Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyZhubnete, když začnete snídat?
zhubnete-kdyz-zacnete-snidat.jpg

Zhubnete, když začnete snídat?

Zveřejněno: 03.10.2016

Je pro ty, kteří se potýkají s nadváhou skutečně lepší snídat? Zaručí pravidelná snídaně snížení váhy? Nebo je to jinak? 

Je pro ty, kteří se potýkají s nadváhou skutečně lepší snídat? Zaručí pravidelná snídaně snížení váhy? Nebo je to jinak?

Většina z nás určitě slyšela nebo četla o tom, jak moc je snídaně důležitá. Některé studie, o kterých informuje například prestižní americká Cleveland Clinic, ale naznačují, že by to mohlo být trochu jinak. Od pravidelné snídaně si totiž celá řada lidí slibuje mimo jiné to, že shodí přebytečná kila. Radu, že pokud se chcete zbavit nadváhy, měli byste snídat, určitě slyšel každý, kdo se někdy s nadbytečnou hmotností potýkal. Přímou úměru a přesný vztah mezi snídáním a hubnutím ale zatím žádný výzkum definitivně nepotvrdil. Například studie provedená před dvěma lety na univerzitě v Alabamě dokonce nezjistila žádný rozdíl ve váhovém úbytku mezi skupinou lidí, kteří pravidelně snídali, a druhou, jejíž účastníci naopak schválně snídani vynechávali.

Nicméně vědci potvrzují, že lidé, kteří vynechávají snídani, mají větší tendenci být v dopoledních hodinách otupělí, než ti, kdo se ráno najedí. Pokud tedy chcete ráno v práci podávat optimální výkon a potřebujete se soustředit, měli byste si snídani dát. Navíc pokud ji vynecháte, zvyšujete pravděpodobnost toho, že kolem oběda budete mít tak velký hlad, že sníte mnohem víc jídla, než kolik skutečně potřebujete.

Dá se tedy říct, že pokud chcete shodit, je ve vašem zájmu snídani nevynechávat. Samozřejmě jen samotné snídání vás nespasí. Záleží i na tom, co snídáte, jak se nadále stravujete během celého dne a zda se věnujete nějaké fyzické aktivitě.

Doporučujeme


je-mozne-zjistit-zda-nam-hrozi-skryte-riziko-infarktu-ci-mozkove-mrtvice.png

Je možné zjistit, zda nám hrozí skryté riziko infarktu či mozkové mrtvice?

15.05.2018U infarktu myokardu i mozkové mrtvice platí, že se lékaři v praxi bohužel setkávají se stále mladšími pacienty s ischemickou atakou a že i minuty do okamžiku, než se lidé dostanou k odborníkům do nemocniční péče, hrají důležitou roli. Vlastně tu nejdůležitější. Proto je lepší těmto stavům předcházet. Zde o to více platí, že prevence je klíčová. Jedná se především o změnu životního stylu, která může zahrnovat dietu, zvýšení fyzické aktivity, omezení stresu a zejména také zákaz kouření. Pomoci ale může i moderní laboratorní test.
5-tipu-jak-mit-pocit-uzasne-proziteho-vikendu.png

5 tipů, jak mít pocit úžasně prožitého víkendu

16.06.2017Také vám někdy v pondělí připadá, jako by víkend snad ani nebyl? Klíčem k příjemně naplněnému času, který neuteče jako voda, je poznávání nových věcí a ukládání zajímavých vzpomínek. 
kocky-a-ledviny-proc-je-nutna-preventivni-pece.jpg

Kočky a ledviny – proč je nutná preventivní péče?

13.07.2018Kočky se nebojí žádné šarvátky a většinou z nich také vyváznou bez úhony, jako by doopravdy měly devět životů. Jednu neviditelnou slabinu ale sdílejí všechny z nich – ledviny, respektive závažné onemocnění ledvin, které může vyústit až v jejich kompletní selhání. Zákeřnost tohoto onemocnění spočívá v tom, že jeho příznaky jsou viditelné až ve chvíli, kdy už je pozdě. Spolehlivým způsobem, jak toto onemocnění včas odhalit, je laboratorní test krve nebo moči.