Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyZelenina, kterou byste v zimě měli určitě zařadit do jídelníčku
zelenina-kterou-byste-v-zime-meli-urcite-zaradit-do-jidelnicku.png

Zelenina, kterou byste v zimě měli určitě zařadit do jídelníčku

Zveřejněno: 15.02.2017

Zachumlat se do deky, koukat z okna na zasněženou krajinu a dát si v tom největším hrnku horkou čokoládu. Zima má jistě mnoho výhod. Mezi ně ale bohužel nepatří dostatek čerstvého ovoce a zeleniny, tedy vitaminů. Inspirujte se naším článkem a dopřejte svému tělu přísun vitaminů i v zimě!

Zachumlat se do deky, koukat z okna na zasněženou krajinu a dát si v tom největším hrnku horkou čokoládu. Zima má jistě mnoho výhod. Mezi ně ale bohužel nepatří dostatek čerstvého ovoce a zeleniny, tedy vitaminů. Inspirujte se naším článkem a dopřejte svému tělu přísun vitaminů i v zimě!

Naše těla jsou evolučně navyklá přijímat potravu, kterou si v podnebí, jež zahrnuje čtyři roční období, zvládali naši předkové vypěstovat vlastníma rukama. Zkuste to i vy!

Hlávkové zelí

Dětmi nenáviděné, babičkami milované. Zřejmě i vy ho buď milujete, nebo nenávidíte. Pro vaše zdraví je rozhodně mnohem lepší první varianta, protože zelí patří mezi možná nenápadné, ale rozhodně účinné vitaminové bomby. Je až po konečky listů plné vitaminu C a K a kyseliny listové. Vitamin C se navíc v zelí vyskytuje ve formě kyseliny askorbové, která téměř nevyprchá ani po tepelném zpracování. Tip na skladování: Zabalte hlávku těsně do potravinové fólie a vydrží vám v lednici čerstvá přes týden.

Růžičková kapusta

Královna zimní zeleniny, která na tom v oblíbenosti mezi lidmi není o moc líp než zmiňované zelí. Místo na pomyslném zeleninovém trůně jí ale náleží právem, protože obsahuje nejen nálož vitaminu C (dvakrát víc než zelí), ale i antioxidanty, díky kterým působí preventivně proti vzniku rakoviny. Na záhonku dokáže přežít i zimní mrazy. Tip na skladování: Růžičková kapusta vydrží v lednici i několik týdnů, přestože její svrchní lístky seschnou.

Červená řepa

Zapomeňte na to, jak vám (ne)chutnala ve školní jídelně, a určitě jí dejte ještě jednu šanci. Řepa totiž obsahuje velké množství vitaminu A, B a C, karoten, bílkoviny, cukry, vlákninu a v neposlední řadě také antioxidant betanin. Je přírodním zdrojem velkého množství cukru, takže je ideální pro všechny, kteří chtějí zhubnout, ale je pro ně těžké vzdát se sladkého. Tip na skladování: Pokud řepu důkladně uzavřete v plastovém sáčku, vydrží vám v lednici klidně i měsíc.

Celer

Takové ošklivé káčátko našeho seznamu. Možná proto ho radši v obchodě přehlížíte, co myslíte? Za nevábným vzhledem se ovšem schovává překvapivá a jedinečná chuť, která za zařazení do jídelníčku rozhodně stojí. Má velmi málo kalorií, vysoký obsah vlákniny, fosfor dobrý pro silné zuby a kosti a opět překvapivě velké množství vitaminu C. Tip na skladování: Ve skladování není celer žádný potížista, v lednici vydrží klidně i měsíc.

Tipy pro zdravé vaření

Vitaminová bomba pro děti, seniory, sportovce i stresované: klíčky a výhonky

Doporučujeme


rakytnik-je-zasobarna-vitaminu-a-posiluje-imunitu.png

Rakytník je zásobárna vitaminů a posiluje imunitu

11.09.2017Jeho latinský název Hippophae má původ ve staré řečtině a zjednodušeně znamená „třpytící se kůň“. Podle pověstí se prý koňům pasoucím se poblíž této dřeviny výborně dařilo a měli krásně lesklou srst. V Rusku mu přezdívají „sibiřský zázrak“ a v tradiční tibetské medicíně patří k oblíbeným prostředkům k regeneraci těla. Jeho plody si ale můžete natrhat i u nás. 
jaka-je-skupina-vaseho-srdce.png

Jaká je skupina vašeho srdce?

10.04.2018Kolik znáte hudebních skupin? Desítky? Stovky? A znáte skupinu, která vám může zachránit život? Podle průzkumu nezná svou krevní skupinu téměř každý druhý Čech.
4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.