Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyZdraví prospěšný rekordman? Rozhodně rybíz!
zdravi-prospesny-rekordman-rozhodne-rybiz.png

Zdraví prospěšný rekordman? Rozhodně rybíz!

Zveřejněno: 27.07.2017

Proč se černý rybíz pyšní nálepkou ovocného rekordmana? Kromě extrémně velkého množství vitaminu C (cca 160 mg/100 g) je i důležitým zdrojem draslíku, jemuž se připisuje role regulátora krevního tlaku. 

Proč se černý rybíz pyšní nálepkou ovocného rekordmana? Kromě extrémně velkého množství vitaminu C (cca 160 mg/100 g) je i důležitým zdrojem draslíku, jemuž se připisuje role regulátora krevního tlaku. Významný je také obsah rutinu, který pomáhá udržovat v pořádku cévy. Vitaminy skupiny B zase prospívají nervům a pokožce. 

Dalším tajemstvím úžasně příznivého vlivu těchto bobulí na naše zdraví jsou polyfenoly, což jsou látky známé svým antioxidačním působením. Jsou spojovány mimo jiné s prevencí nádorových onemocnění. Co se týče obsahu polyfenolů v ovoci, černý rybíz opět vítězí na celé čáře.

Pozadu ale nezůstává ani rybíz červený a bílý. Mají podobné vlastnosti jako jejich „tmavší kolega“. Působí preventivně proti ateroskleróze a všechny druhy těchto bobulek se doporučují pro zvýšení imunity. Sladkokyselá mírně natrpklá chuť rybízu s vysokým obsahem vody příjemně osvěží a vláknina zasytí.

Využijte letní sezóny a zobejte ho jen tak čerstvý nebo si z něj namixujte smoothie. Pokud všechen rybíz nestihnete sníst, zamrazte si ho na zimu. Uvidíte, jak vám přijde vhod. Víte, že... Už pouhých 40 bobulí rybízu pokryje denní dávku vitaminu C.

Borůvky jsou modrý poklad pro zdraví

Kolik třešní, tolik višní. Oboje posílí vaše zdraví!

Doporučujeme


4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.
jak-se-chranit-pred-nemocemi-spinavych-rukou.png

Jak se chránit před nemocemi špinavých rukou

29.01.2018Vedli nás k tomu už od dětství: umyj si ruce před jídlem a po použití toalety. Pokud jste si tuto vštěpovanou radu vzali k srdci, dobře pro vás. Výrazně tím omezujete riziko řady vážných nemocí. Chřipka, žloutenka typu A, toxoplazmóza, listerióza, ale i běžnější rýma a nachlazení se vám můžou vyhnout, pokud věnujete pouhých 20 vteřin této základní hygieně.
ledviny-se-samy-vcas-neozvou.jpg

Ledviny se samy včas neozvou

01.11.2018Zdravotními problémy s tímto nepostradatelným orgánem trpí každý desátý člověk, mnoho z nich o tom ale neví. Ledviny totiž téměř nikdy nebolí a první příznaky jejich onemocnění se začínají objevovat až s velkým zpožděním. O to důležitější je prevence, která spočívá ve zdravém životním stylu, pravidelných prohlídkách u lékaře a testech krve nebo moči.