Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyZdravé versus nezdravé vánoční mlsání
zdrave-versus-nezdrave-vanocni-mlsani.jpg

Zdravé versus nezdravé vánoční mlsání

Zveřejněno: 25.12.2015

Některé sušené ovoce ani zdaleka není zdraví tak prospěšné, jak byste tipovali. Naopak hořká čokoláda je zdravější, než byste možná tipovali. Jak tedy o svátcích mlsat zdravě? 

Některé sušené ovoce ani zdaleka není zdraví tak prospěšné, jak byste tipovali. Naopak hořká čokoláda je zdravější, než byste možná tipovali. Jak tedy o svátcích mlsat zdravě?

Ananas – čerstvý ano, kandovaný ne

Čerstvý ananas je pro sváteční mlsání přímo ideální. Kromě toho, že je dobrým zdrojem draslíku, fosforu a železa, obsahuje enzym zvaný bromelin, který napomáhá trávení. Po vánočním hodování se jakákoliv podpora metabolismu určitě hodí. Kandovaný ananas ale vašemu zdraví moc neprospěje. Kromě toho, že obsahuje velké množství cukru, bývá často přibarvován chemickými barvivy a může obsahovat různé konzervanty.

Sušené ovoce – pozor na banány

Pod názvem sušený banán se ve skutečnosti skrývá banán smažený. A ještě ke všemu bývají usmažená kolečka přislazená. Rozhodně se tedy nejedná o zdravou pochoutku. Pokud si ale dopřejete nepřislazované sušené ovoce bez konzervantů, například křížaly nebo sušené švestky, určitě svému zdraví prospějete.

Ořechy – vyhněte se těm praženým a s polevou

Vitamín E, zinek, hořčík, draslík. Nejrůznější druhy ořechů jsou doslova studnicí zdraví prospěšných látek. Pozor si ale dejte na jejich vysokou kalorickou hodnotu. Pokud si ořechy nedopřáváte v syrovém stavu a dáváte přednost těm praženým nebo těm s polevou, svému zdraví zrovna moc neprospíváte.

Čokoláda – dejte si tu hořkou

Kvalitní hořká čokoláda neobsahuje rostlinné tuky. Vyrábí se pouze z kakaového másla. Tato čokoláda má navíc méně kalorií a méně cukru než čokoláda mléčná nebo bílá. Pokud si tedy o svátcích nemůžete nechat zajít chuť na čokoládu, vybírejte tu s vysokým obsahem kakaa.

Doporučujeme


pohlidejte-si-zly-cholesterol.jpg

Pohlídejte si „zlý“ cholesterol

08.03.2019Téměř tři čtvrtiny Čechů mají vysokou hladinu cholesterolu v těle. Většina naší populace z toho důvodu čelí hrozbě vážných kardiovaskulárních chorob, jako je například srdeční infarkt. To potvrzují i smutné údaje Ústavu pro zdravotnické informace a statistiku, podle kterých měly vloni tyto choroby v České republice na svědomí 40 % úmrtí. Abyste předešli vzniku takových zdravotních komplikací, je potřeba hlídat si hladiny „hodného“ HDL a „zlého“ LDL cholesterolu v krvi. Rozbor krve je vhodné podstoupit jednou ročně.
5-tipu-jak-mit-pocit-uzasne-proziteho-vikendu.png

5 tipů, jak mít pocit úžasně prožitého víkendu

16.06.2017Také vám někdy v pondělí připadá, jako by víkend snad ani nebyl? Klíčem k příjemně naplněnému času, který neuteče jako voda, je poznávání nových věcí a ukládání zajímavých vzpomínek. 
proc-nepodcenovat-spalnicky.png

Proč nepodceňovat spalničky

10.05.2018Spalničky patří mezi nejvíce nakažlivé infekce. Dříve je lékaři považovali za téměř vymýcené, v současné době však dochází k návratu této nemoci.