Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyZdravé tipy pro podzimní večery: aromaterapie, bylinkové čaje a pečení zdravých pochoutek
zdrave-tipy-pro-podzimni-vecery-aromaterapie-bylinkove-caje-a-peceni-zdravych-pochoutek.png

Zdravé tipy pro podzimní večery: aromaterapie, bylinkové čaje a pečení zdravých pochoutek

Zveřejněno: 04.11.2016

Podzim zkrátil dny a prodloužil noci. Přečtěte si několik tipů, které vám nejen zpříjemní dlouhé večery, ale navíc i prospějí vašemu zdraví. 

Podzim zkrátil dny a prodloužil noci. Přečtěte si několik tipů, které vám nejen zpříjemní dlouhé večery, ale navíc i prospějí vašemu zdraví.

Aromaterapie

Nečas, šedivo, chlad i déšť si doma můžete zpříjemnit takzvanou aromalampou. Hořící svíčka a vůně uvolňovaná při odpařování vody, do níž jsme přidali pár kapek éterického oleje, můžou navodit příjemnou atmosféru. Přírodním olejům se připisuje pozitivní vliv na lidskou mysl. Pomoct nám ale můžou i při nachlazení. V takovém případě je dobré použít do aromalampy eukalyptový nebo šalvějový éterický olej.

Bylinkové čaje

Ideální samozřejmě je připravit si šálek bylinkového čaje z rostlin, které jste nasbírali a nasušili sami. Pokud jste to ale v létě nestihli ani nemáte čerstvou mátu či meduňku celoročně doma v květináči, nebojte se koupit bylinné čajové směsi třeba v lékárně. Pro maximální zdravotní účinek se vyplatí dodržovat doporučené dávkování a jednotlivé druhy bylinných čajů občas vystřídat. V období zvýšeného výskytu chřipek a nachlazení pomáhá pít zejména čaje s šalvějí, podbělem, lípou nebo šípky.

Pečení zdravých pochoutek

Pokud trávíte pošmourný večer doma, můžete se pustit i do pečení zdravých pochoutek. Váš organismus je určitě ocení víc než kupované sladkosti. Zkuste třeba jahelník s ovocem, mrkvový dort, granolu (ovesné vločky zapečené s medem a ořechy), ovesné sušenky nebo pečená jablka se skořicí. 

Doporučujeme


osvojte-si-lasku-k-jidlu-a-neplytvani.png

Osvojte si lásku k jídlu a neplýtvání

18.04.2018Životní styl „zero waste“ neboli život bez odpadu je poslední dobou na vzestupu. Jak název této filozofie napovídá, ideálem je nulový odpad. Snaha o prevenci a omezení plýtvání má za cíl ovlivnit vyčerpávání přírodních zdrojů a alarmující znečištění planety, které ohrožuje zdraví lidí, zvířat a rostlin. Základem je opětovné využívání všech možných zdrojů, s nimiž se v životě potkáváme. Co to znamená v praxi?
renatin-blog-6-tipu-pro-perfektni-piknik.png

Renatin blog: 6 tipů pro perfektní piknik

03.05.2018Podle mě se dá „rozbít deka“ téměř všude, kde je zeleň, dobrý výhled a čerstvý vzduch. S oblibou piknikuji klidně jen pár kroků od domu, nevadí mi ruch města, ale své kouzlo má i romantický zámecký park nebo louka v přírodě.
jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.