Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyZdravé sladkosti, které musíte ochutnat
zdrave-sladkosti-ktere-musite-ochutnat.png

Zdravé sladkosti, které musíte ochutnat

Zveřejněno: 02.02.2018

Nedokážete se obejít bez sladkého? Vyberte si takové chuťovky, které vám kromě energie dodají také vitaminy, minerály a vlákninu. Na seznam zdravého mlsání si připište třeba tyto druhy sušeného ovoce.

Oválné měkoučké datle povzbudí při vyčerpání. Jako bonus získáte pro tělo prospěšnou vlákninu, vitaminy skupiny B, minerály (draslík, železo, fosfor a vápník) i stopové prvky (měď, mangan a zinek). Plody obsahují tryptofan, který pomáhá zmírňovat stres a napětí. Svařené datle v rostlinném mléce se používají na mírnění kašle u chorob horních cest dýchacích.

Lahodné meruňky jsou bohaté na betakaroten – prospívají tak dobrému zraku a zvyšují odolnost proti infekcím. Sušené obsahují více železa než v čerstvém stavu. Pokud trpíte únavou nebo poruchami pozornosti a soustředění, doporučujeme je zobnout ke svačině.

Voňavé žluté mango si i sušené uchovává většinu živin a účinných látek. Navíc máte jistotu, že bylo sklizeno zralé. Kraluje všem druhům ovoce obsahem vitaminu A, dále dodá vitaminy B, C a E. Pozitivní vliv má mimo jiné na cukrovku, vysoký cholesterol a uplatňuje se jako prevence nachlazení. Kousky manga skvěle obohatí vaše ranní müsli nebo vločkovou kaši.

„Ve stínu pod fíky poslouchat slavíky“ se nám asi často nepoštěstí, ale pochutnat si na tomto sladkém ovoci můžete. Zasytí, doplní minerální látky, povzbudí mozek a posílí nervy. Zlepšuje funkci trávicí soustavy a usnadňuje vykašlávání.

TIP: Nejlepší je sušené ovoce bez přidaného cukru a síření, což je způsob chemické konzervace bezbarvým plynem. V případě jeho použití – na obale bude uveden oxid siřičitý nebo E220 – ovoce opláchněte teplou vodou. Světlý povrch je přirozeně zkrystalizovaný cukr, tudíž není na závadu.

Top 5 zdravých druhů ovoce dostupných i v zimě

5 surovin pro nejlepší podzimní polévku

Doporučujeme


renatin-blog-co-jsem-se-naucila-pro-dobrou-naladu.png

Renatin blog: Co jsem se naučila pro dobrou náladu

09.02.2018Dlouhá léta jsem se profesně věnovala cílové skupině náctiletých, pro něž je ono magické „být sám sebou“ jedním z velkých úkolů, kterými mají v tomto ožehavém období projít. Člověk je stíhán myšlenkami, co by ne/měl, ne/chtěl a jak moc je jeho pravé já ovlivněno rodinou, kamarády a dalšími vzory.
dokonala-dvojice-jahody-a-rebarbora.png

Dokonalá dvojice? Jahody a rebarbora!

25.05.2018Zhruba od poloviny května začíná sezóna rebarbory – zeleniny pro fajnšmekry. Zajímavá je tím, že i když chutná nakysle a zpracovává se jako ovoce, jedná se ve skutečnosti o zeleninu. A ne ledajakou.
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!