Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyZdravé sladkosti, které musíte ochutnat
zdrave-sladkosti-ktere-musite-ochutnat.png

Zdravé sladkosti, které musíte ochutnat

Zveřejněno: 02.02.2018

Nedokážete se obejít bez sladkého? Vyberte si takové chuťovky, které vám kromě energie dodají také vitaminy, minerály a vlákninu. Na seznam zdravého mlsání si připište třeba tyto druhy sušeného ovoce.

Oválné měkoučké datle povzbudí při vyčerpání. Jako bonus získáte pro tělo prospěšnou vlákninu, vitaminy skupiny B, minerály (draslík, železo, fosfor a vápník) i stopové prvky (měď, mangan a zinek). Plody obsahují tryptofan, který pomáhá zmírňovat stres a napětí. Svařené datle v rostlinném mléce se používají na mírnění kašle u chorob horních cest dýchacích.

Lahodné meruňky jsou bohaté na betakaroten – prospívají tak dobrému zraku a zvyšují odolnost proti infekcím. Sušené obsahují více železa než v čerstvém stavu. Pokud trpíte únavou nebo poruchami pozornosti a soustředění, doporučujeme je zobnout ke svačině.

Voňavé žluté mango si i sušené uchovává většinu živin a účinných látek. Navíc máte jistotu, že bylo sklizeno zralé. Kraluje všem druhům ovoce obsahem vitaminu A, dále dodá vitaminy B, C a E. Pozitivní vliv má mimo jiné na cukrovku, vysoký cholesterol a uplatňuje se jako prevence nachlazení. Kousky manga skvěle obohatí vaše ranní müsli nebo vločkovou kaši.

„Ve stínu pod fíky poslouchat slavíky“ se nám asi často nepoštěstí, ale pochutnat si na tomto sladkém ovoci můžete. Zasytí, doplní minerální látky, povzbudí mozek a posílí nervy. Zlepšuje funkci trávicí soustavy a usnadňuje vykašlávání.

TIP: Nejlepší je sušené ovoce bez přidaného cukru a síření, což je způsob chemické konzervace bezbarvým plynem. V případě jeho použití – na obale bude uveden oxid siřičitý nebo E220 – ovoce opláchněte teplou vodou. Světlý povrch je přirozeně zkrystalizovaný cukr, tudíž není na závadu.

Top 5 zdravých druhů ovoce dostupných i v zimě

5 surovin pro nejlepší podzimní polévku

Doporučujeme


jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.
bylinka-kterou-si-nespletete-kontryhel.png

Bylinka, kterou si nespletete. Kontryhel!

08.06.2018Právě v tomto období je v rozkvětu kontryhel obecný, pro jehož anglický název „Our Lady's Mantle“ (plášť Panny Marie) byly inspirací listy, na nichž se třpytí kapky rosy či deště. Ve středověku se tyto malé drahokamy považovaly za „nebeskou vodu“ a využití nacházely v alchymii. Odtud pochází latinské jméno kontryhelu – Alchemilla. Tato tradiční léčivka je oblíbená hlavně u žen.
jak-se-chranit-pred-nemocemi-spinavych-rukou.png

Jak se chránit před nemocemi špinavých rukou

29.01.2018Vedli nás k tomu už od dětství: umyj si ruce před jídlem a po použití toalety. Pokud jste si tuto vštěpovanou radu vzali k srdci, dobře pro vás. Výrazně tím omezujete riziko řady vážných nemocí. Chřipka, žloutenka typu A, toxoplazmóza, listerióza, ale i běžnější rýma a nachlazení se vám můžou vyhnout, pokud věnujete pouhých 20 vteřin této základní hygieně.