Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyZdravé mlsání (nejen) pro děti – tipy na chutné svačinky, které prospívají zdraví
zdrave-mlsani-nejen-pro-deti-tipy-na-chutne-svacinky-ktere-prospivaji-zdravi.jpg

Zdravé mlsání (nejen) pro děti – tipy na chutné svačinky, které prospívají zdraví

Zveřejněno: 06.11.2015

České děti tloustnou. Obézních jich je podle lékařů už víc než 20 % a další k obezitě rychle spějí. Dětská nadváha je při tom jednou z nejčastějších příčin rozvoje nevyléčitelné cukrovky druhého typu v dospělosti. Tím, co dětem dáváme k jídlu, zásadně ovlivňujeme kvalitu jejich budoucího života. Na to bychom neměli zapomínat! Proto přinášíme pár zdravých a chutných tipů na dětské svačinky. 

České děti tloustnou. Obézních jich je podle lékařů už víc než 20 % a další k obezitě rychle spějí. Dětská nadváha je při tom jednou z nejčastějších příčin rozvoje nevyléčitelné cukrovky druhého typu v dospělosti. Tím, co dětem dáváme k jídlu, zásadně ovlivňujeme kvalitu jejich budoucího života. Na to bychom neměli zapomínat!

Proto přinášíme pár zdravých a chutných tipů na dětské svačinky. Na úvod je důležité říct, že stravovací návyky dětí se odvíjí od těch v rodině. Pokud si rodiče dopřávají k snídani bábovku nebo rohlík se salámem, těžko budou dítěti vysvětlovat, že zrovna ono by si raději mělo dát banán a jogurt. Stejnou zdravou stravu by měli jíst všichni členové rodiny, a to i tehdy, když je obézní pouze jeden z jejích členů. Dítě nesmí mít pocit, že zdravé jídlo je pro něj za trest.

Jablko s rozinkami, banán s mákem

Základem zdravé svačiny jsou čerstvá zelenina a ovoce. Pokud ale dětem dáte do školy celé jablko, je dost možné, že vám ho v aktovce přinesou zase zpátky. Zkuste jim z jídla udělat zábavu a snažte se, aby vypadalo hezky. Jablko například můžete nakrájet na čtvrtky, posypete ho trochou skořice, přidáte pár rozinek a vlašských oříšků. Rozmačkaný banán s mletým mákem by dětem (ale i vám) taky mohl chutnat a navíc je ideálním zdrojem vápníku.  

Zapojte děti do přípravy – ovocný salát

Pokud například dětem chystáte do školy ovocný salát, nechte je, ať vám s jeho přípravou pomohou. Pokud chcete zabránit zhnědnutí nakrájeného ovoce, nezapomeňte ho zakápnout trochou citronové šťávy. Kromě toho, že se pak děti ve škole mohou pochlubit, že si svačinu připravily samy, společnou přípravou jídla je od malička vedete k základům přípravy zdravého stravování.

Různorodá cottage pomazánka

Pomáhat mohou děti i s přípravou pomazánek, kterými jim do školy můžeme namazat celozrnné pečivo. Snadná na přípravu je například pomazánka ze sýra cottage. Jeden kelímek smícháte s neochucenou lučinou, přidáte najemno nakrájené ředkvičky, pažitku a červenou papriku. Kdo má rád maso, může přidat nadrobno nakrájenou drůbeží šunku. Výhoda je, že do základu této pomazánky, což je sýr cottage s lučinou, můžete přidat téměř cokoliv – pórek, tuňáka, bazalku, vařenou kukuřici, cherry rajčátka, vejce natvrdo a pokud se nechystáte mezi lidi tak i syrový rozmačkaný česnek.

Nejdůležitější je, aby vám i vašim dětem výsledné zdravé jídlo chutnalo. Protože, jak už jsme psali v úvodu článku – zdravé jídlo není za trest! 

Doporučujeme


ktere-caje-muzete-pit-kazdy-den.png

Které čaje můžete pít každý den?

31.07.2018Možná někdy marně přemýšlíte, co by vám pomohlo zbavit se únavy, podrážděnosti nebo bolesti hlavy. Přitom řešení může být překvapivě snadné. Napít se. Na vodě totiž závisí fungování všech orgánových systémů. Proč neosvěžit pitný režim, abyste tekutiny doplňovali s chutí?
jake-bohatstvi-se-skryva-v-konopnem-seminku.png

Jaké bohatství se skrývá v konopném semínku

16.03.2018Konopí má možná pověst rostliny s omamnými účinky, ale nenechte se mýlit. V technickém konopí pro léčebné využití nenajdete prakticky žádné psychoaktivní THC. Oproti tomu obsahuje kanabidiol (CBD). Tato látka zpomaluje buněčné stárnutí, je vysoce protizánětlivá, působí na bolestivá onemocnění, například artritidu. Pomáhá také při epilepsii, problémech se spaním a depresích.
nedostatkem-testosteronu-trpi-krome-padesatniku-i-cim-dal-vice-mladych-muzu.jpg

Nedostatkem testosteronu trpí kromě padesátníků i čím dál více mladých mužů

22.01.2019Syndrom nedostatku testosteronu neboli mužský „přechod“ je v mnohém podobný ženskému klimakteriu. K jeho nástupu dochází zpravidla mezi 45. a 60. rokem věku, kdy hladina tohoto hormonu může klesnout až o 70 %. Stále častěji však jeho nedostatkem trpí i mladší muži. Kromě přirozeného procesu stárnutí má na výši hladiny testosteronu v krvi vliv také řada externích faktorů, například stres nebo špatná strava. Právě zdravá životospráva je tak základní cestou, jak mohou muži množství tohoto hormonu pozitivně ovlivnit a snížit tím související zdravotní rizika, mezi která vedle pocitu únavy, ztráty síly či sklonům k přibírání v oblasti břicha patří i závažná onemocnění jako cukrovka či onemocnění srdce.