Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyZačínáme běhat: Jak si neublížit, když jsme úplnými začátečníky
zaciname-behat-jak-si-neublizit-kdyz-jsme-uplnymi-zacatecniky.jpg

Začínáme běhat: Jak si neublížit, když jsme úplnými začátečníky

Zveřejněno: 08.05.2015

Možná jste to už sami někdy zažili. Řekli jste si, že běhání je ideální způsob, jak shodit přebytečná kila a navíc prospět svému zdraví. Ovšem po pár minutách běhu se vám začalo špatně dýchat a navíc vás začalo píchat v boku. Pokud ano, zřejmě jste se ptali sami sebe, co ostatní na tom běhání vlastně vidí, když je to ve skutečnosti tak nepříjemná věc. 

Pokud na vás výše zmíněný popis běžeckých zkušeností sedí, asi jste sebou po doběhnutí praštili na pohovku a byli jste rádi, že můžete ležet. S největší pravděpodobností jste pak zkusili o pár dní později vyběhnout znovu, ale lepší to nebylo. A po čase jste tak s běháním skončili nadobro. Jak to udělat, aby vás běhání bavilo?

Pokud začínáte, je důležité nepřehnat tempo hned po startu. Pokud vyběhnete moc rychle, stejně rychle vám dojde dech, unavíte se a budete muset zastavit. Klidně zpočátku běhejte ve velmi pomalém tempu. Pokud byste po pár minutách už nemohli popadnout dech, přejděte do chůze. Je to vždycky lepší, než se úplně zastavit. Až se při chůzi vydýcháte, dejte se opět do pomalého klusu. A pokud opět začnete cítit, že vám docházejí síly, zkuste zase na chvíli krok.

Střídání pomalého běhu s chůzí je pro běžce začátečníky ideální způsob, jak zlepšit fyzickou kondici a navyknout tělo na fyzickou zátěž. Uvidíte, že po čase vydržíte klusat déle a časové úseky, které půjdete, se zkrátí. Zpočátku bude stačit, když budete chodit běhat jednou nebo dvakrát týdně. Postupně po dvou a více měsících můžete počet výběhů za týden zvyšovat, pokud budete mít chuť. Při prvních trénincích úplně stačí, pokud vydržíte střídat běh s chůzí po dobu dvaceti minut. Až se vaše fyzická kondice zlepší, můžete čas tréninku postupně zvyšovat.

Doporučujeme


renatin-blog-velikonoce-se-blizi-aneb-co-zaseju-to-sklizim.png

Renatin blog: Velikonoce se blíží aneb Co zaseju, to sklízím

23.03.2018Jasně že si můžete pořídit velikonoční výzdobu v obchodě. Ale není větší potěšení, když si vypěstujete a vyrobíte jarní dekorace po svém? Zvlášť s dětmi či vnoučaty pak můžete radost z vlastního díla znásobit. Já se tradičně pustím do těchto krás...
stitna-zlaza-u-zvirat-nebezpecny-a-drahy-nepritel.png

Štítná žláza u zvířat – nebezpečný a drahý nepřítel

20.03.2018Ročně Češi vynaloží až dvě miliardy korun na zdravotní péči o domácí mazlíčky. Stejně jako u lidí přitom pouhý krevní rozbor napoví, co zvíře trápí, a lze tedy včas zahájit léčbu, která pak může být nejen účinnější, ale i levnější. Jak ukazují zjištění laboratoří synlab czech, velmi častým problémem psů i koček je onemocnění štítné žlázy. Často však u nich bývá odhaleno pozdě a o zvíře tak není adekvátně postaráno.
proc-nepodcenovat-spalnicky.png

Proč nepodceňovat spalničky

10.05.2018Spalničky patří mezi nejvíce nakažlivé infekce. Dříve je lékaři považovali za téměř vymýcené, v současné době však dochází k návratu této nemoci.