Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyVýživné fazole prospějí pokožce i trávení
vyzivne-fazole-prospeji-pokozce-i-traveni.png

Výživné fazole prospějí pokožce i trávení

Zveřejněno: 27.01.2017

Vegani bez nich nedají ani ránu – kromě nálože bílkovin obsahují i řadu dalších prospěšných látek. Mimo jiné snižují hladinu škodlivého cholesterolu a prospívají tak srdci a cévám. Jako bonus vyživují i vlasy a pleť. 

Vegani bez nich nedají ani ránu – kromě nálože bílkovin obsahují i řadu dalších prospěšných látek. Mimo jiné snižují hladinu škodlivého cholesterolu a prospívají tak srdci a cévám. Jako bonus vyživují i vlasy a pleť. 

U nás nejznámější jsou fazole zvané ledvina. Červenou, černou a bílou máslovou ledvinu asi znáte. Je škoda, že je v kuchyni užíváme tak málo. Na talíři by se měly objevovat dvakrát až třikrát týdně. Dokonale totiž pokryjí potřebu bílkovin a nezatíží naše trávení tolik jako červené maso. Obsahují 21 až 24 % bílkovin – to je dokonce více než v hovězím, rybím či kuřecím mase.

Díky rostlinné vláknině podporují funkci střev a pomáhají v prevenci zácpy. Biologická hodnota rostlinné bílkoviny je sice nižší než u živočišných zdrojů, pokud se ale fazole vhodně doplní obilovinami (rýží, pšenicí), organismus dostane všechny esenciální aminokyseliny ve správném poměru. Fazole jsou také dobrým zdrojem železa – 100 g dodá více než 10 mg tohoto minerálu.

Obsahují rovněž niacin a kyselinu pantotenovou, látky nepostradatelné pro zdravou a krásnou pokožku. Doporučují se při ekzémech, svědění, suché pokožce, kožních alergiích, seboroické dermatitidě a lupech. Pro maximální užitek je ale nutné naučit se fazole správně připravovat. Před vařením je na několik hodin namočte. Vařit byste je měli s kořením, jako je například tymián, saturejka nebo kmín, které pomáhá mírnit nadýmavé účinky.

Vitaminová bomba pro děti, seniory, sportovce i stresované: klíčky a výhonky

Kvašená zelenina: domácí multivitamin na zimu  

Doporučujeme


je-mozne-zjistit-zda-nam-hrozi-skryte-riziko-infarktu-ci-mozkove-mrtvice.png

Je možné zjistit, zda nám hrozí skryté riziko infarktu či mozkové mrtvice?

15.05.2018U infarktu myokardu i mozkové mrtvice platí, že se lékaři v praxi bohužel setkávají se stále mladšími pacienty s ischemickou atakou a že i minuty do okamžiku, než se lidé dostanou k odborníkům do nemocniční péče, hrají důležitou roli. Vlastně tu nejdůležitější. Proto je lepší těmto stavům předcházet. Zde o to více platí, že prevence je klíčová. Jedná se především o změnu životního stylu, která může zahrnovat dietu, zvýšení fyzické aktivity, omezení stresu a zejména také zákaz kouření. Pomoci ale může i moderní laboratorní test.
cisla-nelzou-je-mene-infarktu-a-astmatu.png

Čísla nelžou! Je méně infarktů a astmatu

29.05.2018Negativní dopady kouření jsou v dnešní době všem dobře známé. Přesto rok od jeho zákazu v českých restauracích a dalších veřejných prostorách přetrvávají snahy o změkčení protikuřáckého zákona.
5-tipu-jak-mit-pocit-uzasne-proziteho-vikendu.png

5 tipů, jak mít pocit úžasně prožitého víkendu

16.06.2017Také vám někdy v pondělí připadá, jako by víkend snad ani nebyl? Klíčem k příjemně naplněnému času, který neuteče jako voda, je poznávání nových věcí a ukládání zajímavých vzpomínek.