Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyVýživné fazole prospějí pokožce i trávení
vyzivne-fazole-prospeji-pokozce-i-traveni.png

Výživné fazole prospějí pokožce i trávení

Zveřejněno: 27.01.2017

Vegani bez nich nedají ani ránu – kromě nálože bílkovin obsahují i řadu dalších prospěšných látek. Mimo jiné snižují hladinu škodlivého cholesterolu a prospívají tak srdci a cévám. Jako bonus vyživují i vlasy a pleť. 

Vegani bez nich nedají ani ránu – kromě nálože bílkovin obsahují i řadu dalších prospěšných látek. Mimo jiné snižují hladinu škodlivého cholesterolu a prospívají tak srdci a cévám. Jako bonus vyživují i vlasy a pleť. 

U nás nejznámější jsou fazole zvané ledvina. Červenou, černou a bílou máslovou ledvinu asi znáte. Je škoda, že je v kuchyni užíváme tak málo. Na talíři by se měly objevovat dvakrát až třikrát týdně. Dokonale totiž pokryjí potřebu bílkovin a nezatíží naše trávení tolik jako červené maso. Obsahují 21 až 24 % bílkovin – to je dokonce více než v hovězím, rybím či kuřecím mase.

Díky rostlinné vláknině podporují funkci střev a pomáhají v prevenci zácpy. Biologická hodnota rostlinné bílkoviny je sice nižší než u živočišných zdrojů, pokud se ale fazole vhodně doplní obilovinami (rýží, pšenicí), organismus dostane všechny esenciální aminokyseliny ve správném poměru. Fazole jsou také dobrým zdrojem železa – 100 g dodá více než 10 mg tohoto minerálu.

Obsahují rovněž niacin a kyselinu pantotenovou, látky nepostradatelné pro zdravou a krásnou pokožku. Doporučují se při ekzémech, svědění, suché pokožce, kožních alergiích, seboroické dermatitidě a lupech. Pro maximální užitek je ale nutné naučit se fazole správně připravovat. Před vařením je na několik hodin namočte. Vařit byste je měli s kořením, jako je například tymián, saturejka nebo kmín, které pomáhá mírnit nadýmavé účinky.

Vitaminová bomba pro děti, seniory, sportovce i stresované: klíčky a výhonky

Kvašená zelenina: domácí multivitamin na zimu  

Doporučujeme


rakytnik-je-zasobarna-vitaminu-a-posiluje-imunitu.png

Rakytník je zásobárna vitaminů a posiluje imunitu

11.09.2017Jeho latinský název Hippophae má původ ve staré řečtině a zjednodušeně znamená „třpytící se kůň“. Podle pověstí se prý koňům pasoucím se poblíž této dřeviny výborně dařilo a měli krásně lesklou srst. V Rusku mu přezdívají „sibiřský zázrak“ a v tradiční tibetské medicíně patří k oblíbeným prostředkům k regeneraci těla. Jeho plody si ale můžete natrhat i u nás. 
renatin-blog-20-napadu-jak-si-uzit-jaro.png

Renatin blog: 20 nápadů, jak si užít jaro

20.04.2018Jarní období je plné možností. Tady je můj žebříček aktivit, které mám ráda. A co víc – dají se provádět pod širákem! Některé se řadí mezi starou dobrou klasiku, jiné jsou jen náhodné blázniviny. Spousta z nich se dá podnikat s dětmi, kterými občas neuškodí se zase stát...
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!