Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyVitamín D je důležitější, než jsme mysleli
vitamin-d-je-dulezitejsi-nez-jsme-mysleli.jpg

Vitamín D je důležitější, než jsme mysleli

Zveřejněno: 14.05.2014

Vysoký krevní tlak, cukrovka 2. typu, kardiovaskulární choroby, negativní dopad na plodnost. Aktuální výzkumy ukazují, že nedostatek vitaminu D v lidském těle může mít vliv na mnohem víc zdravotních problémů, než jsme si dosud mysleli.

 To, že nedostatek vitaminu D způsobuje vyšší lámavost kostí a kazivost zubů, je už veřejně známý fakt. Ve vyšším věku může jeho nedostatek vést až k osteoporóze – řídnutí kostí. Nové experimentální výzkumy ale naznačují, že nedostatek vitamínu D by mohl souviset také s kardiovaskulárními chorobami jako je cévní mozková příhoda (mrtvice) a infarkt. Aktuální výzkumy navíc ukazují, že nedostatek vitamínu D může mít vliv na potíže s otěhotněním a zřejmě souvisí i s rychlostí pohybu spermií. Jednoduše řečeno, pokud máte problémy s početím dítěte, jednou z mnoha příčin může být i nedostatek vitamínu D.

Léčba nedostatku tohoto klíčového vitamínu má proto pozitivní vliv na plodnost, ale zdá se, že kromě toho zmírňuje případné těhotenské komplikace a snižuje riziko předčasného porodu. U lidí s nízkou hladinou vitamínu D byla pozorována celá řada dalších chorob. Diabetes 2. typu, roztroušená skleróza a artritida – to vše jsou nemoci, které byly rovněž pozorovány především u lidí s nízkou hladinou tohoto vitamínu.

Přirozeným zdrojem vitamínu D je sluneční záření a vyskytuje se take v tučných mořských rybách jako je makrela nebo losos. Jaké jsou doporučené denní dávky vitamínu D a jak jinak nás jeho nedostatek může limitovat, si můžete přečíst v časopise Synlabianer zde

Doporučujeme


renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!
co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

22.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.
proc-nepodcenovat-spalnicky.png

Proč nepodceňovat spalničky

10.05.2018Spalničky patří mezi nejvíce nakažlivé infekce. Dříve je lékaři považovali za téměř vymýcené, v současné době však dochází k návratu této nemoci.