Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyUžívání doplňků stravy proberte s lékařem
uzivani-doplnku-stravy-proberte-s-lekarem.jpg

Užívání doplňků stravy proberte s lékařem

Zveřejněno: 30.11.2016

Řada lidí přistupuje k doplňkům stravy velmi bezstarostně. Mnozí jejich příjem vůbec nekonzultují s odborníkem nebo jich dokonce užívají hned několik najednou. Pilulky na hubnutí, na zrychlení metabolismu, na zvýšení fyzické či duševní výkonnosti, tabletky pro krásnější vlasy a hezčí nehty. Doplňky stravy dnes zkrátka pokrývají téměř celé spektrum lidských potřeb a přání. Je ale na místě přistupovat k nim s větším rozmyslem. 

Řada lidí přistupuje k doplňkům stravy velmi bezstarostně. Mnozí jejich příjem vůbec nekonzultují s odborníkem nebo jich dokonce užívají hned několik najednou. Pilulky na hubnutí, na zrychlení metabolismu, na zvýšení fyzické či duševní výkonnosti, tabletky pro krásnější vlasy a hezčí nehty.

Doplňky stravy dnes zkrátka pokrývají téměř celé spektrum lidských potřeb a přání. Je ale na místě přistupovat k nim s větším rozmyslem. Pokud se rozhodnete začít užívat doplňky stravy, měli byste se nejprve poradit se svým ošetřujícím lékařem, zda jsou pro vás tyto přípravky vhodné a případně v jakém množství.

Například doplňky slibující hubnutí nebo vyšší přísun energie mohou mít vliv na kardiovaskulární systém. Lidé s vysokým krevním tlakem nebo s onemocněním srdce a cév by je tedy určitě měli konzumovat jen po důkladném a odborném uvážení! Velice lehkovážně někteří bohužel přistupují také k rizikům, která mohou pramenit z kombinování doplňků stravy s klasickými léky. O vhodnosti konkrétní kombinace a možných nežádoucích účincích si opět pohovořte se svým lékařem. Určitě je lepší jednou se v ordinaci řádně vyptat než skončit s nečekanou zdravotní komplikací například na pohotovosti!

Nakonec raději připomínáme, že doplňky stravy rozhodně nenahradí zdravý a pestrý jídelníček. Když budete dbát na dostatečný přísun vitaminů, minerálních látek a vlákniny ve stravě, vyhnete se kouření a nadměrné konzumaci alkoholu, nepodceníte preventivní prohlídky a zůstanete fyzicky aktivní, určitě svému zdraví prospějete víc než polykáním celé řady doplňků stravy.  

Doporučujeme


osvojte-si-lasku-k-jidlu-a-neplytvani.png

Osvojte si lásku k jídlu a neplýtvání

18.04.2018Životní styl „zero waste“ neboli život bez odpadu je poslední dobou na vzestupu. Jak název této filozofie napovídá, ideálem je nulový odpad. Snaha o prevenci a omezení plýtvání má za cíl ovlivnit vyčerpávání přírodních zdrojů a alarmující znečištění planety, které ohrožuje zdraví lidí, zvířat a rostlin. Základem je opětovné využívání všech možných zdrojů, s nimiž se v životě potkáváme. Co to znamená v praxi?
renatin-blog-velikonoce-se-blizi-aneb-co-zaseju-to-sklizim.png

Renatin blog: Velikonoce se blíží aneb Co zaseju, to sklízím

23.03.2018Jasně že si můžete pořídit velikonoční výzdobu v obchodě. Ale není větší potěšení, když si vypěstujete a vyrobíte jarní dekorace po svém? Zvlášť s dětmi či vnoučaty pak můžete radost z vlastního díla znásobit. Já se tradičně pustím do těchto krás...
jak-se-chranit-pred-nemocemi-spinavych-rukou.png

Jak se chránit před nemocemi špinavých rukou

29.01.2018Vedli nás k tomu už od dětství: umyj si ruce před jídlem a po použití toalety. Pokud jste si tuto vštěpovanou radu vzali k srdci, dobře pro vás. Výrazně tím omezujete riziko řady vážných nemocí. Chřipka, žloutenka typu A, toxoplazmóza, listerióza, ale i běžnější rýma a nachlazení se vám můžou vyhnout, pokud věnujete pouhých 20 vteřin této základní hygieně.