Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyTypické sezónní potraviny dubna – jarní cibulka, nové brambory a řeřicha
typicke-sezonni-potraviny-dubna-jarni-cibulka-nove-brambory-a-rericha.png

Typické sezónní potraviny dubna – jarní cibulka, nové brambory a řeřicha

Zveřejněno: 18.04.2016

Jarní cibulka, nové brambory a řeřicha jsou cenově dostupné potraviny nabité zdravím. Protože jejich sezóna je právě nyní, přinášíme pár informací, jak a čím nám mohou prospět. Výhodou je i to, že všechny tři můžete v kuchyni dobře kombinovat. 

Jarní cibulka, nové brambory a řeřicha jsou cenově dostupné potraviny nabité zdravím. Protože jejich sezóna je právě nyní, přinášíme pár informací, jak a čím nám mohou prospět. Výhodou je i to, že všechny tři můžete v kuchyni dobře kombinovat.

Jarní cibulka

Vitamin C, provitamin A, železo a draslík jsou jen některé z mnoha zdravých látek, které v této zelenině najdeme. Navíc má antibakteriální účinky a příznivě působí na oběhový systém. Nejlepší je konzumovat ji čerstvou. Hodí se do pomazánek, posypat jí ale můžete i míchaná vajíčka nebo vařené brambory. Nadrobno nasekanou ji klidně před servírováním přisypte do polévky nebo jí doplňte zeleninový salát.

Nové brambory

Nové brambory jsou levným a chutným zdrojem vitaminu C. Jedna porce nových vařených brambor (cca 180 gramů) pokryje až čtvrtinu denní doporučené dávky tohoto vitaminu. Kromě toho je v nich dostatek vitaminů skupiny B, kyseliny listové a draslíku. Vzhledem k tomu, že brambory neobsahují sodík, jsou ideální potravinou pro lidi s vysokým krevním tlakem. Brambory ocení i ti, kteří chtějí snížit svoji hmotnost. Porce (180 g) vařených nových brambor tělu dodá zhruba 140 kalorií, což je nižší množství energie než má stejné množství vařených těstovin (cca 190 kalorií) nebo vařené rýže (cca 250 kalorií).

Řeřicha setá

Tuto bylinku můžete pěstovat doma i v zimních měsících, nicméně díky sílícímu jarnímu sluníčku bude teď na jaře prospívat lépe. Její semena můžete snadno nechat vyklíčit třeba na mokré vatě a už zhruba za týden můžete sklízet mladé děložní lístky spolu s částí stonku. Výhonky řeřichy se hodí do salátů, polévek, pomazánek nebo třeba k posypání výše zmiňovaných vařených nových brambor. Kromě vitaminu C vám řeřicha dodá vitaminy skupiny B, vitamin E a také draslík či železo. Neměli byste ji tepelně upravovat. Konzumovat by se měla syrová.

Doporučujeme


renatin-blog-co-jsem-se-naucila-pro-dobrou-naladu.png

Renatin blog: Co jsem se naučila pro dobrou náladu

09.02.2018Dlouhá léta jsem se profesně věnovala cílové skupině náctiletých, pro něž je ono magické „být sám sebou“ jedním z velkých úkolů, kterými mají v tomto ožehavém období projít. Člověk je stíhán myšlenkami, co by ne/měl, ne/chtěl a jak moc je jeho pravé já ovlivněno rodinou, kamarády a dalšími vzory.
kocky-a-ledviny-proc-je-nutna-preventivni-pece.jpg

Kočky a ledviny – proč je nutná preventivní péče?

13.07.2018Kočky se nebojí žádné šarvátky a většinou z nich také vyváznou bez úhony, jako by doopravdy měly devět životů. Jednu neviditelnou slabinu ale sdílejí všechny z nich – ledviny, respektive závažné onemocnění ledvin, které může vyústit až v jejich kompletní selhání. Zákeřnost tohoto onemocnění spočívá v tom, že jeho příznaky jsou viditelné až ve chvíli, kdy už je pozdě. Spolehlivým způsobem, jak toto onemocnění včas odhalit, je laboratorní test krve nebo moči.
renatin-blog-poznejte-me-overene-pecovatele-o-zdravou-pokozku.png

Renatin blog: Poznejte mé ověřené pečovatele o zdravou pokožku

08.04.2018Atopický ekzém, akné, lupénka... Pokud máte štěstí, o těchto kožních problémech jste možná jen slyšeli. Kdo je zažil na vlastní kůži, ví, jak jsou úporné. Omezují nejen fyzicky, ale i psychicky. Člověk se za ně jednoduše stydí.