Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyTrápí vás bolest za krkem? Pár snadných tipů, jak jí předcházet
trapi-vas-bolest-za-krkem-par-snadnych-tipu-jak-ji-predchazet.png

Trápí vás bolest za krkem? Pár snadných tipů, jak jí předcházet

Zveřejněno: 19.02.2016

Bolest šíje a potíže s krční páteří mohou mít celou řadu nepříjemných komplikací. Migréna, závratě, hučení v uších, a dokonce i nepříjemné brnění v rukou jsou jen některými z nich. Na vině bývají kromě sedavého zaměstnání i špatná poloha při spánku nebo nevhodně zvolený polštář. Jaké jsou nejčastější příčiny bolestí za krkem a jak jim jednoduše předcházet?

Bolest šíje a potíže s krční páteří mohou mít celou řadu nepříjemných komplikací. Migréna, závratě, hučení v uších, a dokonce i nepříjemné brnění v rukou jsou jen některými z nich. Na vině bývají kromě sedavého zaměstnání i špatná poloha při spánku nebo nevhodně zvolený polštář. Jaké jsou nejčastější příčiny bolestí za krkem a jak jim jednoduše předcházet?

Pozor na počítače a mobilní telefony

Pokud patříte k těm, kteří denně v práci používají počítač, dejte pozor, abyste monitor měli ve výši očí. Když ho máte níž a denně několik hodin skláníte hlavu, přetěžujete šíjové svaly a nepříjemná bolest za krkem na sebe nenechá dlouho čekat. Pozor si dejte i v případě, když často kontrolujete displej svého mobilního telefonu. I při této činnosti se totiž hlava obvykle nepřirozeně sklání. Pokud si na mobilu čtete delší články nebo trávíte hodně času na sociálních sítích, měli byste pravidelně hlavu vzpřímit, a vyhnout se tak dlouhému prohlížení telefonu bez přestávky.

Pravidelný strečink jako prevence

Jednoduchá protahovací cvičení zvládnete v kanceláři, v autě nebo při čekání na MHD. Stůjte nebo seďte se vzpřímenou hlavou a 10krát přitáhněte lopatky k sobě. Ukloňte hlavu do strany tak, jako byste chtěli položit ucho na rameno. Opakujte 10krát na každou stranu. Stlačte 10krát ramena směrem dozadu a dolů. Tuto sérii tří cviků provádějte alespoň dvakrát denně. Dejte si pozor na polohu, ve které spíte Lidé, které bolest za krkem trápí opakovaně, by neměli spát na břiše. Ideální je pro ně poloha na boku či na zádech. Při spaní na břiše je totiž hlava několik hodin vytočená v nepřirozené poloze. Navíc si v této pozici namáháte i spodní oblast zad. Pokud máte měkčí matraci, břicho se propadne a spodní část zad je kvůli tomu nezdravě prohnutá. Prevencí proti bolestivě ztuhlému krku je vhodně zvolená (spíš tvrdší) matrace a také adekvátní polštář – který by neměl být příliš vysoký.

A co ještě pomáhá? Ztuhlým a bolavým svalům uleví masáž a přikládání teplých obkladů. Úlevu může přinést i fyzická aktivita, jako například jóga nebo rehabilitační cvičení. Vyhnout byste se naopak měli dynamickým sportům typu squash, tenis nebo aerobic, které by naopak obtíže mohly ještě zhoršit. Pokud se bolest nezlepší ani po zavedení preventivních opatření, je vhodné poradit se s lékařem nebo fyzioterapeutem. Příčina může být i v nesprávném zakřivení páteře (kyfóza, skolióza) a v takovém případě je lepší svěřit se do rukou odborníka. 

Doporučujeme


podcenovany-supervitamin-d-nam-chybi-predevsim-v-zime.jpg

Podceňovaný supervitamín D nám chybí především v zimě

19.11.2018Podle výzkumu Státního zdravotního ústavu chybí vitamín D drtivé většině české populace. Přitom právě „déčko“ chrání naše tělo před infekcemi a běžnými i chronickými nemocemi. Dostatečné množství vitamínu D přispívá ke zdravé funkci srdce, mozku a k dobrému trávení. Nejnovější výzkumy navíc ukazují, že nízká hladina tohoto vitamínu může zvyšovat riziko infarktu a mít negativní vliv na plodnost.
nakazenych-klistovou-encefalitidou-a-borreliozou-pribyva.jpg

Nakažených klíšťovou encefalitidou a borreliózou přibývá

04.09.2018Klíště je kvůli nemocem, které přenáší, jedním z nejnebezpečnějších parazitů v České republice. Počet nakažených je u nás nejvyšší v Evropě a každoročně se dál zvyšuje. Ačkoliv se léto chýlí ke konci, klíšťová sezóna je stále v plném proudu. Přečtěte si, jak na tyto parazity můžete vyzrát a vyhnout se tak nebezpečným onemocněním.
v-pripade-chronickych-infekci-mohou-pomoci-autovakciny.jpg

V případě chronických infekcí mohou pomoci autovakcíny

16.11.2018Trpíte opakovanými záněty dýchacích cest nebo močového měchýře? Pokud jde o akutní zánětlivé onemocnění, určitě je na místě léčba antibiotiky. V poslední době ale často dochází k jejich nadužívání, čímž se zvyšuje odolnost bakterií a antibiotika tak přestávají být účinná. Jejich dlouhodobé užívání má navíc negativní dopad na vaši mikroflóru, kde ničí „dobré“ bakterie, a narušuje tak celý imunitní systém. Jestliže se vám některé infekce často vracejí, můžete si nechat připravit autovakcínu, která posiluje aktivitu imunitního systému proti konkrétnímu původci vašeho onemocnění. Její hlavní výhodou je, že na rozdíl od antibiotik neničí ostatní bakterie v těle.