Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyTop 5 zdravých druhů ovoce dostupných i v zimě
top-5-zdravych-druhu-ovoce-dostupnych-i-v-zime.png

Top 5 zdravých druhů ovoce dostupných i v zimě

Zveřejněno: 19.01.2018

Stýská se vám po letní široké nabídce ovoce? Věřte, že i v zimě si můžete pochutnat. Vyberou si jak příznivci české klasiky, tak milovníci exotiky.

Grapefruity se díky bohatství vitaminů a minerálů řadí mezi nejzdravější citrusy. Dokážou snižovat inzulinovou rezistenci, která je spoluzodpovědná za vznik cukrovky 2. typu. Konzumace grepu také snižuje hladinu cholesterolu a pomáhá předcházet vzniku ledvinových kamenů.

Pektin je hlavním benefitem velmi výživných jablek. Tato prebiotická vláknina podporuje dobré střevní bakterie, čímž zlepšuje trávení a metabolismus. Významné jsou obsažené antioxidanty, udržující v kondici srdce a snižující riziko rakoviny a Alzheimerovy choroby. Nezanedbatelné je množství vlákniny, draslíku a vitaminů B, C a K.

Trochu exotiky si dopřejte s ananasem. Dodá vám poctivou dávku vitaminu C, známého krále vitaminů. Využít ho v těle pomůže stopový prvek mangan, který navíc zvyšuje celkovou odolnost nervů i zdraví kostí a kloubů. Zajímavostí je protizánětlivý enzym bromelin spojený s léčbou bolesti a otoků.

Čerstvý pomerančový džus se stal jednou z nejoblíbenějších součástí zdravé snídaně po celém světě. Není divu. S pomerančem nastartujete den porcí vitaminů B a C, antioxidačních flavonoidů (dobrých pro cévy), karotenoidů (komponentů k výrobě vitaminu A) a kyseliny citronové (snižující riziko ledvinových kamenů).

Avokádo vybočuje z klasických druhů ovoce tím, že místo sacharidů obsahuje převážně zdravé tuky. V jejich čele stojí kyselina olejová, která prospívá srdci. Kromě toho je nabité vlákninou, hořčíkem a draslíkem. Posledně jmenovaný minerál snižuje krevní tlak a riziko mrtvice. 

Doporučujeme


4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.
jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.
jak-se-chranit-pred-nemocemi-spinavych-rukou.png

Jak se chránit před nemocemi špinavých rukou

29.01.2018Vedli nás k tomu už od dětství: umyj si ruce před jídlem a po použití toalety. Pokud jste si tuto vštěpovanou radu vzali k srdci, dobře pro vás. Výrazně tím omezujete riziko řady vážných nemocí. Chřipka, žloutenka typu A, toxoplazmóza, listerióza, ale i běžnější rýma a nachlazení se vám můžou vyhnout, pokud věnujete pouhých 20 vteřin této základní hygieně.