Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyTop 3 bylinkové směsi pro vaše podzimní vaření
top-3-bylinkove-smesi-pro-vase-podzimni-vareni.png

Top 3 bylinkové směsi pro vaše podzimní vaření

Zveřejněno: 14.09.2017

Dokážete si představit vaření bez voňavých, krásně zelených a zdravých bylinek? Není nad to si je vypěstovat ve vlastním truhlíku či na záhonku! Léto rostlinkám přeje, ale ani s jeho koncem se nemusíte oblíbeného koření vzdávat. Máme pro vás tipy, jak se z těchto darů přírody radovat i po jejich sezoně. 

Dokážete si představit vaření bez voňavých, krásně zelených a zdravých bylinek? Není nad to si je vypěstovat ve vlastním truhlíku či na záhonku!

Léto rostlinkám přeje, ale ani s jeho koncem se nemusíte oblíbeného koření vzdávat. Máme pro vás tipy, jak se z těchto darů přírody radovat i po jejich sezoně.

Sušení

Vhodné pro: téměř všechny bylinky

Jak na to: Rostliny opláchněte, položte na utěrku a nechte schnout na suchém teplém větraném místě. Alespoň jednou denně je otočte. Jakmile se dají lámat, jsou připravené ke skladování. Uložte je do vzduchotěsných tmavých nádobek.

Zmrazení

Vhodné pro: petržel, pažitka, tymián, libeček

Jak na to: Rostliny opláchněte, osušte a nakrájejte nadrobno. Malé porce dejte nasucho do plastových sáčků nebo je s trochou vody rozdělte do nádobek na výrobu ledu.

TIP: Do nádobek na led si můžete namixovat bylinkovou směs dle vlastní chuti a zmražené kostičky pak jednoduše při vaření přidejte do polévek, omáček či třeba k těstovinám.

Naložení do oleje

Vhodné pro: všechny bylinky

Jak na to: Rostliny opláchněte, osušte a vložte do lahve či sklenice. Zalijte kvalitním olejem s neutrální příchutí (např. olivový). Uzavřené je nechte 2–4 týdny na tmavém chladném místě. Bylinný olej přeceďte do čisté nádoby, kde vám vydrží 3–4 měsíce. Použité byliny spotřebujte. Top 3 osvědčené kombinace bylinek – do polévky: petržel, pažitka, libeček – k masu: rozmarýn, tymián, oregano – do salátů: medvědí česnek, bazalka, máta

TIP: Bylinky, které je dobré v jídle povařit, aby rozvinuly své aroma, jsou rozmarýn, šalvěj, tymián nebo levandule. Mezi ty, jež vyniknou čerstvé a přidávají se až na konci vaření, patří pažitka, petržel, bazalka, koriandr, oregano či majoránka.

Potraviny pro snadné usnutí a kvalitnější spánek

Provoňte si léto levandulí

Doporučujeme


renatin-blog-20-napadu-jak-si-uzit-jaro.png

Renatin blog: 20 nápadů, jak si užít jaro

20.04.2018Jarní období je plné možností. Tady je můj žebříček aktivit, které mám ráda. A co víc – dají se provádět pod širákem! Některé se řadí mezi starou dobrou klasiku, jiné jsou jen náhodné blázniviny. Spousta z nich se dá podnikat s dětmi, kterými občas neuškodí se zase stát...
bylinka-kterou-si-nespletete-kontryhel.png

Bylinka, kterou si nespletete. Kontryhel!

08.06.2018Právě v tomto období je v rozkvětu kontryhel obecný, pro jehož anglický název „Our Lady's Mantle“ (plášť Panny Marie) byly inspirací listy, na nichž se třpytí kapky rosy či deště. Ve středověku se tyto malé drahokamy považovaly za „nebeskou vodu“ a využití nacházely v alchymii. Odtud pochází latinské jméno kontryhelu – Alchemilla. Tato tradiční léčivka je oblíbená hlavně u žen.
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!