Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyTop 3 bylinkové směsi pro vaše podzimní vaření
top-3-bylinkove-smesi-pro-vase-podzimni-vareni.png

Top 3 bylinkové směsi pro vaše podzimní vaření

Zveřejněno: 14.09.2017

Dokážete si představit vaření bez voňavých, krásně zelených a zdravých bylinek? Není nad to si je vypěstovat ve vlastním truhlíku či na záhonku! Léto rostlinkám přeje, ale ani s jeho koncem se nemusíte oblíbeného koření vzdávat. Máme pro vás tipy, jak se z těchto darů přírody radovat i po jejich sezoně. 

Dokážete si představit vaření bez voňavých, krásně zelených a zdravých bylinek? Není nad to si je vypěstovat ve vlastním truhlíku či na záhonku!

Léto rostlinkám přeje, ale ani s jeho koncem se nemusíte oblíbeného koření vzdávat. Máme pro vás tipy, jak se z těchto darů přírody radovat i po jejich sezoně.

Sušení

Vhodné pro: téměř všechny bylinky

Jak na to: Rostliny opláchněte, položte na utěrku a nechte schnout na suchém teplém větraném místě. Alespoň jednou denně je otočte. Jakmile se dají lámat, jsou připravené ke skladování. Uložte je do vzduchotěsných tmavých nádobek.

Zmrazení

Vhodné pro: petržel, pažitka, tymián, libeček

Jak na to: Rostliny opláchněte, osušte a nakrájejte nadrobno. Malé porce dejte nasucho do plastových sáčků nebo je s trochou vody rozdělte do nádobek na výrobu ledu.

TIP: Do nádobek na led si můžete namixovat bylinkovou směs dle vlastní chuti a zmražené kostičky pak jednoduše při vaření přidejte do polévek, omáček či třeba k těstovinám.

Naložení do oleje

Vhodné pro: všechny bylinky

Jak na to: Rostliny opláchněte, osušte a vložte do lahve či sklenice. Zalijte kvalitním olejem s neutrální příchutí (např. olivový). Uzavřené je nechte 2–4 týdny na tmavém chladném místě. Bylinný olej přeceďte do čisté nádoby, kde vám vydrží 3–4 měsíce. Použité byliny spotřebujte. Top 3 osvědčené kombinace bylinek – do polévky: petržel, pažitka, libeček – k masu: rozmarýn, tymián, oregano – do salátů: medvědí česnek, bazalka, máta

TIP: Bylinky, které je dobré v jídle povařit, aby rozvinuly své aroma, jsou rozmarýn, šalvěj, tymián nebo levandule. Mezi ty, jež vyniknou čerstvé a přidávají se až na konci vaření, patří pažitka, petržel, bazalka, koriandr, oregano či majoránka.

Potraviny pro snadné usnutí a kvalitnější spánek

Provoňte si léto levandulí

Doporučujeme


neobjasnene-zdravotni-potize-na-vine-muze-byt-potravinova-intolerance.jpg

Neobjasněné zdravotní potíže? Na vině může být potravinová intolerance

05.10.2018Zažívací problémy, bolesti hlavy a kloubů, akné, únava. Seznam potíží, které může způsobovat potravinová intolerance, je však mnohem delší. Málokdo by hádal, že může být příčinou i takových problémů jako nespavost, snížená imunita, úzkostné stavy či deprese. Spolehlivou metodou k odhalení potravinové intolerance je krevní test, který identifikuje konkrétní problematické potraviny a umožní tak další léčbu.
pali-vas-casto-zaha.png

Pálí vás často žáha?

05.10.2018Možná trpíte refluxní chorobou, při které se žaludeční šťávy dostávají do jícnu a úst. Nejste v tom sami, podobné problémy má přinejmenším každý desátý člověk. Nemocní přitom často vůbec netuší, že i jejich další zdravotní komplikace jako třeba chronický kašel či chrápání způsobuje právě reflux. Ještě nedávno byla diagnostika této choroby poměrně nepříjemná, dnes už je však k dispozici jednoduchý a bezbolestný test, který onemocnění a jeho závažnost spolehlivě odhalí ze vzorku slin.
vymente-jarni-unavu-za-prival-energie.png

Vyměňte jarní únavu za příval energie!

13.03.2018Připadá vám jarní únava jen jako téma k postěžování si kamarádům u kafe? Nemyslete si, vyčerpání organismu po zimě může přepadnout i vás.