Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyTipy na zdravější grilování
tipy-na-zdravejsi-grilovani.jpg

Tipy na zdravější grilování

Zveřejněno: 22.07.2016

Grilování k létu neodmyslitelně patří, i když všichni víme, že to není úplně nejzdravější způsob stravování. Jak na to, abyste si po grilování nemuseli vyčítat, že jste jedli až příliš nezdravě?

Grilování k létu neodmyslitelně patří, i když všichni víme, že to není úplně nejzdravější způsob stravování. Jak na to, abyste si po grilování nemuseli vyčítat, že jste jedli až příliš nezdravě? Jaké maso grilovat?

Vyhnout byste se měli zejména tučnému masu. Tuk odkapávající z masa se totiž vlivem vysokých teplot rozkládá a mimo jiné při tomto procesu vznikají karcinogenní látky. Rovněž byste se měli vyvarovat uzenin, které Světová zdravotnická organizace v loňském roce oficiálně zařadila na seznam rakovinotvorných látek. Pokud hledáte zdravější alternativu, zkuste grilovat rybí či drůbeží maso. Jestliže si ale chcete stůj co stůj dopřát maso červené, ořezejte z něj aspoň před grilováním nejtučnější části.

Jak maso dochutit?

Ze zdravotního hlediska je lepší koupit si nedochucené, čerstvé maso, a ne předem připravenou masovou směs naloženou v oleji. V těchto směsích totiž může být zbytečně moc soli a někdy i další přídatné látky. Maso můžete grilovat i bez nakládání a teprve potom ho dochutit sušenými či čerstvými bylinkami, chilli papričkami nebo třeba třeným česnekem. Maso naložené v olejové marinádě je totiž logicky tučnější, a pokud z něj navíc při grilování odkapává přebytečný olej, opět stoupá riziko vzniku karcinogenních látek. Plátky masa úplně stačí lehce přetřít trochou oleje před položením na gril.

Přidejte zeleninu a ovoce

Každé maso, které si během grilování dopřejete, zkuste doplnit salátem z čerstvé zeleniny. Nebo ji můžete připravit i na grilu. Ideální jsou cukety, lilky, papriky, rajčata, ale také kukuřice. Milovníci sladkostí mohou grilovat ananas, v alobalové mističce i jablka a dopřát si můžete i  stejným způsobem grilované banány.

Doporučujeme


rakytnik-je-zasobarna-vitaminu-a-posiluje-imunitu.png

Rakytník je zásobárna vitaminů a posiluje imunitu

11.09.2017Jeho latinský název Hippophae má původ ve staré řečtině a zjednodušeně znamená „třpytící se kůň“. Podle pověstí se prý koňům pasoucím se poblíž této dřeviny výborně dařilo a měli krásně lesklou srst. V Rusku mu přezdívají „sibiřský zázrak“ a v tradiční tibetské medicíně patří k oblíbeným prostředkům k regeneraci těla. Jeho plody si ale můžete natrhat i u nás. 
v-pripade-chronickych-infekci-mohou-pomoci-autovakciny.jpg

V případě chronických infekcí mohou pomoci autovakcíny

16.11.2018Trpíte opakovanými záněty dýchacích cest nebo močového měchýře? Pokud jde o akutní zánětlivé onemocnění, určitě je na místě léčba antibiotiky. V poslední době ale často dochází k jejich nadužívání, čímž se zvyšuje odolnost bakterií a antibiotika tak přestávají být účinná. Jejich dlouhodobé užívání má navíc negativní dopad na vaši mikroflóru, kde ničí „dobré“ bakterie, a narušuje tak celý imunitní systém. Jestliže se vám některé infekce často vracejí, můžete si nechat připravit autovakcínu, která posiluje aktivitu imunitního systému proti konkrétnímu původci vašeho onemocnění. Její hlavní výhodou je, že na rozdíl od antibiotik neničí ostatní bakterie v těle.
4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.