Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyTipy na zdravější grilování
tipy-na-zdravejsi-grilovani.jpg

Tipy na zdravější grilování

Zveřejněno: 22.07.2016

Grilování k létu neodmyslitelně patří, i když všichni víme, že to není úplně nejzdravější způsob stravování. Jak na to, abyste si po grilování nemuseli vyčítat, že jste jedli až příliš nezdravě?

Grilování k létu neodmyslitelně patří, i když všichni víme, že to není úplně nejzdravější způsob stravování. Jak na to, abyste si po grilování nemuseli vyčítat, že jste jedli až příliš nezdravě? Jaké maso grilovat?

Vyhnout byste se měli zejména tučnému masu. Tuk odkapávající z masa se totiž vlivem vysokých teplot rozkládá a mimo jiné při tomto procesu vznikají karcinogenní látky. Rovněž byste se měli vyvarovat uzenin, které Světová zdravotnická organizace v loňském roce oficiálně zařadila na seznam rakovinotvorných látek. Pokud hledáte zdravější alternativu, zkuste grilovat rybí či drůbeží maso. Jestliže si ale chcete stůj co stůj dopřát maso červené, ořezejte z něj aspoň před grilováním nejtučnější části.

Jak maso dochutit?

Ze zdravotního hlediska je lepší koupit si nedochucené, čerstvé maso, a ne předem připravenou masovou směs naloženou v oleji. V těchto směsích totiž může být zbytečně moc soli a někdy i další přídatné látky. Maso můžete grilovat i bez nakládání a teprve potom ho dochutit sušenými či čerstvými bylinkami, chilli papričkami nebo třeba třeným česnekem. Maso naložené v olejové marinádě je totiž logicky tučnější, a pokud z něj navíc při grilování odkapává přebytečný olej, opět stoupá riziko vzniku karcinogenních látek. Plátky masa úplně stačí lehce přetřít trochou oleje před položením na gril.

Přidejte zeleninu a ovoce

Každé maso, které si během grilování dopřejete, zkuste doplnit salátem z čerstvé zeleniny. Nebo ji můžete připravit i na grilu. Ideální jsou cukety, lilky, papriky, rajčata, ale také kukuřice. Milovníci sladkostí mohou grilovat ananas, v alobalové mističce i jablka a dopřát si můžete i  stejným způsobem grilované banány.

Doporučujeme


renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!
renatin-blog-sila-kouzelnych-vuni.png

Renatin blog: Síla kouzelných vůní

03.06.2018Naposledy jsem se o skrytých silách rostlin přesvědčila na vlastní kůži u kamarádky – majitelky dvou koček. Místo mazlení s nimi jsem jako alergik dostala šplíchanec olivového oleje do dlaní, kam jsem přidala pár kapek levandulového esenciálního oleje. Směs jsem třením rozehřála a v klidu vdechovala. Po chvíli se nekompromisní nástup kašle a zahlenění uklidnil a konejšivá vůně mě přenesla do příjemné nálady.
mejte-sve-zdravi-pod-kontrolou-s-novou-sluzbou-synlab-czech.jpg

Mějte své zdraví pod kontrolou s novou službou synlab czech

14.09.2017Společnost synlab czech představuje laboratorní péči nové generace a zájemcům nyní nabízí své služby také prostřednictvím e-shopu. Naši odborníci sestavili atraktivní balíčky laboratorních vyšetření navržené tak, abyste dostali ucelený přehled o svém zdraví. Balíčky pokrývají nejčastější civilizační onemocnění a zároveň nabízejí i některá vyšetření, která nejsou začleněna do systému veřejného zdravotního pojištění.