Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyTipy na zdravé dipy
tipy-na-zdrave-dipy.jpg

Tipy na zdravé dipy

Zveřejněno: 29.07.2016

Dip je ideální způsob, jak zdravě dochutit maso. Můžete do něj ale namáčet i syrovou zeleninu, která díky němu zachutná třeba i těm, kteří jí jinak moc neholdují. Připravili jsme pro vás pár snadných kuchařských tipů. 

Dip je ideální způsob, jak zdravě dochutit maso. Můžete do něj ale namáčet i syrovou zeleninu, která díky němu zachutná třeba i těm, kteří jí jinak moc neholdují. Připravili jsme pro vás pár snadných kuchařských tipů. Pokud v létě rádi grilujete, určitě byste grilované maso měli doplnit také dostatkem zeleniny. Zeleninový dip je ideální způsob, jak to udělat.

Rajčatový dip

Připravíte jej ze spařených a oloupaných rajčat, najemno nasekané cibule, drceného česneku, červené papriky a asi 2 lžic rajského protlaku. Veškerou zeleninu kromě česneku krátce osmahněte na troše olivového oleje, následně přidejte česnek, protlak a dobře promíchejte. Pokud máte rádi ostřejší pokrmy, můžete ještě přidat chilli papričku.

Jogurtový dip

Velice jednoduchý a zdravý dip se hodí nejen ke grilovaným masům, ale také si do něj můžete namáčet řapíkatý celer, mrkev nebo bílou ředkev. Plnotučný bílý jogurt smícháme s prolisovaným česnekem, přidáme špetku soli, trošku pepře a máme hotovo. Můžeme přidat ještě pažitku nebo jakoukoliv bylinku, kterou máme rádi.

Dip ze sýra cottage

Opět velice jednoduchý recept, jehož výsledek zdravě doplní grilované maso. Sýr cottage smíchejte zhruba s polovičním množstvím zakysané smetany, přidejte oregano, bazalku, pár kapek citronové šťávy a dochuťte solí a pepřem. Další variantou je smíchat sýr cottage s nadrobno nakrájenými rajčaty, okurkou a drceným česnekem.

V zásadě ale platí, že při přípravě dipů se fantazii meze nekladou, nicméně pokud chcete, aby byly zdravé, měli byste se při jejich přípravě vyhnout použití tučných majonéz a místo přehnaného solení zvolit čerstvé bylinky. 

Doporučujeme


osvojte-si-lasku-k-jidlu-a-neplytvani.png

Osvojte si lásku k jídlu a neplýtvání

18.04.2018Životní styl „zero waste“ neboli život bez odpadu je poslední dobou na vzestupu. Jak název této filozofie napovídá, ideálem je nulový odpad. Snaha o prevenci a omezení plýtvání má za cíl ovlivnit vyčerpávání přírodních zdrojů a alarmující znečištění planety, které ohrožuje zdraví lidí, zvířat a rostlin. Základem je opětovné využívání všech možných zdrojů, s nimiž se v životě potkáváme. Co to znamená v praxi?
mejte-sve-zdravi-pod-kontrolou-s-novou-sluzbou-synlab-czech.jpg

Mějte své zdraví pod kontrolou s novou službou synlab czech

14.09.2017Společnost synlab czech představuje laboratorní péči nové generace a zájemcům nyní nabízí své služby také prostřednictvím e-shopu. Naši odborníci sestavili atraktivní balíčky laboratorních vyšetření navržené tak, abyste dostali ucelený přehled o svém zdraví. Balíčky pokrývají nejčastější civilizační onemocnění a zároveň nabízejí i některá vyšetření, která nejsou začleněna do systému veřejného zdravotního pojištění.
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!