Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyTipy na zdravé dipy
tipy-na-zdrave-dipy.jpg

Tipy na zdravé dipy

Zveřejněno: 29.07.2016

Dip je ideální způsob, jak zdravě dochutit maso. Můžete do něj ale namáčet i syrovou zeleninu, která díky němu zachutná třeba i těm, kteří jí jinak moc neholdují. Připravili jsme pro vás pár snadných kuchařských tipů. 

Dip je ideální způsob, jak zdravě dochutit maso. Můžete do něj ale namáčet i syrovou zeleninu, která díky němu zachutná třeba i těm, kteří jí jinak moc neholdují. Připravili jsme pro vás pár snadných kuchařských tipů. Pokud v létě rádi grilujete, určitě byste grilované maso měli doplnit také dostatkem zeleniny. Zeleninový dip je ideální způsob, jak to udělat.

Rajčatový dip

Připravíte jej ze spařených a oloupaných rajčat, najemno nasekané cibule, drceného česneku, červené papriky a asi 2 lžic rajského protlaku. Veškerou zeleninu kromě česneku krátce osmahněte na troše olivového oleje, následně přidejte česnek, protlak a dobře promíchejte. Pokud máte rádi ostřejší pokrmy, můžete ještě přidat chilli papričku.

Jogurtový dip

Velice jednoduchý a zdravý dip se hodí nejen ke grilovaným masům, ale také si do něj můžete namáčet řapíkatý celer, mrkev nebo bílou ředkev. Plnotučný bílý jogurt smícháme s prolisovaným česnekem, přidáme špetku soli, trošku pepře a máme hotovo. Můžeme přidat ještě pažitku nebo jakoukoliv bylinku, kterou máme rádi.

Dip ze sýra cottage

Opět velice jednoduchý recept, jehož výsledek zdravě doplní grilované maso. Sýr cottage smíchejte zhruba s polovičním množstvím zakysané smetany, přidejte oregano, bazalku, pár kapek citronové šťávy a dochuťte solí a pepřem. Další variantou je smíchat sýr cottage s nadrobno nakrájenými rajčaty, okurkou a drceným česnekem.

V zásadě ale platí, že při přípravě dipů se fantazii meze nekladou, nicméně pokud chcete, aby byly zdravé, měli byste se při jejich přípravě vyhnout použití tučných majonéz a místo přehnaného solení zvolit čerstvé bylinky. 

Doporučujeme


co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

22.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.
renatin-blog-poznejte-me-overene-pecovatele-o-zdravou-pokozku.png

Renatin blog: Poznejte mé ověřené pečovatele o zdravou pokožku

08.04.2018Atopický ekzém, akné, lupénka... Pokud máte štěstí, o těchto kožních problémech jste možná jen slyšeli. Kdo je zažil na vlastní kůži, ví, jak jsou úporné. Omezují nejen fyzicky, ale i psychicky. Člověk se za ně jednoduše stydí.
podcenovany-supervitamin-d-nam-chybi-predevsim-v-zime.jpg

Podceňovaný supervitamín D nám chybí především v zimě

19.11.2018Podle výzkumu Státního zdravotního ústavu chybí vitamín D drtivé většině české populace. Přitom právě „déčko“ chrání naše tělo před infekcemi a běžnými i chronickými nemocemi. Dostatečné množství vitamínu D přispívá ke zdravé funkci srdce, mozku a k dobrému trávení. Nejnovější výzkumy navíc ukazují, že nízká hladina tohoto vitamínu může zvyšovat riziko infarktu a mít negativní vliv na plodnost.