Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyTěhotná v zimě – na co si dát pozor?
tehotna-v-zime-na-co-si-dat-pozor.png

Těhotná v zimě – na co si dát pozor?

Zveřejněno: 06.01.2016

Bacily a viry ve vzduchu, zima a sychravo, občas náledí a hlavně velké rozdíly teplot při přechodu z domova ven či naopak. To je jen několik nepříjemností, které na nastávající maminky líčí zimní měsíce. Na co by si v lednu měly dát těhotné ženy obzvlášť pozor? 

Bacily a viry ve vzduchu, zima a sychravo, občas náledí a hlavně velké rozdíly teplot při přechodu z domova ven či naopak. To je jen několik nepříjemností, které na nastávající maminky líčí zimní měsíce. Na co by si v lednu měly dát těhotné ženy obzvlášť pozor?

Pohodlné oblečení je základ

Kvůli hormonálním změnám snášejí některé budoucí maminky hodně těžko výrazné výkyvy teplot. Proto se vyplatí vybírat oblečení tak, aby šlo v případě potřeby svléknout třeba hned několik vrstev, nebo je naopak zase přidat. Vyhněte se příliš těžkým a tlustým svetrům a kabátům. Vsaďte spíš na tenčí a funkčnější vrstvy prádla a oblečení, které vás budou co nejméně omezovat v pohybu a zároveň vás zahřejí. Pokud se chystáte koupit si funkční spodní prádlo do zásoby v počátečním stádiu těhotenství, pořiďte si ho zhruba o dvě čísla větší, než je vaše konfekční velikost.

Nezapomínejte na hydrataci

V chladných měsících roku máme tendenci přijímat méně tekutin. Tělo nastávající matky ale jede na plný výkon, a dostatečná hydratace je tedy kvůli detoxikaci organismu zvlášť důležitá. Zkuste každé ráno vypít sklenici teplé vody a během dne se snažte každé dvě hodiny doplnit tekutiny.

Pozor na bacily a led

Dejte si záležet na výběru zimní obuvi. Kromě toho, že by měla být teplá, měla by hlavně mít kvalitní protiskluzovou podrážku. Před viry a bacily vás ale ani sebelepší boty neochrání. V případě zvýšeného výskytu chřipek a angín je proto lepší vyhýbat se velkým kolektivům a posilovat imunitu třeba pomocí šípku či rakytníku.

Nezahřívejte se v sauně a pozor na horkou vanu

I když chladné počasí láká k návštěvě horké sauny nebo k ponoření do horké vany, v případě, že jste těhotná, měla byste na tento způsob prohřívání těla zapomenout. Pokud jste na saunu zvyklá a nemůžete se bez ní v zimě obejít, je nejlepší se o vhodnosti saunování v těhotenství poradit s lékařem. 

Doporučujeme


co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

22.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!
hlidejte-si-hladinu-cukru-v-krvi.jpg

Hlídejte si hladinu cukru v krvi

08.03.2019Diabetes mellitus čili cukrovka je složitá porucha látkové přeměny, které se projevuje zvýšenou hladinou cukru v krvi. Kvůli celosvětovému rozšíření si cukrovka vysloužila pojmenování epidemie třetího tisíciletí. Jen v Česku se aktuálně léčí přibližně 900 tisíc diabetiků. Nemoc může být dána geneticky, většinou je však způsobena nezdravým životním stylem, nadváhou a nedostatečnou fyzickou aktivitou. Pokud je cukrovka neléčená delší dobu, může vést k závažným zdravotním komplikacím. Pozorujete-li nadměrnou žízeň nebo časté močení, zajděte za svým praktickým lékařem nebo si nechte preventivně vyšetřit hladinu cukru v krvi.