Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyTěhotenství v létě – na co dát pozor a jak si ulehčit život?
tehotenstvi-v-lete-na-co-dat-pozor-a-jak-si-ulehcit-zivot.jpg

Těhotenství v létě – na co dát pozor a jak si ulehčit život?

Zveřejněno: 13.07.2015

Pro nastávající maminky jsou letní vedra ještě náročnější než pro ostatní. Často je trápí otoky, ztížená termoregulace a na místě jsou taky obavy z gynekologického zánětu nebo pigmentových skvrn. Jak si těhotenství v létě co nejvíc zpříjemnit a na co si dát za slunečných dní pozor? 

Pro nastávající maminky jsou letní vedra ještě náročnější než pro ostatní. Často je trápí otoky, ztížená termoregulace a na místě jsou taky obavy z gynekologického zánětu nebo pigmentových skvrn. Jak si těhotenství v létě co nejvíc zpříjemnit a na co si dát za slunečných dní pozor? Jak zabránit otokům?

S nepříjemnými otoky se během těhotenství potýká až 80 % budoucích maminek. Během horkého počasí a také při dlouhém sezení se obvykle tyto otoky ještě zhoršují. Pokud musíte za stávajícího teplého počasí delší dobu sedět (cestujete autem, pracujete v kanceláři u počítače a podobně), určitě si při tom nedávejte nohy křížem. Každou půl hodinu vstaňte, protáhněte se nebo aspoň zkuste vsedě hýbat nohama. Je-li to možné, zvedněte nohy do výšky.

Brzy ráno nebo později večer, když už venku není tak horko, choďte na kratší pravidelné procházky. Vyhněte se ale dlouhým pěším výletům, protože hrozí, že by vám po nich nohy ještě víc otekly. Omezte příjem soli a pijte dostatečné množství tekutin.

Pozor na pitný režim

Ženy, které čekají miminko, se kvůli hormonálním změnám a zátěži v podobě rostoucího děťátka víc potí. Proto je zvlášť v létě nutné dodržovat pitný režim. Ideální je neustále mít po ruce láhev obyčejné vody. Omezte pití sladkých nápojů, černého čaje a kávy, a to nejen v létě. Jestliže se bez kávy neobejdete, doprovoďte každý šálek dvěma šálky vody.

Ochranný krém je nezbytnost a na koupaliště si berte rezervní plavky

Těhotné ženy jsou náchylnější k tvorbě pigmentových skvrn, proto omezte opalování a vždy používejte krémy s vyšším ochranným faktorem. S koupáním (zejména v rybnících a stojatých vodách) je u těhotných spojeno zvýšené riziko přenosu různých infekcí. Hormonální změny v těhotenství totiž mohou měnit pH vnitřního prostředí pochvy, a přenos infekce touto cestou je proto snazší. Někteří lékaři ale nedoporučují ani koupání ve veřejných chlorovaných bazénech. Za nejčistší, a tedy nejbezpečnější, se v tomto ohledu považuje mořská voda. Když už se pro koupání rozhodnete, je vhodné následně se osprchovat čistou vodou a převléknout se do suchých plavek. 

Doporučujeme


soutez-ukaz-knir-o-5-phi-testu.jpg

Soutěž „Ukaž knír“ o 5 PHI testů

14.11.2018Listopad je již tradičně měsícem boje proti rakovině prostaty, kterou v České republice ročně onemocní téměř 8 000 mužů. U této příležitosti si pánové po celém světě pečlivě pěstují svůj knír, čímž dávají najevo, že jsou součástí hnutí, které se snaží změnit tvář mužského zdraví k lepšímu. SYNLAB tuto iniciativu podporuje, a proto vyhlašujeme soutěž o pět testů PHI, které slouží k určení indexu zdravé prostaty.
renatin-blog-6-tipu-pro-perfektni-piknik.png

Renatin blog: 6 tipů pro perfektní piknik

03.05.2018Podle mě se dá „rozbít deka“ téměř všude, kde je zeleň, dobrý výhled a čerstvý vzduch. S oblibou piknikuji klidně jen pár kroků od domu, nevadí mi ruch města, ale své kouzlo má i romantický zámecký park nebo louka v přírodě.
ktere-caje-muzete-pit-kazdy-den.png

Které čaje můžete pít každý den?

31.07.2018Možná někdy marně přemýšlíte, co by vám pomohlo zbavit se únavy, podrážděnosti nebo bolesti hlavy. Přitom řešení může být překvapivě snadné. Napít se. Na vodě totiž závisí fungování všech orgánových systémů. Proč neosvěžit pitný režim, abyste tekutiny doplňovali s chutí?