Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkySvětový den štěstí – jak tento pocit souvisí s fyzickým zdravím?
svetovy-den-stesti-jak-tento-pocit-souvisi-s-fyzickym-zdravim.png

Světový den štěstí – jak tento pocit souvisí s fyzickým zdravím?

Zveřejněno: 20.03.2017

Valné shromáždění OSN v roce 2012 vyhlásilo 20. březen Mezinárodním dnem štěstí. Členské státy se usnesly, že snaha o tento pocit je základním lidským cílem, a proto by měly všechny vlády pečovat o štěstí svých obyvatel a nehodnotit pokrok pouze na základě ekonomických ukazatelů. Vezměte štěstí do vlastních rukou! Pro vaše zdraví je důležitější, než si myslíte.

Valné shromáždění OSN v roce 2012 vyhlásilo 20. březen Mezinárodním dnem štěstí. Členské státy se usnesly, že snaha o tento pocit je základním lidským cílem, a proto by měly všechny vlády pečovat o štěstí svých obyvatel a nehodnotit pokrok pouze na základě ekonomických ukazatelů.

Vezměte štěstí do vlastních rukou! Pro vaše zdraví je důležitější, než si myslíte. Psychologové tvrdí, že lidé se obvykle mýlí ve svých představách o tom, co jim přináší štěstí. Například peníze (mimo částku, která pokrývá základní životní potřeby) samy o sobě s ním nemají až tolik společného, jak si někteří myslí. Podle studie lékařské fakulty Harvard Medical School vědci identifikovali hlavní faktory, které přispívají pocitu štěstí a pohody.

Jedním z nich je takzvaný „flow“ – duševní stav, při němž jste ponořeni do určité činnosti natolik, že ztratíte pojem o čase. Tento okamžik nastává při správném poměru mezi výzvou a dovedností. Je-li pro vás něco příliš náročné, cítíte úzkost. V opačném případě (když to jde příliš hladce) se nudíte. Že jde štěstí a zdraví ruku v ruce, potvrdil mimo jiné v roce 2008 obsáhlý výzkum, na kterém pracoval nizozemský sociolog Ruut Veenhoven. Během svého průzkumu zjistil, že subjektivní pocit štěstí má spojitost s odolností organismu a má také pozitivní vliv na dlouhověkost.

Dlouhodobě pociťovaný vztek, nespokojenost, strach a úzkost naopak na očekávanou dobu života působí značně negativně. Mimo jiné totiž zvyšují riziko vzniku kardiovaskulárních chorob. Těžko si nakázat štěstí, ale psychologové se shodují na několika cestách, které vás mohou aspoň trochu navést správným směrem:

* Zkuste být vděční za vše pozitivní, co vám život přináší.

* Najděte a využívejte v práci i osobním životě své přednosti.

* Zkuste se méně ohlížet do minulosti a méně se stresovat budoucností.

* Mějte rádi sami sebe.  

Učte se mít rádi ticho – prospějete svému zdraví a produktivitě

Co jíst, abyste měli lepší náladu?

Doporučujeme


zloutenka-c-skryta-hrozba-kterou-je-nutne-vcas-odhalit.jpg

Žloutenka C – skrytá hrozba, kterou je nutné včas odhalit

07.09.2018Žloutenka je nebezpečným virovým onemocněním, které může skončit až smrtí. Nejznámější jsou typy A, B a C. Zejména u hepatitidy C se v posledních letech zjišťuje, že je mnohem rozšířenější, než se dosud předpokládalo. Není totiž podle vnějších příznaků snadno odhalitelná a vyskytuje se i mimo tradiční rizikové skupiny, jako jsou drogově závislí. Zpozornět by měli především lidé, kteří dostali darovanou krev před rokem 1992, kdy se žloutenka C teprve začala diagnostikovat. Pokud je dlouhou dobu neléčená, způsobuje vážné poškození jater, které může vést až k úmrtí. Spolehlivě ji lze odhalit jen pomocí krevních testů.
je-mozne-zjistit-zda-nam-hrozi-skryte-riziko-infarktu-ci-mozkove-mrtvice.png

Je možné zjistit, zda nám hrozí skryté riziko infarktu či mozkové mrtvice?

15.05.2018U infarktu myokardu i mozkové mrtvice platí, že se lékaři v praxi bohužel setkávají se stále mladšími pacienty s ischemickou atakou a že i minuty do okamžiku, než se lidé dostanou k odborníkům do nemocniční péče, hrají důležitou roli. Vlastně tu nejdůležitější. Proto je lepší těmto stavům předcházet. Zde o to více platí, že prevence je klíčová. Jedná se především o změnu životního stylu, která může zahrnovat dietu, zvýšení fyzické aktivity, omezení stresu a zejména také zákaz kouření. Pomoci ale může i moderní laboratorní test.
renatin-blog-6-tipu-pro-perfektni-piknik.png

Renatin blog: 6 tipů pro perfektní piknik

03.05.2018Podle mě se dá „rozbít deka“ téměř všude, kde je zeleň, dobrý výhled a čerstvý vzduch. S oblibou piknikuji klidně jen pár kroků od domu, nevadí mi ruch města, ale své kouzlo má i romantický zámecký park nebo louka v přírodě.