Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyStřídání pomalé a rychlé chůze je tréninkem téměř bez námahy
stridani-pomale-a-rychle-chuze-je-treninkem-temer-bez-namahy.png

Střídání pomalé a rychlé chůze je tréninkem téměř bez námahy

Zveřejněno: 28.08.2017

Už není takové horko, takže pobyt na čerstvém vzduchu je příjemný a pro udržování zdravého těla naprosto ideální. Nemusíte se hned pouštět do běhu, stačí zintenzivnit obyčejnou chůzi střídáním klidového a rychlejšího tempa.

Už není takové horko, takže pobyt na čerstvém vzduchu je příjemný a pro udržování zdravého těla naprosto ideální. Nemusíte se hned pouštět do běhu, stačí zintenzivnit obyčejnou chůzi střídáním klidového a rychlejšího tempa.

Tento způsob záměrného zrychlení a zpomalení chůze na delší vzdálenost zlepší vytrvalost, může pomoci snížit krevní tlak i shodit nadbytečné kilogramy. Vhodným terénem je měkčí povrch, například travnaté plochy či nevydlážděné cestičky v parku. Ve dvou se to lépe táhne, tak s sebou vezměte svého partnera nebo třeba kamarádku.

Chůze totiž na rozdíl od běhu umožňuje konverzaci, takže si během této fyzické aktivity můžete i příjemně popovídat. Mějte u sebe mobilní telefon, případně hodinky na měření intervalů. Chůzi začněte pozvolna a postupně přidávejte 1–2 zrychlené části trvající zhruba 1–2 minuty. Cílem by mělo být 50 % pomalé a 50 % rychlé chůze. Střídejte buďto 1 minutu pomalé + 1 minutu rychlé chůze, nebo 2 minuty pomalé + 2 minuty rychlé chůze.

Jak často chodit?

Ideálně 5× týdně, 20–30 minut denně. Ale jak se říká, lépe aspoň někdy než nikdy.

Co je intervalový trénink?

Tento druh tělesné aktivity zahrnuje krátké intenzivnější výkony, které se střídají s odpočinkovou částí. Sportovci jej využívají poměrně často (zejména v běhu nebo jízdě na kole).

Pozor: Poraďte se s lékařem, zda je pro vás tato aktivita vhodná, zvláště pokud máte závažnější problémy se srdcem či s klouby.

Nordic walking – jak správně zvládnout techniku chůze s holemi?

3 snadné tipy pro trénink paměti

Doporučujeme


mejte-sve-zdravi-pod-kontrolou-s-novou-sluzbou-synlab-czech.jpg

Mějte své zdraví pod kontrolou s novou službou synlab czech

14.09.2017Společnost synlab czech představuje laboratorní péči nové generace a zájemcům nyní nabízí své služby také prostřednictvím e-shopu. Naši odborníci sestavili atraktivní balíčky laboratorních vyšetření navržené tak, abyste dostali ucelený přehled o svém zdraví. Balíčky pokrývají nejčastější civilizační onemocnění a zároveň nabízejí i některá vyšetření, která nejsou začleněna do systému veřejného zdravotního pojištění.
zradne-zahranicni-nemoci-proti-kterym-neexistuje-ockovani.jpg

Zrádné zahraniční nemoci, proti kterým neexistuje očkování

10.09.2018Infekční nemoci jsou u cestovatelů v exotických zemích poměrně běžné. Proti některým z nich jako například žloutenka A nebo B, břišní tyfus nebo žlutá zimnice je možné se chránit včasným očkováním, proti řadě dalších závažných onemocnění ale bohužel zatím očkovací vakcína neexistuje. Nejspolehlivějším způsobem, jak se po návratu ze zahraničí ujistit o svém zdraví a vyhnout následkům nebezpečných nemocí, je preventivní rozbor krve. Člověk tak ochrání sebe i své okolí, některá onemocnění jsou totiž vysoce nakažlivá.
proc-je-patek-trinacteho-smolny.png

Proč je pátek třináctého smolný

13.04.2018Tento den je u mnoha lidí zažitý jako nešťastný. Očekávání katastrofy ji však možná ještě více přivolává, protože jak se říká, všechno začíná v hlavě. Obavy může následovat nervózní chování, které k neštěstí přispěje nebo ho způsobí.