Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyStřídání pomalé a rychlé chůze je tréninkem téměř bez námahy
stridani-pomale-a-rychle-chuze-je-treninkem-temer-bez-namahy.png

Střídání pomalé a rychlé chůze je tréninkem téměř bez námahy

Zveřejněno: 28.08.2017

Už není takové horko, takže pobyt na čerstvém vzduchu je příjemný a pro udržování zdravého těla naprosto ideální. Nemusíte se hned pouštět do běhu, stačí zintenzivnit obyčejnou chůzi střídáním klidového a rychlejšího tempa.

Už není takové horko, takže pobyt na čerstvém vzduchu je příjemný a pro udržování zdravého těla naprosto ideální. Nemusíte se hned pouštět do běhu, stačí zintenzivnit obyčejnou chůzi střídáním klidového a rychlejšího tempa.

Tento způsob záměrného zrychlení a zpomalení chůze na delší vzdálenost zlepší vytrvalost, může pomoci snížit krevní tlak i shodit nadbytečné kilogramy. Vhodným terénem je měkčí povrch, například travnaté plochy či nevydlážděné cestičky v parku. Ve dvou se to lépe táhne, tak s sebou vezměte svého partnera nebo třeba kamarádku.

Chůze totiž na rozdíl od běhu umožňuje konverzaci, takže si během této fyzické aktivity můžete i příjemně popovídat. Mějte u sebe mobilní telefon, případně hodinky na měření intervalů. Chůzi začněte pozvolna a postupně přidávejte 1–2 zrychlené části trvající zhruba 1–2 minuty. Cílem by mělo být 50 % pomalé a 50 % rychlé chůze. Střídejte buďto 1 minutu pomalé + 1 minutu rychlé chůze, nebo 2 minuty pomalé + 2 minuty rychlé chůze.

Jak často chodit?

Ideálně 5× týdně, 20–30 minut denně. Ale jak se říká, lépe aspoň někdy než nikdy.

Co je intervalový trénink?

Tento druh tělesné aktivity zahrnuje krátké intenzivnější výkony, které se střídají s odpočinkovou částí. Sportovci jej využívají poměrně často (zejména v běhu nebo jízdě na kole).

Pozor: Poraďte se s lékařem, zda je pro vás tato aktivita vhodná, zvláště pokud máte závažnější problémy se srdcem či s klouby.

Nordic walking – jak správně zvládnout techniku chůze s holemi?

3 snadné tipy pro trénink paměti

Doporučujeme


renatin-blog-co-jsem-se-naucila-pro-dobrou-naladu.png

Renatin blog: Co jsem se naučila pro dobrou náladu

09.02.2018Dlouhá léta jsem se profesně věnovala cílové skupině náctiletých, pro něž je ono magické „být sám sebou“ jedním z velkých úkolů, kterými mají v tomto ožehavém období projít. Člověk je stíhán myšlenkami, co by ne/měl, ne/chtěl a jak moc je jeho pravé já ovlivněno rodinou, kamarády a dalšími vzory.
jak-se-chranit-pred-nemocemi-spinavych-rukou.png

Jak se chránit před nemocemi špinavých rukou

29.01.2018Vedli nás k tomu už od dětství: umyj si ruce před jídlem a po použití toalety. Pokud jste si tuto vštěpovanou radu vzali k srdci, dobře pro vás. Výrazně tím omezujete riziko řady vážných nemocí. Chřipka, žloutenka typu A, toxoplazmóza, listerióza, ale i běžnější rýma a nachlazení se vám můžou vyhnout, pokud věnujete pouhých 20 vteřin této základní hygieně.
renatin-blog-velikonoce-se-blizi-aneb-co-zaseju-to-sklizim.png

Renatin blog: Velikonoce se blíží aneb Co zaseju, to sklízím

23.03.2018Jasně že si můžete pořídit velikonoční výzdobu v obchodě. Ale není větší potěšení, když si vypěstujete a vyrobíte jarní dekorace po svém? Zvlášť s dětmi či vnoučaty pak můžete radost z vlastního díla znásobit. Já se tradičně pustím do těchto krás...