Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyStřídání pomalé a rychlé chůze je tréninkem téměř bez námahy
stridani-pomale-a-rychle-chuze-je-treninkem-temer-bez-namahy.png

Střídání pomalé a rychlé chůze je tréninkem téměř bez námahy

Zveřejněno: 28.08.2017

Už není takové horko, takže pobyt na čerstvém vzduchu je příjemný a pro udržování zdravého těla naprosto ideální. Nemusíte se hned pouštět do běhu, stačí zintenzivnit obyčejnou chůzi střídáním klidového a rychlejšího tempa.

Už není takové horko, takže pobyt na čerstvém vzduchu je příjemný a pro udržování zdravého těla naprosto ideální. Nemusíte se hned pouštět do běhu, stačí zintenzivnit obyčejnou chůzi střídáním klidového a rychlejšího tempa.

Tento způsob záměrného zrychlení a zpomalení chůze na delší vzdálenost zlepší vytrvalost, může pomoci snížit krevní tlak i shodit nadbytečné kilogramy. Vhodným terénem je měkčí povrch, například travnaté plochy či nevydlážděné cestičky v parku. Ve dvou se to lépe táhne, tak s sebou vezměte svého partnera nebo třeba kamarádku.

Chůze totiž na rozdíl od běhu umožňuje konverzaci, takže si během této fyzické aktivity můžete i příjemně popovídat. Mějte u sebe mobilní telefon, případně hodinky na měření intervalů. Chůzi začněte pozvolna a postupně přidávejte 1–2 zrychlené části trvající zhruba 1–2 minuty. Cílem by mělo být 50 % pomalé a 50 % rychlé chůze. Střídejte buďto 1 minutu pomalé + 1 minutu rychlé chůze, nebo 2 minuty pomalé + 2 minuty rychlé chůze.

Jak často chodit?

Ideálně 5× týdně, 20–30 minut denně. Ale jak se říká, lépe aspoň někdy než nikdy.

Co je intervalový trénink?

Tento druh tělesné aktivity zahrnuje krátké intenzivnější výkony, které se střídají s odpočinkovou částí. Sportovci jej využívají poměrně často (zejména v běhu nebo jízdě na kole).

Pozor: Poraďte se s lékařem, zda je pro vás tato aktivita vhodná, zvláště pokud máte závažnější problémy se srdcem či s klouby.

Nordic walking – jak správně zvládnout techniku chůze s holemi?

3 snadné tipy pro trénink paměti

Doporučujeme


mejte-sve-zdravi-pod-kontrolou-s-novou-sluzbou-synlab-czech.jpg

Mějte své zdraví pod kontrolou s novou službou synlab czech

14.09.2017Společnost synlab czech představuje laboratorní péči nové generace a zájemcům nyní nabízí své služby také prostřednictvím e-shopu. Naši odborníci sestavili atraktivní balíčky laboratorních vyšetření navržené tak, abyste dostali ucelený přehled o svém zdraví. Balíčky pokrývají nejčastější civilizační onemocnění a zároveň nabízejí i některá vyšetření, která nejsou začleněna do systému veřejného zdravotního pojištění.
rakytnik-je-zasobarna-vitaminu-a-posiluje-imunitu.png

Rakytník je zásobárna vitaminů a posiluje imunitu

11.09.2017Jeho latinský název Hippophae má původ ve staré řečtině a zjednodušeně znamená „třpytící se kůň“. Podle pověstí se prý koňům pasoucím se poblíž této dřeviny výborně dařilo a měli krásně lesklou srst. V Rusku mu přezdívají „sibiřský zázrak“ a v tradiční tibetské medicíně patří k oblíbeným prostředkům k regeneraci těla. Jeho plody si ale můžete natrhat i u nás. 
objednejte-se-na-bezplatne-vysetreni-hladiny-cukru-v-krvi.jpg

Objednejte se na bezplatné vyšetření hladiny cukru v krvi

16.11.2017Od 20. až do 29. listopadu se všichni zájemci starší 18 let mohou na webu nextlifeapp.cz objednat na vyšetření hladiny cukru v krvi, které dokáže odhalit již počáteční stadium cukrovky neboli diabetu 2. typu.