Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyStřídání pomalé a rychlé chůze je tréninkem téměř bez námahy
stridani-pomale-a-rychle-chuze-je-treninkem-temer-bez-namahy.png

Střídání pomalé a rychlé chůze je tréninkem téměř bez námahy

Zveřejněno: 28.08.2017

Už není takové horko, takže pobyt na čerstvém vzduchu je příjemný a pro udržování zdravého těla naprosto ideální. Nemusíte se hned pouštět do běhu, stačí zintenzivnit obyčejnou chůzi střídáním klidového a rychlejšího tempa.

Už není takové horko, takže pobyt na čerstvém vzduchu je příjemný a pro udržování zdravého těla naprosto ideální. Nemusíte se hned pouštět do běhu, stačí zintenzivnit obyčejnou chůzi střídáním klidového a rychlejšího tempa.

Tento způsob záměrného zrychlení a zpomalení chůze na delší vzdálenost zlepší vytrvalost, může pomoci snížit krevní tlak i shodit nadbytečné kilogramy. Vhodným terénem je měkčí povrch, například travnaté plochy či nevydlážděné cestičky v parku. Ve dvou se to lépe táhne, tak s sebou vezměte svého partnera nebo třeba kamarádku.

Chůze totiž na rozdíl od běhu umožňuje konverzaci, takže si během této fyzické aktivity můžete i příjemně popovídat. Mějte u sebe mobilní telefon, případně hodinky na měření intervalů. Chůzi začněte pozvolna a postupně přidávejte 1–2 zrychlené části trvající zhruba 1–2 minuty. Cílem by mělo být 50 % pomalé a 50 % rychlé chůze. Střídejte buďto 1 minutu pomalé + 1 minutu rychlé chůze, nebo 2 minuty pomalé + 2 minuty rychlé chůze.

Jak často chodit?

Ideálně 5× týdně, 20–30 minut denně. Ale jak se říká, lépe aspoň někdy než nikdy.

Co je intervalový trénink?

Tento druh tělesné aktivity zahrnuje krátké intenzivnější výkony, které se střídají s odpočinkovou částí. Sportovci jej využívají poměrně často (zejména v běhu nebo jízdě na kole).

Pozor: Poraďte se s lékařem, zda je pro vás tato aktivita vhodná, zvláště pokud máte závažnější problémy se srdcem či s klouby.

Nordic walking – jak správně zvládnout techniku chůze s holemi?

3 snadné tipy pro trénink paměti

Doporučujeme


renatin-blog-6-tipu-pro-perfektni-piknik.png

Renatin blog: 6 tipů pro perfektní piknik

03.05.2018Podle mě se dá „rozbít deka“ téměř všude, kde je zeleň, dobrý výhled a čerstvý vzduch. S oblibou piknikuji klidně jen pár kroků od domu, nevadí mi ruch města, ale své kouzlo má i romantický zámecký park nebo louka v přírodě.
rakovina-prostaty-neviditelna-hrozba-kterou-odhali-test-krve.jpg

Rakovina prostaty – neviditelná hrozba, kterou odhalí test krve

05.11.2018Karcinom prostaty je nejčastějším typem rakoviny u mužů hned po karcinomu tlustého střeva a konečníku a rakovině plic. Bez speciálního testu je onemocnění jen obtížně odhalitelné, vnější příznaky se totiž projevují se zpožděním a jsou snadno zaměnitelné za jiné zdravotní problémy. Moderní možnosti léčby společně s včasnou diagnózou výrazně zvyšují šanci na přežití. Nejčastěji rakovinu prostaty odhalí testy krve, konkrétně test PSA a PHI.
planujete-cestu-do-zahranici-nezapomente-se-ockovat.jpg

Plánujete cestu do zahraničí? Nezapomeňte se očkovat!

31.07.2018Kdo by chtěl před odjezdem na dovolenou myslet na něco jiného než koupání, sluníčko, odpočinek a dobrodružství… Vysněný výlet se ale snadno může změnit v noční můru, když podceníte prevenci infekčních onemocnění. Nejrizikovější jsou země Afriky, Asie a Střední a Jižní Ameriky. Zcela bezpečné ale nejsou ani státy jižní Evropy. Přečtěte si, před kterými nemocemi je vhodné se nechat očkovat.