Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkySprávný poměr minerálů v těle je klíčový pro naše zdraví
spravny-pomer-mineralu-v-tele-je-klicovy-pro-nase-zdravi.jpg

Správný poměr minerálů v těle je klíčový pro naše zdraví

Zveřejněno: 18.08.2014

Minerály jsou anorganické látky, které si naše tělo neumí samo vyrobit. Musíme je proto přijímat hlavně v potravě a v nápojích nebo ve výjimečných případech ve formě potravinových doplňků. Nedostatek minerálů v našem těle se může projevovat různě. Může být příčinou nejen lehčích obtíží, ale i závažných zdravotních problémů. 

 Vitamíny a minerály jsou pro správnou funkci našeho těla nezbytné. V případě nedostatku některého minerálu nebo při jejich špatném poměru dochází k selhávání různých funkcí organismu a vzniku celé řady onemocnění. Příznaky, že nám některý minerál chybí, jsou při tom velmi různorodé. Chronická únava, padání vlasů, zvýšená nervozita, poruchy paměti, chudokrevnost ale i snížená imunita nebo rozvoj závažných onemocnění jako třeba cukrovka. To vše může mít na svědomí nedostatek některé z minerálních látek. Bohužel někdy se ale nedostatek nebo špatný poměr minerálů může navenek projevit až za delší dobu. Mnohem přesnější než se spoléhat na vnější projevy, je nechat si jejich hladinu laboratorně otestovat.

Na druhou stranu může být velmi nebezpečná i nadměrná konzumace některých minerálů, jako například sodíku. Většina konzumovaného sodíku se nachází v obyčejné kuchyňské soli (NaCl). Na rozdíl od jiných minerálů je v případě sodíku v české populaci mnohem častější jeho nadbytek než nedostatek. Příliš vysoká hladina sodíku v lidském těle ale může způsobovat zadržování tekutin, vysoký krevní tlak a dokonce selhávání ledvin a srdce.

Hladinu sodíku si při tom většina Čechů zvyšuje sama právě nadměrným solením. Zatímco evropský průměr je spotřeba 8 -12g soli na osobu, v ČR je to 14 – 15g soli na osobu. Doporučená denní dávka by při tom podle Světové zdravotnické organizace neměla překročit 5g soli na osobu za den.

Nejvíce soli je při tom obsaženo ve slaném pečivu (tyčinky, preclíky, brambůrky), dále v bujónech, instantních polévkách, v uzeninách a v plísňových sýrech – tedy v nezdravých potravinách, jaké si řada lidí ráda dopřává. Nadměrný příjem soli je ale bohužel jednou z příčin vysokého krevního tlaku a podílí se tak na vzniku životu nebezpečných kardiovaskulárních onemocnění

. Právě proto, že je správná hladina minerálů v lidském těle tak důležitá, bude jedno z podzimních bezplatných testování zaměřeno právě na minerály. Podrobnosti o přesném termínu se tak jako vždy dozvíte zde na webu. V současné době si můžete do 22. srpna nechat otestovat zdarma hladinu tuků v krvi. 

Doporučujeme


renatin-blog-20-napadu-jak-si-uzit-jaro.png

Renatin blog: 20 nápadů, jak si užít jaro

20.04.2018Jarní období je plné možností. Tady je můj žebříček aktivit, které mám ráda. A co víc – dají se provádět pod širákem! Některé se řadí mezi starou dobrou klasiku, jiné jsou jen náhodné blázniviny. Spousta z nich se dá podnikat s dětmi, kterými občas neuškodí se zase stát...
renatin-blog-co-jsem-se-naucila-pro-dobrou-naladu.png

Renatin blog: Co jsem se naučila pro dobrou náladu

09.02.2018Dlouhá léta jsem se profesně věnovala cílové skupině náctiletých, pro něž je ono magické „být sám sebou“ jedním z velkých úkolů, kterými mají v tomto ožehavém období projít. Člověk je stíhán myšlenkami, co by ne/měl, ne/chtěl a jak moc je jeho pravé já ovlivněno rodinou, kamarády a dalšími vzory.
dokonala-dvojice-jahody-a-rebarbora.png

Dokonalá dvojice? Jahody a rebarbora!

25.05.2018Zhruba od poloviny května začíná sezóna rebarbory – zeleniny pro fajnšmekry. Zajímavá je tím, že i když chutná nakysle a zpracovává se jako ovoce, jedná se ve skutečnosti o zeleninu. A ne ledajakou.