Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkySeznam zlozvyků, kvůli kterým se nám nedaří zhubnout
seznam-zlozvyku-kvuli-kterym-se-nam-nedari-zhubnout.jpg

Seznam zlozvyků, kvůli kterým se nám nedaří zhubnout

Zveřejněno: 27.10.2014

Snažíte se jíst méně a zdravěji, přesto kila nejdou dolů? Podívejte se na zlozvyky, které si často vůbec neuvědomujeme, ale které obvykle stojí za tím, proč se nám nedaří zhubnout. 

Málo spánku

Ideálně bychom měli spát 7 – 8 hodin denně. V dnešní hektické době ovšem řada lidí pracuje nebo se jde bavit na úkor spaní. Nedostatek spánku ale zpomaluje metabolismus a naše tělo kvůli tomu spaluje méně energie, v některých případech dokonce až o celou pětinu. Navíc při nevyspání stoupá produkce stresových hormonů, jako je například kortizol, a kvůli nim se zvyšuje chuť k jídlu. Jednoduše řečeno – pokud jsme dlouhodobě nevyspalí, máme tendenci přijímat víc kalorií, ale méně jich spalujeme.

Zapomínáme na kalorie skryté ve sladkých nápojích

Omezení tučných a sladkých jídel ke zhubnutí samo o sobě nestačí. Je třeba si hlídat i kalorickou hodnotu nápojů, které během dne vypijeme. Slazené limonády, energetické nápoje, sladká káva nebo některé typy balených ledových čajů v sobě mohou skrývat stejně kalorií jako vydatná svačina. Hodně kalorií mají i alkoholické nápoje, a to nejen tvrdý alkohol, ale i pivo a víno.

Na jídlo se nesoustředíme

Pocit sytosti se dostavuje až po cca dvaceti minutách od doby, kdy začneme jíst. Proto když do sebe jídlo bezmyšlenkovitě a rychle házíme během práce na počítači nebo při sledování televize, obvykle ho sníme mnohem víc, než kdybychom si v klidu užili a vychutnali každé sousto.

Jíme pozdě v noci

Celý den se snažíme jíst málo a zdravě a těsně před tím, než si jdeme lehnout nebo dokonce až ve chvíli, kdy už ležíme v posteli, nás přepadne vlčí hlad. Neodoláme a s předsevzetím, že zítra vše napravíme, se vydáme vyplenit lednici. Správně bychom však poslední jídlo měli sníst nejpozději dvě až tři hodiny před spaním. Pokud budeme jíst pravidelně v průběhu celého dne, naše tělo si na tento rytmus zvykne a večerní záchvaty hladu odpadnou.

Dojídání zbytků a ujídání

Pokud se snažíme zhubnout, je ideálním pomocníkem zápisník, kam si zapisujeme vše, co jsme během dne snědli. Máme tak přehled o přijatých kaloriích a víme, zda byla naše strava nutričně vyvážená. Někdy ovšem máme tendenci si zapisovat, nebo v případě, že si zápisník nevedeme, pamatovat, jen ty věci, které jsme snědli v rámci tzv. standardních jídel, jako je snídaně, oběd a večeře. To, že jsme po dětech dojedli zbytky od snídaně, že jsme v práci uzobávali sušenky nebo brambůrky z cizího sáčku a že jsme si po večeři ještě jen tak mimoděk vzali z lednice pár koleček salámu, si přece zapisovat ani pamatovat nemusíme. Pravda ale je, že právě tyhle zdánlivé drobnosti snědené během dne mohou dát dohromady spoustu zbytečných kalorií, kvůli kterým se nám dlouhodobě nedaří zhubnout. 

Doporučujeme


rakytnik-je-zasobarna-vitaminu-a-posiluje-imunitu.png

Rakytník je zásobárna vitaminů a posiluje imunitu

11.09.2017Jeho latinský název Hippophae má původ ve staré řečtině a zjednodušeně znamená „třpytící se kůň“. Podle pověstí se prý koňům pasoucím se poblíž této dřeviny výborně dařilo a měli krásně lesklou srst. V Rusku mu přezdívají „sibiřský zázrak“ a v tradiční tibetské medicíně patří k oblíbeným prostředkům k regeneraci těla. Jeho plody si ale můžete natrhat i u nás. 
4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.
jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.