Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyŠest potravin, které posílí imunitu
sest-potravin-ktere-posili-imunitu.png

Šest potravin, které posílí imunitu

Zveřejněno: 09.01.2017

Právě teď se náš imunitní systém musí vyrovnávat s chladným počasím, a navíc nemůže příliš počítat s podporou psychiky. Ta totiž trpí nedostatkem slunečního světla. Zkuste proto imunitu cíleně podpořit kvalitní a pravidelnou výživou. Tady jsou tipy, co si naložit na talíř.

Právě teď se náš imunitní systém musí vyrovnávat s chladným počasím, a navíc nemůže příliš počítat s podporou psychiky. Ta totiž trpí nedostatkem slunečního světla. Zkuste proto imunitu cíleně podpořit kvalitní a pravidelnou výživou. Tady jsou tipy, co si naložit na talíř.

Mrkev

Je plná betakarotenu, který napomáhá tvorbě bílých krvinek, především T-lymfocytů, jež účinně regulují imunitní systém. Dopřejte si ji syrovou, nastrouhanou v salátu nebo ve formě vylisované čerstvé šťávy. Salát s mrkví doplňte kapkou za studena lisovaného oleje.

Cibule a česnek

Jsou osvědčené vitaminové bomby. Mají antibakteriální a protiplísňové účinky. Obsahují minerální a stopové prvky. Na posílení imunity doporučujeme sníst oloupaný stroužek česneku či nakrájenou cibuli. Pokud je to pro vás příliš silná káva, alespoň je přidávejte po menších dávkách do salátů, pomazánek i hlavních jídel.

Ryby

Jsou bohaté na kvalitní omega-3 mastné kyseliny, ale také zinek, který jednoznačně potřebujete, chcete-li schopné imunitní buňky.

Hlíva ústřičná

Tahle dřevokazná houba je skutečný posilovač imunity. Obsahuje v hojné míře betaglukany, jež zachycují volné radikály a zvyšují přirozenou odolnost lidského organismu vůči virovým, bakteriálním, houbovým a parazitickým infekcím. Pokud vám hlíva nechutná, dopřejte si ji v tabletách.

Pickles

Kvašená zelenina obsahuje díky procesu fermentace velké množství enzymů a vitaminů, zejména všech skupiny B včetně kyseliny listové, ale i vitaminu C a K. Do střev navíc dodává přátelské bakterie a pomáhá trávení těžkých jídel.

Rakytník

Víte, že rakytníku se přezdívá „citroník severu“? Je totiž ohromnou zásobárnou vitaminu C. Kromě toho je bohatý na karotenoidy a vitamin E, které spolu ve dvojici stabilizují imunitní systém. Na trhu jsou k dostání i tabletky koncentrované šťávy z rakytníku.

6 čajů pro zdraví – zelený, matcha, bílý, mátový, ibiškový, heřmánkový

Skořice – může pomoci diabetikům a hodí se také při nachlazení

Doporučujeme


dokonala-dvojice-jahody-a-rebarbora.png

Dokonalá dvojice? Jahody a rebarbora!

25.05.2018Zhruba od poloviny května začíná sezóna rebarbory – zeleniny pro fajnšmekry. Zajímavá je tím, že i když chutná nakysle a zpracovává se jako ovoce, jedná se ve skutečnosti o zeleninu. A ne ledajakou.
kterym-napojum-dat-na-jare-zelenou.png

Kterým nápojům dát na jaře zelenou

27.03.2018Také milujete jaro? Všechno kvete a svět je najednou plný barev. Pokud bychom měli v tomto čase vybrat tu nejlepší, je to rozhodně zelená! Listy všech možných odstínů mixujte v nekonečných smoothie kombinacích. Čím vám zelené nápoje prospějí?
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!