Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyŠest potravin, které posílí imunitu
sest-potravin-ktere-posili-imunitu.png

Šest potravin, které posílí imunitu

Zveřejněno: 09.01.2017

Právě teď se náš imunitní systém musí vyrovnávat s chladným počasím, a navíc nemůže příliš počítat s podporou psychiky. Ta totiž trpí nedostatkem slunečního světla. Zkuste proto imunitu cíleně podpořit kvalitní a pravidelnou výživou. Tady jsou tipy, co si naložit na talíř.

Právě teď se náš imunitní systém musí vyrovnávat s chladným počasím, a navíc nemůže příliš počítat s podporou psychiky. Ta totiž trpí nedostatkem slunečního světla. Zkuste proto imunitu cíleně podpořit kvalitní a pravidelnou výživou. Tady jsou tipy, co si naložit na talíř.

Mrkev

Je plná betakarotenu, který napomáhá tvorbě bílých krvinek, především T-lymfocytů, jež účinně regulují imunitní systém. Dopřejte si ji syrovou, nastrouhanou v salátu nebo ve formě vylisované čerstvé šťávy. Salát s mrkví doplňte kapkou za studena lisovaného oleje.

Cibule a česnek

Jsou osvědčené vitaminové bomby. Mají antibakteriální a protiplísňové účinky. Obsahují minerální a stopové prvky. Na posílení imunity doporučujeme sníst oloupaný stroužek česneku či nakrájenou cibuli. Pokud je to pro vás příliš silná káva, alespoň je přidávejte po menších dávkách do salátů, pomazánek i hlavních jídel.

Ryby

Jsou bohaté na kvalitní omega-3 mastné kyseliny, ale také zinek, který jednoznačně potřebujete, chcete-li schopné imunitní buňky.

Hlíva ústřičná

Tahle dřevokazná houba je skutečný posilovač imunity. Obsahuje v hojné míře betaglukany, jež zachycují volné radikály a zvyšují přirozenou odolnost lidského organismu vůči virovým, bakteriálním, houbovým a parazitickým infekcím. Pokud vám hlíva nechutná, dopřejte si ji v tabletách.

Pickles

Kvašená zelenina obsahuje díky procesu fermentace velké množství enzymů a vitaminů, zejména všech skupiny B včetně kyseliny listové, ale i vitaminu C a K. Do střev navíc dodává přátelské bakterie a pomáhá trávení těžkých jídel.

Rakytník

Víte, že rakytníku se přezdívá „citroník severu“? Je totiž ohromnou zásobárnou vitaminu C. Kromě toho je bohatý na karotenoidy a vitamin E, které spolu ve dvojici stabilizují imunitní systém. Na trhu jsou k dostání i tabletky koncentrované šťávy z rakytníku.

6 čajů pro zdraví – zelený, matcha, bílý, mátový, ibiškový, heřmánkový

Skořice – může pomoci diabetikům a hodí se také při nachlazení

Doporučujeme


renatin-blog-6-tipu-pro-perfektni-piknik.png

Renatin blog: 6 tipů pro perfektní piknik

03.05.2018Podle mě se dá „rozbít deka“ téměř všude, kde je zeleň, dobrý výhled a čerstvý vzduch. S oblibou piknikuji klidně jen pár kroků od domu, nevadí mi ruch města, ale své kouzlo má i romantický zámecký park nebo louka v přírodě.
renatin-blog-co-jsem-se-naucila-pro-dobrou-naladu.png

Renatin blog: Co jsem se naučila pro dobrou náladu

09.02.2018Dlouhá léta jsem se profesně věnovala cílové skupině náctiletých, pro něž je ono magické „být sám sebou“ jedním z velkých úkolů, kterými mají v tomto ožehavém období projít. Člověk je stíhán myšlenkami, co by ne/měl, ne/chtěl a jak moc je jeho pravé já ovlivněno rodinou, kamarády a dalšími vzory.
co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

22.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.