Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkySeriál o antioxidantech – vlašské a pekanové ořechy, brokolice, artyčoky
serial-o-antioxidantech-vlasske-a-pekanove-orechy-brokolice-artycoky.jpg

Seriál o antioxidantech – vlašské a pekanové ořechy, brokolice, artyčoky

Zveřejněno: 18.01.2016

Antioxidanty si určitě každý spojí s ochranou buněk lidského těla před stárnutím. Víte ale, v jakých potravinách jich najdete nejvíce? Ideální je konzumovat antioxidanty v jejich přirozené podobě – tedy jako součást zdravé stravy, která kromě antioxidantů navíc obsahuje celou řadu vitaminů a minerálních látek. V následujících týdnech vám přineseme sérii článků, které právě takové zdravé potraviny s vysokou koncentrací antioxidantů představí. Začínáme s vlašskými a pekanovými ořechy, brokolicí a artyčoky.

Antioxidanty si určitě každý spojí s ochranou buněk lidského těla před stárnutím. Víte ale, v jakých potravinách jich najdete nejvíce? Ideální je konzumovat antioxidanty v jejich přirozené podobě – tedy jako součást zdravé stravy, která kromě antioxidantů navíc obsahuje celou řadu vitaminů a minerálních látek. V následujících týdnech vám přineseme sérii článků, které právě takové zdravé potraviny s vysokou koncentrací antioxidantů představí. Začínáme s vlašskými a pekanovými ořechy, brokolicí a artyčoky.

Vlašské ořechy

Vlašské ořechy jsou významným zdrojem vitaminu E. Ten je nejen silným antioxidantem, ale podporuje i správné fungování nervového systému a pomáhá játrům při detoxikaci organismu. Kromě vitaminu E obsahují také větší množství zdraví prospěšných omega – 3 mastných kyselin. Ty blahodárně působí na kardiovaskulární systém. Pro maximální účinek je nejlepší vyloupat vlašské ořechy až těsně před konzumací a neskladovat je dlouhodobě bez skořápek.

Pekanové ořechy

V množství antioxidantů jsou na tom pekanové ořechy ještě o trochu lépe než vlašské. Jedním z těch významných je zinek, který je klíčový pro správně fungující imunitu, ale také pro zdravou pleť a zrak.

Brokolice

Zatímco u mnoha druhů zeleniny se tepelnou úpravou snižuje jejich prospěšnost pro zdraví, v případě brokolice to neplatí. Lidskému organismu prospívá jak syrová, tak vařená. Ideální je oba způsoby úpravy střídat. Při vaření se z brokolice neztratí například takzvané indoly. Tyto látky s antioxidační schopností, působí preventivně zejména proti rakovině prsu, děložního čípku a vaječníků.

Artyčoky

Jeden artyčok pokryje čtvrtinu denní potřeby vlákniny pro dospělého člověka. Kromě toho obsahuje tato chutná zelenina velké množství vitaminu C, který je významný antioxidant, a navíc v zimních měsících podpoří imunitu a přispěje k ochraně před chřipkou a nachlazením. Artyčoky též zrychlují metabolismus, a proto jsou vhodné i pro ty, kdo chtějí optimalizovat svou váhu.

Doporučujeme


kterym-napojum-dat-na-jare-zelenou.png

Kterým nápojům dát na jaře zelenou

27.03.2018Také milujete jaro? Všechno kvete a svět je najednou plný barev. Pokud bychom měli v tomto čase vybrat tu nejlepší, je to rozhodně zelená! Listy všech možných odstínů mixujte v nekonečných smoothie kombinacích. Čím vám zelené nápoje prospějí?
predstavujeme-nej-limonadu-letosniho-leta.png

Představujeme NEJ limonádu letošního léta!

22.06.2018Dulenka neboli levandule patří mezi oblíbené jedlé rostliny a poslední dobou čím dál častěji nachází své místo právě v kuchyni. Modrofialové květy se přidávají do dezertů, sušenek, marmelád, polévek nebo jako součást marinád k masu. Punc originality má levandulový drink z vlastnoručně vyrobeného sirupu, který potěší vaše smysly.
jarnim-uklidem-na-plisne.png

Jarním úklidem na plísně

02.03.2018Věřili byste tomu, že na houby nemusíte chodit jen do lesa? Možná rostou přímo ve vaší domácnosti. Jsou miniaturní a říká se jim plísně. Jarní úklid byste měli zaměřit i na ně. Jsou totiž hrozbou, kterou není radno podcenit.