Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkySeriál o antioxidantech – vlašské a pekanové ořechy, brokolice, artyčoky
serial-o-antioxidantech-vlasske-a-pekanove-orechy-brokolice-artycoky.jpg

Seriál o antioxidantech – vlašské a pekanové ořechy, brokolice, artyčoky

Zveřejněno: 18.01.2016

Antioxidanty si určitě každý spojí s ochranou buněk lidského těla před stárnutím. Víte ale, v jakých potravinách jich najdete nejvíce? Ideální je konzumovat antioxidanty v jejich přirozené podobě – tedy jako součást zdravé stravy, která kromě antioxidantů navíc obsahuje celou řadu vitaminů a minerálních látek. V následujících týdnech vám přineseme sérii článků, které právě takové zdravé potraviny s vysokou koncentrací antioxidantů představí. Začínáme s vlašskými a pekanovými ořechy, brokolicí a artyčoky.

Antioxidanty si určitě každý spojí s ochranou buněk lidského těla před stárnutím. Víte ale, v jakých potravinách jich najdete nejvíce? Ideální je konzumovat antioxidanty v jejich přirozené podobě – tedy jako součást zdravé stravy, která kromě antioxidantů navíc obsahuje celou řadu vitaminů a minerálních látek. V následujících týdnech vám přineseme sérii článků, které právě takové zdravé potraviny s vysokou koncentrací antioxidantů představí. Začínáme s vlašskými a pekanovými ořechy, brokolicí a artyčoky.

Vlašské ořechy

Vlašské ořechy jsou významným zdrojem vitaminu E. Ten je nejen silným antioxidantem, ale podporuje i správné fungování nervového systému a pomáhá játrům při detoxikaci organismu. Kromě vitaminu E obsahují také větší množství zdraví prospěšných omega – 3 mastných kyselin. Ty blahodárně působí na kardiovaskulární systém. Pro maximální účinek je nejlepší vyloupat vlašské ořechy až těsně před konzumací a neskladovat je dlouhodobě bez skořápek.

Pekanové ořechy

V množství antioxidantů jsou na tom pekanové ořechy ještě o trochu lépe než vlašské. Jedním z těch významných je zinek, který je klíčový pro správně fungující imunitu, ale také pro zdravou pleť a zrak.

Brokolice

Zatímco u mnoha druhů zeleniny se tepelnou úpravou snižuje jejich prospěšnost pro zdraví, v případě brokolice to neplatí. Lidskému organismu prospívá jak syrová, tak vařená. Ideální je oba způsoby úpravy střídat. Při vaření se z brokolice neztratí například takzvané indoly. Tyto látky s antioxidační schopností, působí preventivně zejména proti rakovině prsu, děložního čípku a vaječníků.

Artyčoky

Jeden artyčok pokryje čtvrtinu denní potřeby vlákniny pro dospělého člověka. Kromě toho obsahuje tato chutná zelenina velké množství vitaminu C, který je významný antioxidant, a navíc v zimních měsících podpoří imunitu a přispěje k ochraně před chřipkou a nachlazením. Artyčoky též zrychlují metabolismus, a proto jsou vhodné i pro ty, kdo chtějí optimalizovat svou váhu.

Doporučujeme


proc-je-patek-trinacteho-smolny.png

Proč je pátek třináctého smolný

13.04.2018Tento den je u mnoha lidí zažitý jako nešťastný. Očekávání katastrofy ji však možná ještě více přivolává, protože jak se říká, všechno začíná v hlavě. Obavy může následovat nervózní chování, které k neštěstí přispěje nebo ho způsobí.
nakazenych-klistovou-encefalitidou-a-borreliozou-pribyva.jpg

Nakažených klíšťovou encefalitidou a borreliózou přibývá

04.09.2018Klíště je kvůli nemocem, které přenáší, jedním z nejnebezpečnějších parazitů v České republice. Počet nakažených je u nás nejvyšší v Evropě a každoročně se dál zvyšuje. Ačkoliv se léto chýlí ke konci, klíšťová sezóna je stále v plném proudu. Přečtěte si, jak na tyto parazity můžete vyzrát a vyhnout se tak nebezpečným onemocněním.
renatin-blog-6-tipu-pro-perfektni-piknik.png

Renatin blog: 6 tipů pro perfektní piknik

03.05.2018Podle mě se dá „rozbít deka“ téměř všude, kde je zeleň, dobrý výhled a čerstvý vzduch. S oblibou piknikuji klidně jen pár kroků od domu, nevadí mi ruch města, ale své kouzlo má i romantický zámecký park nebo louka v přírodě.