Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyRozhýbejte tělo. Vyhnete se řadě chorob a budete šťastnější
rozhybejte-telo-vyhnete-se-rade-chorob-a-budete-stastnejsi.png

Rozhýbejte tělo. Vyhnete se řadě chorob a budete šťastnější

Zveřejněno: 16.01.2017

Z dlouhodobého hlediska uděláte pro svůj pocit štěstí mnohem víc, pokud se pravidelně zapotíte během fyzické aktivity, než když pokles nálady zajíte čokoládovým dortíkem. Zvlášť v případě, že jako většina lidí trávíte značnou část dne vsedě. A je jedno, zda je to v důsledku sedavého zaměstnání, dlouhého dojíždění, nebo prostě proto, že rádi lenošíte. 

Z dlouhodobého hlediska uděláte pro svůj pocit štěstí mnohem víc, pokud se pravidelně zapotíte během fyzické aktivity, než když pokles nálady zajíte čokoládovým dortíkem. Zvlášť v případě, že jako většina lidí trávíte značnou část dne vsedě. A je jedno, zda je to v důsledku sedavého zaměstnání, dlouhého dojíždění, nebo prostě proto, že rádi lenošíte.

Za poslední století, kdy přibylo lidí se sedavým zaměstnáním, narostl počet nemocí spojovaných právě s tímto způsobem života. Ukazuje se souvislost mezi počtem prosezených hodin a větším výskytem obezity, diabetu, kardiovaskulárních onemocnění a dalších zdravotních potíží.

Hlavním viníkem není samotné sezení, ale biologické účinky, které v těle spouští. Dlouhodobé sezení může způsobit závažné metabolické následky a negativně ovlivňovat hladinu krevního cukru, tuků, cholesterolu, hodnotu krevního tlaku či hormonu chuti k jídlu – leptinu. To všechno jsou rizikové faktory, jež mohou přispívat k výše jmenovaným civilizačním chorobám.

Nejlepší prevence je samozřejmě pohyb. Hodina intenzivního cvičení po dlouhém týdnu stráveném za stolem ale nic moc neřeší, bez ohledu na to, kolik toho během tréninku vypotíte. Důležité je hýbat se každý den, a ne nárazově jednou za delší časový úsek. Optimální je zařadit do svého režimu cvičení s maximální dvoudenní přestávkou.

Abyste sklízeli všechny výhody pohybu včetně biochemických reakcí, které pomáhají snižovat riziko onemocnění a udržují vaše tělo čilé, musíte se trochu zapotit a pořádně rozpumpovat srdce. Každý den alespoň na čtvrt hodiny vyžeňte pulz o 50 % nad klidový stav. Nemusíte přitom lámat rekordy ve fitku nebo na běhacím pásu, i obyčejná svižná chůze se počítá. Klíčové je zvolit si aktivitu, která vám dělá radost, a ne cvičení, při němž se trápíte. 

Jak a proč trénovat paměť? 

Nemusíte hned běhat – začněte se svižnou chůzí a zdravotní přínosy vás neminou    

Doporučujeme


objednejte-se-na-bezplatne-vysetreni-hladiny-cukru-v-krvi.jpg

Objednejte se na bezplatné vyšetření hladiny cukru v krvi

16.11.2017Od 20. až do 29. listopadu se všichni zájemci starší 18 let mohou na webu nextlifeapp.cz objednat na vyšetření hladiny cukru v krvi, které dokáže odhalit již počáteční stadium cukrovky neboli diabetu 2. typu.
5-tipu-jak-mit-pocit-uzasne-proziteho-vikendu.png

5 tipů, jak mít pocit úžasně prožitého víkendu

16.06.2017Také vám někdy v pondělí připadá, jako by víkend snad ani nebyl? Klíčem k příjemně naplněnému času, který neuteče jako voda, je poznávání nových věcí a ukládání zajímavých vzpomínek. 
mejte-sve-zdravi-pod-kontrolou-s-novou-sluzbou-synlab-czech.jpg

Mějte své zdraví pod kontrolou s novou službou synlab czech

14.09.2017Společnost synlab czech představuje laboratorní péči nové generace a zájemcům nyní nabízí své služby také prostřednictvím e-shopu. Naši odborníci sestavili atraktivní balíčky laboratorních vyšetření navržené tak, abyste dostali ucelený přehled o svém zdraví. Balíčky pokrývají nejčastější civilizační onemocnění a zároveň nabízejí i některá vyšetření, která nejsou začleněna do systému veřejného zdravotního pojištění.