Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyRenatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

Zveřejněno: 09.03.2018

O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!

Plank znamená, že držíte tělo v pozici podobné kliku – na prstech u nohou a předloktích rukou. Nejdůležitějším pravidlem je neprohýbat se v bedrech. Jakmile se to děje, břicho povoluje, a vy naopak chcete, aby se tato část těla zpevnila. OK…

Začíná se většinou na 20 vteřinách. Stopky umístěné mezi pažemi běží, trošku funím, ale baví mě to prvotní odhodlání. První den volna je po pěti dnech tréninku – díkybohu za ty dary! Po deseti dnech, kdy máte být zhruba na minutě, už nejspíš tiše (a někdy i nahlas) zuříte. Třetí týden si píšete s ostatními nadšenci jen „ufff“ a přidáváte smajlíky vypouštějící páru z uší.

Je možné, že vám ztěžkl zadek? Gravitace je neúprosná, ale věřte, že se i zpevnil, o břichu nemluvě. Výzvu jsem podstoupila spolu s kamarádem, což bylo super, protože jsme se navzájem hecovali. Vzpomínám na zábavné fotky planku například v uličce autobusu a podobně. :-)

Resumé: Musím uznat, že jestli břicho původně připomínalo polovyfouknutý balónek, po měsíci jsem zaznamenala i nějaký ten vyrýsovaný sval. Přinutit se každý den vlastně nehnout se svým tělem je zkouška vytrvalosti, ale zase nemusíte běhat bůhvíkde a je to rychlovka.

TIP: Pokud chcete opravdu prověřit své možnosti, zkuste se v prvním planku udržet co nejdéle a zapište si výsledek. Ten pak porovnejte s maximální výdrží po „prkenném“ měsíci. Vsadím se, že uvidíte úžasný progres. Při planku se každá vteřina počítá!

Renatin blog: Moji nejlepší kamarádi v kuchyni i koupelně

Kolik pohybu potřebují vaše klouby, aby byly zdravé?

 

Doporučujeme


je-mozne-zjistit-zda-nam-hrozi-skryte-riziko-infarktu-ci-mozkove-mrtvice.png

Je možné zjistit, zda nám hrozí skryté riziko infarktu či mozkové mrtvice?

15.05.2018U infarktu myokardu i mozkové mrtvice platí, že se lékaři v praxi bohužel setkávají se stále mladšími pacienty s ischemickou atakou a že i minuty do okamžiku, než se lidé dostanou k odborníkům do nemocniční péče, hrají důležitou roli. Vlastně tu nejdůležitější. Proto je lepší těmto stavům předcházet. Zde o to více platí, že prevence je klíčová. Jedná se především o změnu životního stylu, která může zahrnovat dietu, zvýšení fyzické aktivity, omezení stresu a zejména také zákaz kouření. Pomoci ale může i moderní laboratorní test.
planujete-cestu-do-zahranici-nezapomente-se-ockovat.jpg

Plánujete cestu do zahraničí? Nezapomeňte se očkovat!

31.07.2018Kdo by chtěl před odjezdem na dovolenou myslet na něco jiného než koupání, sluníčko, odpočinek a dobrodružství… Vysněný výlet se ale snadno může změnit v noční můru, když podceníte prevenci infekčních onemocnění. Nejrizikovější jsou země Afriky, Asie a Střední a Jižní Ameriky. Zcela bezpečné ale nejsou ani státy jižní Evropy. Přečtěte si, před kterými nemocemi je vhodné se nechat očkovat.
chronicka-obstrukcni-plicni-nemoc-hrozi-vsem-kurakum.jpg

Chronická obstrukční plicní nemoc hrozí všem kuřákům

21.11.2018Chronická obstrukční plicní nemoc (CHOPN) je závažné onemocnění plic, při kterém dochází k poruše průchodnosti dýchacích cest. V Česku postihuje přes 8 procent populace. Většinou se týká mužů, ale v posledních letech přibývá i případů u žen. Převážná část postižených osob jsou kuřáci, zbylých zhruba 10 procent představují lidé pracující v prašném prostředí či v prostředí s těkavými chemikáliemi. Výjimečně se nemoc vyskytuje také jako důsledek opakovaných zápalů plic nebo komplikovaného astmatu. Zásadním preventivním opatřením je přestat kouřit.