Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyRenatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

Zveřejněno: 09.03.2018

O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!

Plank znamená, že držíte tělo v pozici podobné kliku – na prstech u nohou a předloktích rukou. Nejdůležitějším pravidlem je neprohýbat se v bedrech. Jakmile se to děje, břicho povoluje, a vy naopak chcete, aby se tato část těla zpevnila. OK…

Začíná se většinou na 20 vteřinách. Stopky umístěné mezi pažemi běží, trošku funím, ale baví mě to prvotní odhodlání. První den volna je po pěti dnech tréninku – díkybohu za ty dary! Po deseti dnech, kdy máte být zhruba na minutě, už nejspíš tiše (a někdy i nahlas) zuříte. Třetí týden si píšete s ostatními nadšenci jen „ufff“ a přidáváte smajlíky vypouštějící páru z uší.

Je možné, že vám ztěžkl zadek? Gravitace je neúprosná, ale věřte, že se i zpevnil, o břichu nemluvě. Výzvu jsem podstoupila spolu s kamarádem, což bylo super, protože jsme se navzájem hecovali. Vzpomínám na zábavné fotky planku například v uličce autobusu a podobně. :-)

Resumé: Musím uznat, že jestli břicho původně připomínalo polovyfouknutý balónek, po měsíci jsem zaznamenala i nějaký ten vyrýsovaný sval. Přinutit se každý den vlastně nehnout se svým tělem je zkouška vytrvalosti, ale zase nemusíte běhat bůhvíkde a je to rychlovka.

TIP: Pokud chcete opravdu prověřit své možnosti, zkuste se v prvním planku udržet co nejdéle a zapište si výsledek. Ten pak porovnejte s maximální výdrží po „prkenném“ měsíci. Vsadím se, že uvidíte úžasný progres. Při planku se každá vteřina počítá!

Renatin blog: Moji nejlepší kamarádi v kuchyni i koupelně

Kolik pohybu potřebují vaše klouby, aby byly zdravé?

 

Doporučujeme


zradne-zahranicni-nemoci-proti-kterym-neexistuje-ockovani.jpg

Zrádné zahraniční nemoci, proti kterým neexistuje očkování

10.09.2018Infekční nemoci jsou u cestovatelů v exotických zemích poměrně běžné. Proti některým z nich jako například žloutenka A nebo B, břišní tyfus nebo žlutá zimnice je možné se chránit včasným očkováním, proti řadě dalších závažných onemocnění ale bohužel zatím očkovací vakcína neexistuje. Nejspolehlivějším způsobem, jak se po návratu ze zahraničí ujistit o svém zdraví a vyhnout následkům nebezpečných nemocí, je preventivní rozbor krve. Člověk tak ochrání sebe i své okolí, některá onemocnění jsou totiž vysoce nakažlivá.
bylinka-kterou-si-nespletete-kontryhel.png

Bylinka, kterou si nespletete. Kontryhel!

08.06.2018Právě v tomto období je v rozkvětu kontryhel obecný, pro jehož anglický název „Our Lady's Mantle“ (plášť Panny Marie) byly inspirací listy, na nichž se třpytí kapky rosy či deště. Ve středověku se tyto malé drahokamy považovaly za „nebeskou vodu“ a využití nacházely v alchymii. Odtud pochází latinské jméno kontryhelu – Alchemilla. Tato tradiční léčivka je oblíbená hlavně u žen.
renatin-blog-6-tipu-pro-perfektni-piknik.png

Renatin blog: 6 tipů pro perfektní piknik

03.05.2018Podle mě se dá „rozbít deka“ téměř všude, kde je zeleň, dobrý výhled a čerstvý vzduch. S oblibou piknikuji klidně jen pár kroků od domu, nevadí mi ruch města, ale své kouzlo má i romantický zámecký park nebo louka v přírodě.