Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyRenatin blog: 20 nápadů, jak si užít jaro
renatin-blog-20-napadu-jak-si-uzit-jaro.png

Renatin blog: 20 nápadů, jak si užít jaro

Zveřejněno: 20.04.2018

Jarní období je plné možností. Tady je můj žebříček aktivit, které mám ráda. A co víc – dají se provádět pod širákem! Některé se řadí mezi starou dobrou klasiku, jiné jsou jen náhodné blázniviny. Spousta z nich se dá podnikat s dětmi, kterými občas neuškodí se zase stát...

Piknik v parku

-> Pozvěte přátele – každý přispěje svou troškou do mlýna.

Projížďka na kole

-> Objevte dosud neprobádaná místa.

Pampeliškový věneček

-> … korunující váš účes.

Naboso v trávě

-> Ničím nenahraditelný pocit!

Sběr a sušení bylinek

-> Využijte, co zrovna roste: petrklíč, kopřivu nebo plicník lékařský.

Jedlé květy

-> Ochutnejte třeba sedmikrásku nebo fialku.

Tanec v dešti

-> Nechte se zchladit aprílovou sprškou. TIP: Spojte ho s pozorováním žížal a slimáků :-)

Příprava letniček

-> Otužte předpěstované rostlinky, kterými chcete zkrášlit záhon či truhlík.

Ptačí perspektiva

-> Projděte stezkou v korunách stromů v lanovém centru.

Křišťálová voda

-> Napijte se ze zdravotně prověřené studánky.

Orientační hra

-> Procvičte mozkové závity a zažijete legraci (s dětmi i bez nich).

Zelené bylinky

-> Vysaďte sazeničky oblíbeného koření, ať ho máte stále při ruce.

Na farmu

-> Užijte si zvířata a místní produkty.

Hledání štěstí

-> Najděte čtyřlístek a zarámujte ho do originální dekorace.

K vodě

-> Nakrmte kachny a kochejte se vodním životem.

Brod

-> Přebroďte potok.

Jóga venku

-> Propojení s přírodou je zcela jiný zážitek než indoor cvičení.

Krajinkář

-> Plenér neboli malování venku dokáže uklidnit mysl a třeba odhalit skrytý talent!

Plavba

-> Relax a zároveň posílení těla zažijete na loďce či šlapadle.

Jaro tady a teď

-> Občas ke štěstí stačí se jen zastavit a uvědomit si, že všechno je tak, jak má být :-)

 

Kterým nápojům dát na jaře zelenou

Vyměňte jarní únavu za příval energie!

Doporučujeme


hlidejte-si-hladinu-cukru-v-krvi.jpg

Hlídejte si hladinu cukru v krvi

08.03.2019Diabetes mellitus čili cukrovka je složitá porucha látkové přeměny, které se projevuje zvýšenou hladinou cukru v krvi. Kvůli celosvětovému rozšíření si cukrovka vysloužila pojmenování epidemie třetího tisíciletí. Jen v Česku se aktuálně léčí přibližně 900 tisíc diabetiků. Nemoc může být dána geneticky, většinou je však způsobena nezdravým životním stylem, nadváhou a nedostatečnou fyzickou aktivitou. Pokud je cukrovka neléčená delší dobu, může vést k závažným zdravotním komplikacím. Pozorujete-li nadměrnou žízeň nebo časté močení, zajděte za svým praktickým lékařem nebo si nechte preventivně vyšetřit hladinu cukru v krvi.
osvojte-si-lasku-k-jidlu-a-neplytvani.png

Osvojte si lásku k jídlu a neplýtvání

18.04.2018Životní styl „zero waste“ neboli život bez odpadu je poslední dobou na vzestupu. Jak název této filozofie napovídá, ideálem je nulový odpad. Snaha o prevenci a omezení plýtvání má za cíl ovlivnit vyčerpávání přírodních zdrojů a alarmující znečištění planety, které ohrožuje zdraví lidí, zvířat a rostlin. Základem je opětovné využívání všech možných zdrojů, s nimiž se v životě potkáváme. Co to znamená v praxi?
co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

22.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.