Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyŘedkvičky pomohou tělu s plísněmi i škodlivými bakteriemi
redkvicky-pomohou-telu-s-plisnemi-i-skodlivymi-bakteriemi.png

Ředkvičky pomohou tělu s plísněmi i škodlivými bakteriemi

Zveřejněno: 15.06.2016

Začátkem léta vrcholí sezóna červených ředkviček. Křupavá kořenová zelenina obsahuje nezanedbatelné množství vitaminu C, kyselinu listovou a v neposlední řadě antibakteriálně působící silice a oleje. Chroupáním ředkviček navíc tělu dodáte potřebnou vlákninu.

Začátkem léta vrcholí sezóna červených ředkviček. Křupavá kořenová zelenina obsahuje nezanedbatelné množství vitaminu C, kyselinu listovou a v neposlední řadě antibakteriálně působící silice a oleje. Chroupáním ředkviček navíc tělu dodáte potřebnou vlákninu.

Příčinou štiplavé a někdy až pálivé chuti ředkviček jsou takzvané hořčičné oleje a silice. Slouží jako ochrana před škůdci, ale stejnou službu prokáží i těm, kdo se tuto zeleninu rozhodnou zařadit do jídelníčku. V trávicím traktu totiž tyto látky omezují množení škodlivých plísní a bakterií, které mohou způsobovat průjmy, žaludeční obtíže nebo nadýmání. Pokud jste tedy náchylní zrovna k tomuto typu zdravotních potíží, měli byste si ředkvičky dopřávat častěji.

Možná vás překvapí, že ředkvičky údajně mohou pomoci i při nachlazení. I tento pozitivní účinek mají výše zmiňované silice. Pokud chcete maximalizovat zdravotní přínosy ředkviček a zachovat v nich co nejvíc látek prospěšných zdraví, měli byste je konzumovat syrové a nenakrájené. Pokud si je chcete nakrájet například na celozrnné pečivo s tvarohem nebo do zeleninového salátu, je ideální je krájet až těsně před jídlem.

Zdravou svačinkou je například ředkvičkový salát s mladou cibulkou, klíčky a olivovým olejem. Nakrájené ředkvičky ale můžete smíchat také se zálivkou z bílého jogurtu a česneku. Jejich využití je všestranné a výhodou je i to, že v lednici poměrně dlouho vydrží. Zvlášť pokud z nich odkrojíte zelené natě, které bulvám jinak ubírají vláhu.

Doporučujeme


materstvi-az-po-tricitce-planovani-tehotenstvi-usnadni-vysetreni-ovarialni-rezervy.jpg

Mateřství až po třicítce? Plánování těhotenství usnadní vyšetření ovariální rezervy

22.01.2019Mateřství až po třicítce? Plánování těhotenství usnadní vyšetření ovariální rezervy Ačkoliv se jako optimální věk pro početí prvního dítěte uvádí 25 let, řada žen má v současnosti tendenci odkládat mateřství na pozdější dobu. Se stoupajícím věkem se ale přirozeně snižuje počet uvolňovaných vajíček i jejich kvalita, čímž klesá také pravděpodobnost otěhotnění . Pokud patříte mezi ženy, které plánují první těhotenství až po třicátém roce života, můžete si jednoduchým krevním testem nechat ověřit svoji ovariální rezervu, tedy počet vajíček schopných oplodnění. Díky tomu budete vědět, jak si mateřství načasovat.
renatin-blog-6-tipu-pro-perfektni-piknik.png

Renatin blog: 6 tipů pro perfektní piknik

03.05.2018Podle mě se dá „rozbít deka“ téměř všude, kde je zeleň, dobrý výhled a čerstvý vzduch. S oblibou piknikuji klidně jen pár kroků od domu, nevadí mi ruch města, ale své kouzlo má i romantický zámecký park nebo louka v přírodě.
co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

22.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.