Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyŘedkvičky pomohou tělu s plísněmi i škodlivými bakteriemi
redkvicky-pomohou-telu-s-plisnemi-i-skodlivymi-bakteriemi.png

Ředkvičky pomohou tělu s plísněmi i škodlivými bakteriemi

Zveřejněno: 15.06.2016

Začátkem léta vrcholí sezóna červených ředkviček. Křupavá kořenová zelenina obsahuje nezanedbatelné množství vitaminu C, kyselinu listovou a v neposlední řadě antibakteriálně působící silice a oleje. Chroupáním ředkviček navíc tělu dodáte potřebnou vlákninu.

Začátkem léta vrcholí sezóna červených ředkviček. Křupavá kořenová zelenina obsahuje nezanedbatelné množství vitaminu C, kyselinu listovou a v neposlední řadě antibakteriálně působící silice a oleje. Chroupáním ředkviček navíc tělu dodáte potřebnou vlákninu.

Příčinou štiplavé a někdy až pálivé chuti ředkviček jsou takzvané hořčičné oleje a silice. Slouží jako ochrana před škůdci, ale stejnou službu prokáží i těm, kdo se tuto zeleninu rozhodnou zařadit do jídelníčku. V trávicím traktu totiž tyto látky omezují množení škodlivých plísní a bakterií, které mohou způsobovat průjmy, žaludeční obtíže nebo nadýmání. Pokud jste tedy náchylní zrovna k tomuto typu zdravotních potíží, měli byste si ředkvičky dopřávat častěji.

Možná vás překvapí, že ředkvičky údajně mohou pomoci i při nachlazení. I tento pozitivní účinek mají výše zmiňované silice. Pokud chcete maximalizovat zdravotní přínosy ředkviček a zachovat v nich co nejvíc látek prospěšných zdraví, měli byste je konzumovat syrové a nenakrájené. Pokud si je chcete nakrájet například na celozrnné pečivo s tvarohem nebo do zeleninového salátu, je ideální je krájet až těsně před jídlem.

Zdravou svačinkou je například ředkvičkový salát s mladou cibulkou, klíčky a olivovým olejem. Nakrájené ředkvičky ale můžete smíchat také se zálivkou z bílého jogurtu a česneku. Jejich využití je všestranné a výhodou je i to, že v lednici poměrně dlouho vydrží. Zvlášť pokud z nich odkrojíte zelené natě, které bulvám jinak ubírají vláhu.

Doporučujeme


jarnim-uklidem-na-plisne.png

Jarním úklidem na plísně

02.03.2018Věřili byste tomu, že na houby nemusíte chodit jen do lesa? Možná rostou přímo ve vaší domácnosti. Jsou miniaturní a říká se jim plísně. Jarní úklid byste měli zaměřit i na ně. Jsou totiž hrozbou, kterou není radno podcenit.
co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

13.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.
jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.