Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyŘedkvičky pomohou tělu s plísněmi i škodlivými bakteriemi
redkvicky-pomohou-telu-s-plisnemi-i-skodlivymi-bakteriemi.png

Ředkvičky pomohou tělu s plísněmi i škodlivými bakteriemi

Zveřejněno: 15.06.2016

Začátkem léta vrcholí sezóna červených ředkviček. Křupavá kořenová zelenina obsahuje nezanedbatelné množství vitaminu C, kyselinu listovou a v neposlední řadě antibakteriálně působící silice a oleje. Chroupáním ředkviček navíc tělu dodáte potřebnou vlákninu.

Začátkem léta vrcholí sezóna červených ředkviček. Křupavá kořenová zelenina obsahuje nezanedbatelné množství vitaminu C, kyselinu listovou a v neposlední řadě antibakteriálně působící silice a oleje. Chroupáním ředkviček navíc tělu dodáte potřebnou vlákninu.

Příčinou štiplavé a někdy až pálivé chuti ředkviček jsou takzvané hořčičné oleje a silice. Slouží jako ochrana před škůdci, ale stejnou službu prokáží i těm, kdo se tuto zeleninu rozhodnou zařadit do jídelníčku. V trávicím traktu totiž tyto látky omezují množení škodlivých plísní a bakterií, které mohou způsobovat průjmy, žaludeční obtíže nebo nadýmání. Pokud jste tedy náchylní zrovna k tomuto typu zdravotních potíží, měli byste si ředkvičky dopřávat častěji.

Možná vás překvapí, že ředkvičky údajně mohou pomoci i při nachlazení. I tento pozitivní účinek mají výše zmiňované silice. Pokud chcete maximalizovat zdravotní přínosy ředkviček a zachovat v nich co nejvíc látek prospěšných zdraví, měli byste je konzumovat syrové a nenakrájené. Pokud si je chcete nakrájet například na celozrnné pečivo s tvarohem nebo do zeleninového salátu, je ideální je krájet až těsně před jídlem.

Zdravou svačinkou je například ředkvičkový salát s mladou cibulkou, klíčky a olivovým olejem. Nakrájené ředkvičky ale můžete smíchat také se zálivkou z bílého jogurtu a česneku. Jejich využití je všestranné a výhodou je i to, že v lednici poměrně dlouho vydrží. Zvlášť pokud z nich odkrojíte zelené natě, které bulvám jinak ubírají vláhu.

Doporučujeme


jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.
neobjasnene-zdravotni-potize-na-vine-muze-byt-potravinova-intolerance.jpg

Neobjasněné zdravotní potíže? Na vině může být potravinová intolerance

05.10.2018Zažívací problémy, bolesti hlavy a kloubů, akné, únava. Seznam potíží, které může způsobovat potravinová intolerance, je však mnohem delší. Málokdo by hádal, že může být příčinou i takových problémů jako nespavost, snížená imunita, úzkostné stavy či deprese. Spolehlivou metodou k odhalení potravinové intolerance je krevní test, který identifikuje konkrétní problematické potraviny a umožní tak další léčbu.
pohlidejte-si-zly-cholesterol.jpg

Pohlídejte si „zlý“ cholesterol

08.03.2019Téměř tři čtvrtiny Čechů mají vysokou hladinu cholesterolu v těle. Většina naší populace z toho důvodu čelí hrozbě vážných kardiovaskulárních chorob, jako je například srdeční infarkt. To potvrzují i smutné údaje Ústavu pro zdravotnické informace a statistiku, podle kterých měly vloni tyto choroby v České republice na svědomí 40 % úmrtí. Abyste předešli vzniku takových zdravotních komplikací, je potřeba hlídat si hladiny „hodného“ HDL a „zlého“ LDL cholesterolu v krvi. Rozbor krve je vhodné podstoupit jednou ročně.