Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyPylové alergeny nastupují v březnu
pylove-alergeny-nastupuji-v-breznu.jpg

Pylové alergeny nastupují v březnu

Zveřejněno: 13.03.2014

Přicházející jaro nám sice dělá radost svým slunečným počasím, ale pokud jste alergici, už jste možná pomalu zpozorněli. V březnu totiž začínají lidé citliví na pyly stromů pociťovat průvodní znaky alergie. A na jaké alergeny bychom si měli dávat pozor v březnu? Podívejte se na naši přehlednou infografiku!

Pod alergií si každý z nás představí ať už alergeny samotné nebo jeho projevy. Alergie se nejčastěji podobá chřipce, jejími projevy tedy můžou být rýma či podrážděné oči. Ale někdy vás také může svědit kůže, děti mohou mít i bolesti hlavy a břicha. Podle šetření v České republice je přibližně 20 % alergiků. Mnozí z nás často ani nevědí, že trpí alergií a projevy přikládají sezónnímu nachlazení. Nicméně bychom v případě podezření neměli váhat, a jít se otestovat. Navíc alergie je částečně dědičná.

Původcem alergií tohoto druhu jsou pyly. To jsou vejčité samičí buňky rostlin, které se přenášejí větrem. A to hlavně pyly stromů, trav a bylin. V březnu jsou nejsilnějšími alergeny pyly břízy, dubu, jilmu, lísky, olše, tisu, topolu a vrby. Pro alergiky ale bohužel zvýšená koncentrace alergenů březnem nekončí, spíše naopak. V dubnu a květnu se přidávají i další stromy. Od května prakticky do konce léta pak i byliny a trávy. Za všechny jmenujme třeba drnavec, jitrocel, pampelišku, šťovík a z trav je to bojínek, jílek, medyněk, pýr nebo srha.

Pokud chcete mít jistotu a vyloučit možnost alergie, doporučujeme, abyste navštívili svého lékaře nebo se jít otestovat do některé z laboratoří synlab. 

Doporučujeme


4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.
co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

22.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.
vymente-jarni-unavu-za-prival-energie.png

Vyměňte jarní únavu za příval energie!

13.03.2018Připadá vám jarní únava jen jako téma k postěžování si kamarádům u kafe? Nemyslete si, vyčerpání organismu po zimě může přepadnout i vás.