Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyProč je strava klíčová pro zdraví?
proc-je-strava-klicova-pro-zdravi.png

Proč je strava klíčová pro zdraví?

Zveřejněno: 16.10.2017

Před dvaasedmdesáti lety vznikla Organizace OSN pro výživu a zemědělství (FAO) a zároveň je tento den každoročně připomínán jako Světový den výživy. Vedle nezdravé stravy je obecným problémem vyspělé části světa obezita. Ničí nejen klouby a srdce, ale likviduje i játra a tlusté střevo. 

Před dvaasedmdesáti lety vznikla Organizace OSN pro výživu a zemědělství (FAO) a zároveň je tento den každoročně připomínán jako Světový den výživy.

Vedle nezdravé stravy je obecným problémem vyspělé části světa obezita. Ničí nejen klouby a srdce, ale likviduje i játra a tlusté střevo. Alarmující zprávou je, že každé sedmé dítě v Česku trpí nadváhou, přičemž rodinná anamnéza je zásadní článek celého problému. A nejedná se jen o genetické faktory, ale také o zvyky v rodině, týkající se pohybu a stylu stravování. Platí zde známé pravidlo, že starší by měli jít příkladem.

Světová zdravotnická organizace (WHO) definovala čtyři rizikové živiny, které přispívají ke vzniku civilizačních chorob, mimo jiné i obezity. Patří mezi ně transmastné kyseliny (částečně ztužené tuky), nasycené mastné kyseliny (tuky živočišného původu), sodík (sůl) a přidaný cukr. Jejich množství ve stravě se pokuste co nejvíce snížit, zvláště u dětí.

Pro zajištění zdravého vývoje dítěte je nejvhodnější dostatečně pestrá strava, úměrná jeho věku a energetickým potřebám. Máme pro vás pár jednoduchých způsobů, jak se stravovat zdravěji.

TIPY, JAK JÍST ZDRAVĚJI:

* Zvyšte spotřebu ovoce a zeleniny (v poměru 1 : 2) na 600 g denně.

* Dopřejte si luštěniny – jsou bohatým zdrojem rostlinných bílkovin.

* Nahrazujte bílou mouku zdravější celozrnnou.

* Zaměřte se na kvalitní rostlinné tuky: řepkový, olivový, slunečnicový.

* Konzumujte ryby, hlavně mořské s omega-3 mastnými kyselinami.

* Nezapomínejte na pitný režim: 1,5 až 2 litry neslazených nápojů.

* Vyhněte se jídlu s prošlým datem trvanlivosti.

* Kontrolujte nutriční složení na etiketách potravin.

 

 Abeceda vitaminů: B1 je balzám pro duši

Abeceda vitaminů: A pomáhá dobrému zraku

Doporučujeme


5-tipu-jak-mit-pocit-uzasne-proziteho-vikendu.png

5 tipů, jak mít pocit úžasně prožitého víkendu

16.06.2017Také vám někdy v pondělí připadá, jako by víkend snad ani nebyl? Klíčem k příjemně naplněnému času, který neuteče jako voda, je poznávání nových věcí a ukládání zajímavých vzpomínek. 
rakytnik-je-zasobarna-vitaminu-a-posiluje-imunitu.png

Rakytník je zásobárna vitaminů a posiluje imunitu

11.09.2017Jeho latinský název Hippophae má původ ve staré řečtině a zjednodušeně znamená „třpytící se kůň“. Podle pověstí se prý koňům pasoucím se poblíž této dřeviny výborně dařilo a měli krásně lesklou srst. V Rusku mu přezdívají „sibiřský zázrak“ a v tradiční tibetské medicíně patří k oblíbeným prostředkům k regeneraci těla. Jeho plody si ale můžete natrhat i u nás. 
objednejte-se-na-bezplatne-vysetreni-hladiny-cukru-v-krvi.jpg

Objednejte se na bezplatné vyšetření hladiny cukru v krvi

16.11.2017Od 20. až do 29. listopadu se všichni zájemci starší 18 let mohou na webu nextlifeapp.cz objednat na vyšetření hladiny cukru v krvi, které dokáže odhalit již počáteční stadium cukrovky neboli diabetu 2. typu.