Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyPřipravte se na jaro s čekankou
pripravte-se-na-jaro-s-cekankou.png

Připravte se na jaro s čekankou

Zveřejněno: 02.03.2017

Máte pocit, že vaše tělo potřebuje po dlouhé zimě trochu povzbudit a pročistit? Zkuste čekanku. Obsahuje velké množství vlákniny, čímž příznivě ovlivňuje trávení. Je vhodná pro diabetiky a doporučuje se při potížích s játry. 

Máte pocit, že vaše tělo potřebuje po dlouhé zimě trochu povzbudit a pročistit? Zkuste čekanku.

Obsahuje velké množství vlákniny, čímž příznivě ovlivňuje trávení. Je vhodná pro diabetiky a doporučuje se při potížích s játry.

V českých pokrmech se tato zelenina příliš neobjevuje, ale například Italové rádi přidávají čekankové puky do salátů a rizota nebo je připravují zapečené se sýrem. Výborný je i zeleninový vývar s rozmixovanými čekankovými puky.

Čekanka obsahuje kromě vyššího množství vlákniny také dostatek vody, a proto má močopudné účinky. Dále je bohatá na draslík, železo, vápník, hořčík, sodík a fosfor. Díky vitaminům B, C a K, kyselině listové a minerálům je čekanka po náročné zimě ideální pro povzbuzení unaveného organismu. Pomáhá ho pročistit od škodlivin a přispívá k ochraně proti bakteriím a virům. V neposlední řadě čekanka podporuje dobrý chod celé trávicí soustavy.

Bylinný čaj z čekankové natě se doporučuje při potížích s močovými cestami, ale také lidem s častými žaludečními problémy.   Na rozdíl od sušené natě byste čekankové puky měli spotřebovat co nejdříve. Skladujte je v temnu, vlhku a při nižší teplotě. Přirozeně nahořklou chuť puků zmírňuje tepelná úprava. Pokud jste čekankové puky zatím neochutnali, máte nyní ideální příležitost. Jedná se totiž o typickou zimní sezonní pochoutku.   

Polévka zahřeje a prospěje zdraví

Tipy pro zdravé vaření

Doporučujeme


4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.
renatin-blog-velikonoce-se-blizi-aneb-co-zaseju-to-sklizim.png

Renatin blog: Velikonoce se blíží aneb Co zaseju, to sklízím

23.03.2018Jasně že si můžete pořídit velikonoční výzdobu v obchodě. Ale není větší potěšení, když si vypěstujete a vyrobíte jarní dekorace po svém? Zvlášť s dětmi či vnoučaty pak můžete radost z vlastního díla znásobit. Já se tradičně pustím do těchto krás...
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!