Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyPozor na skryté zdroje soli! Jste si jistí, že jí nekonzumujete přespříliš?
pozor-na-skryte-zdroje-soli-jste-si-jisti-ze-ji-nekonzumujete-presprilis.png

Pozor na skryté zdroje soli! Jste si jistí, že jí nekonzumujete přespříliš?

Zveřejněno: 19.10.2016

Proč si dávat pozor na sůl? Pravidelný příjem nadměrného množství soli zatěžuje především ledviny a oběhový systém. V dlouhodobějším horizontu si přemrštěným solením můžete přivodit také vysoký krevní tlak. A s ním jde ruku v ruce celá řada zdravotních rizik – mimo jiné infarkt a mrtvice. Zamýšleli jste se někdy, kolik soli za den sníte?

Proč si dávat pozor na sůl? Pravidelný příjem nadměrného množství soli zatěžuje především ledviny a oběhový systém. V dlouhodobějším horizontu si přemrštěným solením můžete přivodit také vysoký krevní tlak. A s ním jde ruku v ruce celá řada zdravotních rizik – mimo jiné infarkt a mrtvice. Zamýšleli jste se někdy, kolik soli za den sníte?

Za nadměrný přísun soli se považuje množství větší než 5 gramů denně. Odborníci ale upozorňují, že někteří Češi přijímají až třikrát vyšší množství. Doporučenou dávku překračují i předškolní děti, což je alarmující. Doporučený denní příjem soli pro děti ve věku 4 až 6 let je přitom 3 gramy. Možná si teď říkáte, že přece tolik nesolíte a slánku doma používáte minimálně.

Avšak dosolování hotových pokrmů a přisolování potravin při vaření tvoří jen malou část z celkové spotřeby kuchyňské soli. Většinu ji totiž často zkonzumujeme, aniž bychom si to uvědomovali. Třeba jako nedílnou součást uzenin, paštik, balených pomazánek, pečiva, instantních polévek, konzerv, průmyslově vyráběných omáček a dalších polotovarů. Abyste příjem soli snížili, stačí dodržovat pár snadných tipů.

Vařte z primárních surovin a snažte se omezit konzumaci polotovarů. Než byste pomazánky kupovali, připravte si doma vlastní. Místo nakládané zeleniny, která obsahuje soli poměrně dost, si dopřejte tu čerstvou. Nepoužívejte předpřipravené kořenicí směsi, i ty mohou obsahovat vyšší množství soli. Zkuste k dochucení využít sušené bylinky, česnek a cibuli. Začněte zkrátka při nákupu studovat etikety potravin a hledejte na nich i množství obsažené soli. V neposlední řadě nezapomínejte na to, že se stravovací návyky utváří už v dětství. Neučte tedy děti jíst přesolená jídla už v útlém věku, mohly by si na solení zvyknout, a zadělat si tak na vážné zdravotní potíže.

Doporučujeme


objednejte-se-na-bezplatne-vysetreni-hladiny-cukru-v-krvi.jpg

Objednejte se na bezplatné vyšetření hladiny cukru v krvi

16.11.2017Od 20. až do 29. listopadu se všichni zájemci starší 18 let mohou na webu nextlifeapp.cz objednat na vyšetření hladiny cukru v krvi, které dokáže odhalit již počáteční stadium cukrovky neboli diabetu 2. typu.
rakytnik-je-zasobarna-vitaminu-a-posiluje-imunitu.png

Rakytník je zásobárna vitaminů a posiluje imunitu

11.09.2017Jeho latinský název Hippophae má původ ve staré řečtině a zjednodušeně znamená „třpytící se kůň“. Podle pověstí se prý koňům pasoucím se poblíž této dřeviny výborně dařilo a měli krásně lesklou srst. V Rusku mu přezdívají „sibiřský zázrak“ a v tradiční tibetské medicíně patří k oblíbeným prostředkům k regeneraci těla. Jeho plody si ale můžete natrhat i u nás. 
mejte-sve-zdravi-pod-kontrolou-s-novou-sluzbou-synlab-czech.jpg

Mějte své zdraví pod kontrolou s novou službou synlab czech

14.09.2017Společnost synlab czech představuje laboratorní péči nové generace a zájemcům nyní nabízí své služby také prostřednictvím e-shopu. Naši odborníci sestavili atraktivní balíčky laboratorních vyšetření navržené tak, abyste dostali ucelený přehled o svém zdraví. Balíčky pokrývají nejčastější civilizační onemocnění a zároveň nabízejí i některá vyšetření, která nejsou začleněna do systému veřejného zdravotního pojištění.