Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyPotraviny pro snadné usnutí a kvalitnější spánek
potraviny-pro-snadne-usnuti-a-kvalitnejsi-spanek.jpg

Potraviny pro snadné usnutí a kvalitnější spánek

Zveřejněno: 27.04.2016

Věděli jste, že tím, co jíte, mimo jiné ovlivňujete i kvalitu svého spánku? Proč se vyplatí dát si před usnutím, ale i přes den banán nebo celozrnné pečivo? A proč byste se naopak měli vyhnout třeba sušenkám nebo řízku? Na náš spánek má totiž mimo jiné vliv hormon zvaný serotonin. A ten zase velice ovlivňuje právě strava. 

Věděli jste, že tím, co jíte, mimo jiné ovlivňujete i kvalitu svého spánku? Proč se vyplatí dát si před usnutím, ale i přes den banán nebo celozrnné pečivo? A proč byste se naopak měli vyhnout třeba sušenkám nebo řízku? Na náš spánek má totiž mimo jiné vliv hormon zvaný serotonin. A ten zase velice ovlivňuje právě strava.

Komplexní sacharidy

Před ulehnutím se vyhněte jednoduchým cukrům. To znamená žádné sušenky, sladkosti, koláče, bílé pečivo a podobně. Tyto potraviny totiž mohou negativně působit na hladinu serotoninu a mohou vám bránit v klidném spánku. Co naopak při nespavosti pomáhá, je přidat do jídelníčku víc potravin s obsahem komplexních sacharidů. K těm patří celozrnné pečivo a celozrnné těstoviny, luštěniny nebo hnědá rýže.

Kvalitní zdroje bílkovin

Na hladinu serotoninu mají vliv i potraviny bohaté na bílkoviny. Patří sem například libové drůbeží maso, ryby a nízkotučné sýry. Při potížích se spánkem byste ale měli omezit konzumaci těchto potravin upravených smažením. Kromě toho, že kvůli této úpravě ztrácejí látky prospěšné zdraví, jsou těžko stravitelné, což má velký vliv na kvalitu spánku.

Nenasycené tuky

Tyto látky nejen pomáhají udržovat vaše srdce a cévy zdravé, ale stejně jako komplexní sacharidy a bílkoviny mohou ovlivňovat hladinu serotoninu. Dopřejte si například nesolené a nepražené arašídy, mandle, vlašské či kešu ořechy. Noční či večerní chutě naopak nezahánějte smaženými chipsy, hranolkami a dalšími potravinami s obsahem nasycených tuků.

Bylinky Šalvěj, bazalka či meduňka – to jsou bylinky, které by chroničtí nespavci měli zařadit do jídelníčku. Šalvějí nebo bazalkou, které pomáhají uvolnit v těle napětí, můžete dochutit například celozrnné těstoviny a z meduňky si můžete připravit uklidňující čaj.

Konkrétní tipy na lehká jídla před spaním

Banán s nízkotučným tvarohem – banán je zdrojem tryptofanu a vitaminů skupiny B, které tělu pomáhají produkovat serotonin, tvarohem doplníte bílkoviny.
Sýr cottage a celozrnný chlebíček – bílkoviny a komplexní sacharidy v jednom.
Menší porce celozrnných špaget s bazalkovým pestem.
Hrst nesolených a nepražených ořechů.

Doporučujeme


rakytnik-je-zasobarna-vitaminu-a-posiluje-imunitu.png

Rakytník je zásobárna vitaminů a posiluje imunitu

11.09.2017Jeho latinský název Hippophae má původ ve staré řečtině a zjednodušeně znamená „třpytící se kůň“. Podle pověstí se prý koňům pasoucím se poblíž této dřeviny výborně dařilo a měli krásně lesklou srst. V Rusku mu přezdívají „sibiřský zázrak“ a v tradiční tibetské medicíně patří k oblíbeným prostředkům k regeneraci těla. Jeho plody si ale můžete natrhat i u nás. 
5-tipu-jak-mit-pocit-uzasne-proziteho-vikendu.png

5 tipů, jak mít pocit úžasně prožitého víkendu

16.06.2017Také vám někdy v pondělí připadá, jako by víkend snad ani nebyl? Klíčem k příjemně naplněnému času, který neuteče jako voda, je poznávání nových věcí a ukládání zajímavých vzpomínek. 
objednejte-se-na-bezplatne-vysetreni-hladiny-cukru-v-krvi.jpg

Objednejte se na bezplatné vyšetření hladiny cukru v krvi

16.11.2017Od 20. až do 29. listopadu se všichni zájemci starší 18 let mohou na webu nextlifeapp.cz objednat na vyšetření hladiny cukru v krvi, které dokáže odhalit již počáteční stadium cukrovky neboli diabetu 2. typu.