Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyPolníček je bohatý na železo, ale organismus nabije také vitaminem C
polnicek-je-bohaty-na-zelezo-ale-organismus-nabije-take-vitaminem-c.jpg

Polníček je bohatý na železo, ale organismus nabije také vitaminem C

Zveřejněno: 21.11.2016

S ubývající teplotou začíná být nabídka sezónní zeleniny chudší. Odolný salát polníček se ale dá sklízet ještě v polovině podzimu. I když se na první pohled jedná o celkem nenápadnou rostlinu, obsahuje celou řadu zdraví prospěšných látek, a proto byste ji do jídelníčku určitě měli zařadit.

S ubývající teplotou začíná být nabídka sezónní zeleniny chudší. Odolný salát polníček se ale dá sklízet ještě v polovině podzimu.

I když se na první pohled jedná o celkem nenápadnou rostlinu, obsahuje celou řadu zdraví prospěšných látek, a proto byste ji do jídelníčku určitě měli zařadit. Listy polníčku, který se správně jmenuje Kozlíček polní, připomínají mladý špenát, jejich chuť je však spíš lehce oříšková. Nutričně jsou velmi hodnotné, bohaté zejména na vitamin C a železo, ale obsahují také provitamin A, vitaminy skupiny B a z minerálních látek pak fosfor a vápník.

Polníček není nijak zvlášť náročný na pěstování. Narazit na něj můžete i ve volné přírodě, obzvlášť v minulosti často planě rostl na okrajích polí – odtud jeho český název. Z čerstvých listů polníčku lze připravit chutný zeleninový salát, dají se přidat i ke grilovanému masu nebo smíchat s vařeným bramborem a cibulkou. Chutnou kombinaci tvoří s rajčaty, ať už pečenými, nebo syrovými. Kdo má rád výraznou chuť rukoly, neprohloupí, když polníček smíchá právě s touto listovou zeleninou a přidá kozí sýr. Kdo si naopak na syrovou listovou zeleninu moc nepotrpí, může listy polníčku rozmixovat a přidat do polévky. 

Doporučujeme


jak-se-chranit-pred-nemocemi-spinavych-rukou.png

Jak se chránit před nemocemi špinavých rukou

29.01.2018Vedli nás k tomu už od dětství: umyj si ruce před jídlem a po použití toalety. Pokud jste si tuto vštěpovanou radu vzali k srdci, dobře pro vás. Výrazně tím omezujete riziko řady vážných nemocí. Chřipka, žloutenka typu A, toxoplazmóza, listerióza, ale i běžnější rýma a nachlazení se vám můžou vyhnout, pokud věnujete pouhých 20 vteřin této základní hygieně.
co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

13.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.
renatin-blog-velikonoce-se-blizi-aneb-co-zaseju-to-sklizim.png

Renatin blog: Velikonoce se blíží aneb Co zaseju, to sklízím

23.03.2018Jasně že si můžete pořídit velikonoční výzdobu v obchodě. Ale není větší potěšení, když si vypěstujete a vyrobíte jarní dekorace po svém? Zvlášť s dětmi či vnoučaty pak můžete radost z vlastního díla znásobit. Já se tradičně pustím do těchto krás...