Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyPolníček je bohatý na železo, ale organismus nabije také vitaminem C
polnicek-je-bohaty-na-zelezo-ale-organismus-nabije-take-vitaminem-c.jpg

Polníček je bohatý na železo, ale organismus nabije také vitaminem C

Zveřejněno: 21.11.2016

S ubývající teplotou začíná být nabídka sezónní zeleniny chudší. Odolný salát polníček se ale dá sklízet ještě v polovině podzimu. I když se na první pohled jedná o celkem nenápadnou rostlinu, obsahuje celou řadu zdraví prospěšných látek, a proto byste ji do jídelníčku určitě měli zařadit.

S ubývající teplotou začíná být nabídka sezónní zeleniny chudší. Odolný salát polníček se ale dá sklízet ještě v polovině podzimu.

I když se na první pohled jedná o celkem nenápadnou rostlinu, obsahuje celou řadu zdraví prospěšných látek, a proto byste ji do jídelníčku určitě měli zařadit. Listy polníčku, který se správně jmenuje Kozlíček polní, připomínají mladý špenát, jejich chuť je však spíš lehce oříšková. Nutričně jsou velmi hodnotné, bohaté zejména na vitamin C a železo, ale obsahují také provitamin A, vitaminy skupiny B a z minerálních látek pak fosfor a vápník.

Polníček není nijak zvlášť náročný na pěstování. Narazit na něj můžete i ve volné přírodě, obzvlášť v minulosti často planě rostl na okrajích polí – odtud jeho český název. Z čerstvých listů polníčku lze připravit chutný zeleninový salát, dají se přidat i ke grilovanému masu nebo smíchat s vařeným bramborem a cibulkou. Chutnou kombinaci tvoří s rajčaty, ať už pečenými, nebo syrovými. Kdo má rád výraznou chuť rukoly, neprohloupí, když polníček smíchá právě s touto listovou zeleninou a přidá kozí sýr. Kdo si naopak na syrovou listovou zeleninu moc nepotrpí, může listy polníčku rozmixovat a přidat do polévky. 

Doporučujeme


co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

22.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.
mejte-sve-zdravi-pod-kontrolou-s-novou-sluzbou-synlab-czech.jpg

Mějte své zdraví pod kontrolou s novou službou synlab czech

14.09.2017Společnost synlab czech představuje laboratorní péči nové generace a zájemcům nyní nabízí své služby také prostřednictvím e-shopu. Naši odborníci sestavili atraktivní balíčky laboratorních vyšetření navržené tak, abyste dostali ucelený přehled o svém zdraví. Balíčky pokrývají nejčastější civilizační onemocnění a zároveň nabízejí i některá vyšetření, která nejsou začleněna do systému veřejného zdravotního pojištění.
ktere-caje-muzete-pit-kazdy-den.png

Které čaje můžete pít každý den?

31.07.2018Možná někdy marně přemýšlíte, co by vám pomohlo zbavit se únavy, podrážděnosti nebo bolesti hlavy. Přitom řešení může být překvapivě snadné. Napít se. Na vodě totiž závisí fungování všech orgánových systémů. Proč neosvěžit pitný režim, abyste tekutiny doplňovali s chutí?