Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyPolévka zahřeje a prospěje zdraví
polevka-zahreje-a-prospeje-zdravi.png

Polévka zahřeje a prospěje zdraví

Zveřejněno: 22.02.2017

V čem měly babičky při opakování té známé věty pravdu a proč jsou polévky tak zdravé? Podívejme se na ně v dnešním článku z nového, praktického úhlu!

V čem měly babičky při opakování té známé věty pravdu a proč jsou polévky tak zdravé? Podívejme se na ně v dnešním článku z nového, praktického úhlu!

Talíř horké polévky dokáže rozzářit i chmurný zimní den. Silný vývar pomůže při chřipce a nachlazení, poctivá domácí zeleninová polévka doplní tělu po dlouhé zimě tak potřebné vitaminy a vlákninu. Na pokrmy z pytlíku ale zapomeňte. V některých případech jsou plné cukru, soli a zbytečných dochucovadel, bez nichž se tělo určitě obejde.

Pokud se po zimě snažíte snížit svou hmotnost, vsaďte zejména na čiré vývary. Zatímco krémové polévky zahuštěné jíškou mají vyšší obsah tuků a kalorií, energetická hodnota vývarů je o poznání nižší. Pokud už jste ale zeleninových, hovězích a drůbežích vývarů snědli během letošní tuhé zimy dost, zkuste v kuchyni trochu zaexperimentovat.

Věděli jste například, že Japonci se dožívají vysokého věku údajně i díky své tradiční miso polévce s mořskou řasou wakame? Suroviny na tento tradiční japonský pokrm už snadno seženete i u nás, zejména v obchodech se zdravou výživou. Pokud máte rádi klasické zeleninové polévky, zkuste využít méně tradiční suroviny, třeba kedlubnu, mrkev, cizrnu, červenou papriku v kombinaci s rajčaty nebo růžičkovou kapustu s cibulí. 

Tipy pro zdravé vaření

Proč ořechy před konzumací namáčet?

Doporučujeme


neobjasnene-zdravotni-potize-na-vine-muze-byt-potravinova-intolerance.jpg

Neobjasněné zdravotní potíže? Na vině může být potravinová intolerance

05.10.2018Zažívací problémy, bolesti hlavy a kloubů, akné, únava. Seznam potíží, které může způsobovat potravinová intolerance, je však mnohem delší. Málokdo by hádal, že může být příčinou i takových problémů jako nespavost, snížená imunita, úzkostné stavy či deprese. Spolehlivou metodou k odhalení potravinové intolerance je krevní test, který identifikuje konkrétní problematické potraviny a umožní tak další léčbu.
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!
materstvi-az-po-tricitce-planovani-tehotenstvi-usnadni-vysetreni-ovarialni-rezervy.jpg

Mateřství až po třicítce? Plánování těhotenství usnadní vyšetření ovariální rezervy

22.01.2019Mateřství až po třicítce? Plánování těhotenství usnadní vyšetření ovariální rezervy Ačkoliv se jako optimální věk pro početí prvního dítěte uvádí 25 let, řada žen má v současnosti tendenci odkládat mateřství na pozdější dobu. Se stoupajícím věkem se ale přirozeně snižuje počet uvolňovaných vajíček i jejich kvalita, čímž klesá také pravděpodobnost otěhotnění . Pokud patříte mezi ženy, které plánují první těhotenství až po třicátém roce života, můžete si jednoduchým krevním testem nechat ověřit svoji ovariální rezervu, tedy počet vajíček schopných oplodnění. Díky tomu budete vědět, jak si mateřství načasovat.