Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyPolévka zahřeje a prospěje zdraví
polevka-zahreje-a-prospeje-zdravi.png

Polévka zahřeje a prospěje zdraví

Zveřejněno: 22.02.2017

V čem měly babičky při opakování té známé věty pravdu a proč jsou polévky tak zdravé? Podívejme se na ně v dnešním článku z nového, praktického úhlu!

V čem měly babičky při opakování té známé věty pravdu a proč jsou polévky tak zdravé? Podívejme se na ně v dnešním článku z nového, praktického úhlu!

Talíř horké polévky dokáže rozzářit i chmurný zimní den. Silný vývar pomůže při chřipce a nachlazení, poctivá domácí zeleninová polévka doplní tělu po dlouhé zimě tak potřebné vitaminy a vlákninu. Na pokrmy z pytlíku ale zapomeňte. V některých případech jsou plné cukru, soli a zbytečných dochucovadel, bez nichž se tělo určitě obejde.

Pokud se po zimě snažíte snížit svou hmotnost, vsaďte zejména na čiré vývary. Zatímco krémové polévky zahuštěné jíškou mají vyšší obsah tuků a kalorií, energetická hodnota vývarů je o poznání nižší. Pokud už jste ale zeleninových, hovězích a drůbežích vývarů snědli během letošní tuhé zimy dost, zkuste v kuchyni trochu zaexperimentovat.

Věděli jste například, že Japonci se dožívají vysokého věku údajně i díky své tradiční miso polévce s mořskou řasou wakame? Suroviny na tento tradiční japonský pokrm už snadno seženete i u nás, zejména v obchodech se zdravou výživou. Pokud máte rádi klasické zeleninové polévky, zkuste využít méně tradiční suroviny, třeba kedlubnu, mrkev, cizrnu, červenou papriku v kombinaci s rajčaty nebo růžičkovou kapustu s cibulí. 

Tipy pro zdravé vaření

Proč ořechy před konzumací namáčet?

Doporučujeme


planujete-cestu-do-zahranici-nezapomente-se-ockovat.jpg

Plánujete cestu do zahraničí? Nezapomeňte se očkovat!

31.07.2018Kdo by chtěl před odjezdem na dovolenou myslet na něco jiného než koupání, sluníčko, odpočinek a dobrodružství… Vysněný výlet se ale snadno může změnit v noční můru, když podceníte prevenci infekčních onemocnění. Nejrizikovější jsou země Afriky, Asie a Střední a Jižní Ameriky. Zcela bezpečné ale nejsou ani státy jižní Evropy. Přečtěte si, před kterými nemocemi je vhodné se nechat očkovat.
jake-bohatstvi-se-skryva-v-konopnem-seminku.png

Jaké bohatství se skrývá v konopném semínku

16.03.2018Konopí má možná pověst rostliny s omamnými účinky, ale nenechte se mýlit. V technickém konopí pro léčebné využití nenajdete prakticky žádné psychoaktivní THC. Oproti tomu obsahuje kanabidiol (CBD). Tato látka zpomaluje buněčné stárnutí, je vysoce protizánětlivá, působí na bolestivá onemocnění, například artritidu. Pomáhá také při epilepsii, problémech se spaním a depresích.
pet-rad-jak-se-pripravit-na-odber-krve.jpg

Pět rad, jak se připravit na odběr krve

28.11.2018Krevní test dokáže odhalit spoustu potíží, od banálních infekcí až po závažná onemocnění. Díky preventivnímu vyšetření je můžete začít řešit dříve, než se rozvinou a zkomplikují. Pro správné vyhodnocení výsledků je důležitá kvalita krevního rozboru, na kterou může mít vliv celá řada maličkostí. Je jasné, že sladká limonáda zvedne hladinu krevního cukru, výsledky ale může ovlivnit například i rozčilení nebo chůze do schodů. Na odběr krve je proto dobré chodit v co nejlepší náladě a mít při tom na paměti několik základních doporučení. Čeho je tedy dobré se před odběrem vyvarovat?