Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyOvocné šťávy a džusy – připravte si doma chutný zdroj vitaminů
ovocne-stavy-a-dzusy-pripravte-si-doma-chutny-zdroj-vitaminu.jpg

Ovocné šťávy a džusy – připravte si doma chutný zdroj vitaminů

Zveřejněno: 20.11.2015

Vitaminy, minerály a vláknina v tekutém stavu. To jsou doma připravené džusy a ovocné šťávy. Pokud vašim dětem nechutná ovoce či zelenina v klasické podobě, může být doma připravený fresh ideální způsob, jak do nich v sychravých podzimních dnech jejich dávku přece jen vpravit. Našli jsme pro vás několik zajímavých receptů. 

Vitaminy, minerály a vláknina v tekutém stavu. To jsou doma připravené džusy a ovocné šťávy. Pokud vašim dětem nechutná ovoce či zelenina v klasické podobě, může být doma připravený fresh ideální způsob, jak do nich v sychravých podzimních dnech jejich dávku přece jen vpravit.

Našli jsme pro vás několik zajímavých receptů. Pokud to s pitím čerstvě vymačkané šťávy z ovoce a zeleniny myslíte skutečně vážně, bude se vám určitě hodit odšťavňovač. Jestliže chcete čerstvým džusem svůj jídelníček zpestřit jen občas, vystačíte si i s mixérem. Vaše možnosti kombinování ovocných a zeleninových šťáv ale budou omezenější.

Jablko nebo pomeranč se zázvorem

Tenhle nápoj je ideální pro podzimní dny. Nejenže je všude dostatek jablek, ale ostrý zázvor vás zahřeje a pomůže při nachlazení. Budete potřebovat 5 jablek, 1 citrón a zhruba třícentimetrový kousek zázvoru. Pokud máte odšťavňovač jednoduše vše odšťavněte najednou. Pokud ho nemáte, můžete místo jablek použít mošt, do kterého přidáte vymačkaný citrón a najemno nastrouhaný zázvor. Chcete-li doplnit C, protože se o vás pokouší nachlazení nebo chřipka, nahraďte jablka pomeranči. Vymačkejte nebo v odšťavňovači zpracujte 5 pomerančů, přidejte citrónovou nebo limetkovou šťávu a na závěr opět najemno nastrouhaný zázvor. Pokud vám výsledný nápoj bude připadat moc kyselý, můžete ho dosladit špetkou třtinového cukru nebo trochou medu.

Vylepšete to banánem

Pokud chcete ovocným nápojem nahradit svačinu, stačí, když přidáte ještě jeden banán. Díky tomu, že 100 gramů banánů obsahuje průměrně 100 kalorií, řadí se mezi ovoce s největší energetickou hodnotou vůbec a skvěle zasytí. Kromě energie dodá ovocnému nápoji i řadu užitečných minerálních látek, jako například hořčík, zinek a železo.

Grep s melounem

K dalšímu nápoji, který lze připravit jak v odšťavňovači, tak v mixéru, budete potřebovat 1 grep a zhruba čtvrtku cukrového melounu cantaloupe. Ovoce odšťavníte nebo rozmixujete dohladka a je hotovo. Na závěr můžete přidat nasekanou mátu. 

Doporučujeme


personalizovana-medicina-jako-pomocnik-v-onkologii.png

Personalizovaná medicína jako pomocník v onkologii

20.11.2018Každý člověk je jedinečný, a tak se může stát, že různí pacienti se stejnou nemocí reagují na shodnou léčbu jinak. Účinky léčby totiž značně ovlivňují individuální charakteristiky jednotlivých lidí, jako jsou genetické dispozice nebo celkový zdravotní stav. Personalizovaná medicína je obor, který se cíleně zaměřuje na jednotlivce a snaží se upravit léčebné a diagnostické postupy tak, aby byly ušity na míru konkrétnímu pacientovi, a tím pádem byly účinnější. Výrazně pomáhá zejména v onkologické terapii.
proc-ma-pro-vas-laboratorni-vysetreni-smysl.png

Proč má pro vás laboratorní vyšetření smysl

10.08.2018Berete návštěvu lékaře spojenou s laboratorním vyšetřením jako nutnost nebo běžnou rutinu? Možná netušíte, jak cenné údaje o vašem těle může poskytnout, co se děje v zákulisí odběrového pracoviště a jak můžete výsledek vyšetření sami ovlivnit.
podcenovany-supervitamin-d-nam-chybi-predevsim-v-zime.jpg

Podceňovaný supervitamín D nám chybí především v zimě

19.11.2018Podle výzkumu Státního zdravotního ústavu chybí vitamín D drtivé většině české populace. Přitom právě „déčko“ chrání naše tělo před infekcemi a běžnými i chronickými nemocemi. Dostatečné množství vitamínu D přispívá ke zdravé funkci srdce, mozku a k dobrému trávení. Nejnovější výzkumy navíc ukazují, že nízká hladina tohoto vitamínu může zvyšovat riziko infarktu a mít negativní vliv na plodnost.