Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyOregano dochutí těstoviny, ale pomůže i zklidnit nervy
oregano-dochuti-testoviny-ale-pomuze-i-zklidnit-nervy.jpeg

Oregano dochutí těstoviny, ale pomůže i zklidnit nervy

Zveřejněno: 17.11.2016

Koření známé pod názvem oregano je ve skutečnosti nať rostliny z čeledi hluchavkovitých. Dobromysl obecná pochází ze Středomoří, ale postupem času se tato vytrvalá bylina rozšířila do různých koutů světa. Běžně roste i v našich zeměpisných šířkách. Kromě dochucení těstovin či salátů přijde vhod při léčbě nachlazení, a to se teď na podzim obzvlášť hodí.

Koření známé pod názvem oregano je ve skutečnosti nať rostliny z čeledi hluchavkovitých. Dobromysl obecná pochází ze Středomoří, ale postupem času se tato vytrvalá bylina rozšířila do různých koutů světa. Běžně roste i v našich zeměpisných šířkách.

Kromě dochucení těstovin či salátů přijde vhod při léčbě nachlazení, a to se teď na podzim obzvlášť hodí. Čaj z dobromysli se doporučuje zejména pro usnadnění vykašlávání. Látky v ní obsažené totiž pomáhají čistit zahleněné dýchací cesty, takže může přinést úlevu zejména při zánětech průdušek, ale i při těžším nachlazení. Vedle toho lze čaj popíjet při potížích s trávicím traktem, průjmu a nevolnosti, protože působí mírně dezinfekčně.

Jak už název napovídá, dobromysl se tradičně využívala také pro své účinky na nervovou soustavu. Zvlášť v kombinaci s meduňkou působí jako balzám na stresem pocuchané nervy.

V kuchyni se oreganem tradičně dochucují těstoviny, zeleninové saláty, ryby či skopové maso. Výborné je i na vařené brambory nebo do zeleninové polévky, zejména cuketové a rajské. Protože se dá dobromysl obecná pěstovat doma v květináči, nemusíte se spoléhat jen na její sušenou nať. V čaji i pokrmech si ji klidně dopřávejte čerstvou.

Doporučujeme


ktere-caje-muzete-pit-kazdy-den.png

Které čaje můžete pít každý den?

27.04.2018Možná někdy marně přemýšlíte, co by vám pomohlo zbavit se únavy, podrážděnosti nebo bolesti hlavy. Přitom řešení může být překvapivě snadné. Napít se. Na vodě totiž závisí fungování všech orgánových systémů. Proč neosvěžit pitný režim, abyste tekutiny doplňovali s chutí?
jak-se-chranit-pred-nemocemi-spinavych-rukou.png

Jak se chránit před nemocemi špinavých rukou

29.01.2018Vedli nás k tomu už od dětství: umyj si ruce před jídlem a po použití toalety. Pokud jste si tuto vštěpovanou radu vzali k srdci, dobře pro vás. Výrazně tím omezujete riziko řady vážných nemocí. Chřipka, žloutenka typu A, toxoplazmóza, listerióza, ale i běžnější rýma a nachlazení se vám můžou vyhnout, pokud věnujete pouhých 20 vteřin této základní hygieně.
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!