Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyOřechy posílí srdce i nervy
orechy-posili-srdce-i-nervy.png

Ořechy posílí srdce i nervy

Zveřejněno: 27.10.2017

Pravidelné zařazování ořechů do jídelníčku obohatí vaše tělo o kvalitní bílkoviny a zdravý tuk. Ten obsahuje především mono- a vícenenasycené mastné kyseliny, které působí příznivě na srdce a cévy.

Mezi další důležité látky, které můžeme z ořechů čerpat, patří vitaminy a minerály, jež mají významnou úlohu pro metabolismus celého organismu. Komplex vitaminů skupiny B hraje důležitou roli při přeměně cukrů, tuků a bílkovin na energii. Vitamin E je účinný antioxidant, který bojuje se škodlivým cholesterolem a zabraňuje poškození tkání. Ořechy jsou zdrojem hořčíku, draslíku, fosforu, železa, vápníku, zinku, selenu a mědi.

Doporučujeme namíchat si směs ořechů v přírodní podobě, tedy nepražené, bez soli či sladké polevy. Přidáním do snídaňové směsi skvěle nastartujete den, ale můžete si je zobnout i ke svačině. Jedna porce je zhruba tolik, kolik se vám vejde do dlaně.

Čím vynikají různé druhy ořechů?

* Vlašské ořechy povzbuzují činnost mozku.

* Lískové oříšky jsou jedním z nejbohatších přírodních zdrojů vitaminu E.

* Mandle jsou spojené s regulací hladiny cukru v krvi.

* Kešu obsahují hodně železa, čímž bojují proti únavě.

* Pekanové ořechy se díky zinku podílejí na obranyschopnosti vůči bakteriím a virům.

* Pistácie s vysokým obsahem draslíku upravují krevní tlak.

* Para ořechy jsou nabité selenem, důležitým například pro správnou funkci štítné žlázy.

POZOR: Převažující živinou je tuk, který z ořechů dělá zároveň energetickou bombu. Pokud si hlídáte váhu, dejte si pouze jednu porci denně. Mezi nejvíce tučné patří makadamové a pekanové ořechy.

Abeceda vitaminů: B12 prospívá krvi a dodá energii

Proč je strava klíčová pro zdraví

Doporučujeme


renatin-blog-6-tipu-pro-perfektni-piknik.png

Renatin blog: 6 tipů pro perfektní piknik

03.05.2018Podle mě se dá „rozbít deka“ téměř všude, kde je zeleň, dobrý výhled a čerstvý vzduch. S oblibou piknikuji klidně jen pár kroků od domu, nevadí mi ruch města, ale své kouzlo má i romantický zámecký park nebo louka v přírodě.
osvojte-si-lasku-k-jidlu-a-neplytvani.png

Osvojte si lásku k jídlu a neplýtvání

18.04.2018Životní styl „zero waste“ neboli život bez odpadu je poslední dobou na vzestupu. Jak název této filozofie napovídá, ideálem je nulový odpad. Snaha o prevenci a omezení plýtvání má za cíl ovlivnit vyčerpávání přírodních zdrojů a alarmující znečištění planety, které ohrožuje zdraví lidí, zvířat a rostlin. Základem je opětovné využívání všech možných zdrojů, s nimiž se v životě potkáváme. Co to znamená v praxi?
5-tipu-jak-mit-pocit-uzasne-proziteho-vikendu.png

5 tipů, jak mít pocit úžasně prožitého víkendu

16.06.2017Také vám někdy v pondělí připadá, jako by víkend snad ani nebyl? Klíčem k příjemně naplněnému času, který neuteče jako voda, je poznávání nových věcí a ukládání zajímavých vzpomínek.