Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyOkurka – do limonády, salátu, na pleť, ale i proti únavě
okurka-do-limonady-salatu-na-plet-ale-i-proti-unave.jpg

Okurka – do limonády, salátu, na pleť, ale i proti únavě

Zveřejněno: 05.08.2016

Salátová okurka obsahuje zhruba 95 % vody, proto je v létě ideální na doplnění tekutin. Dá se použít k přípravě salátů nebo limonád, ale osvěžit nás může i zvenčí. Plátky okurky zvlhčí pleť a přinesou úlevu pokožce spálené sluncem. Jak dál nám může v létě prospět? Shrnuli jsme pro vás pár tipů. 

Salátová okurka obsahuje zhruba 95 % vody, proto je v létě ideální na doplnění tekutin. Dá se použít k přípravě salátů nebo limonád, ale osvěžit nás může i zvenčí. Plátky okurky zvlhčí pleť a přinesou úlevu pokožce spálené sluncem. Jak dál nám může v létě prospět?

Shrnuli jsme pro vás pár tipů. Kromě vysokého množství vody obsahuje okurka vitaminy C, B1 a B2. Z minerálních látek je významný především obsah draslíku, který příznivě působí na snížení krevního tlaku. Lidé trpící hypertenzí a ti, kdo rádi konzumují potraviny s vysokým obsahem sodíku (uzeniny, polotovary, paštiky, slané pečivo) by proto salátovou okurku měli do svého jídelníčku zařazovat pravidelně. Protože se významná část vitaminů vyskytuje v okurkové slupce, je pro zdraví lepší konzumovat okurky neoloupané. Pro maximální zachování látek prospěšných zdraví je lepší okurku nakrájet až těsně před konzumací.

Oblíbený okurkový salát můžete v létě prostřídat s okurkovou limonádou. Tu připravíte jednoduše tak, že omyté okurky i se slupkou rozmixujete, zalijete vodou nebo minerálkou a necháte vychladit. Před pitím můžete navíc přidat citronovou nebo limetkovou šťávu a trochu medu, třtinového cukru a také nasekanou mátu.

Kolečka okurky uleví nejen pokožce spálené od slunce, ale také očím oteklým po náročné noci. A ještě jeden tip. Díky vysokému obsahu vody a vitaminů skupiny B má okurka příznivý vliv na naši nervovou soustavu a pomáhá při pocitech únavy.

V letních dnech proto zkuste odpolední šálek kávy nahradit chroupáním salátové okurky, která dokáže povzbudit, a navíc hydratuje. Protože salátová okurka obsahuje jen minimum kalorií (přibližně 15 kalorií ve 100 gramech), je skvělou potravinou pro všechny ty, kdo snižují svou hmotnost. 

Doporučujeme


proc-ma-pro-vas-laboratorni-vysetreni-smysl.png

Proč má pro vás laboratorní vyšetření smysl

24.04.2018Berete návštěvu lékaře spojenou s laboratorním vyšetřením jako nutnost nebo běžnou rutinu? Možná netušíte, jak cenné údaje o vašem těle může poskytnout, co se děje v zákulisí odběrového pracoviště a jak můžete výsledek vyšetření sami ovlivnit.
renatin-blog-sila-kouzelnych-vuni.png

Renatin blog: Síla kouzelných vůní

03.06.2018Naposledy jsem se o skrytých silách rostlin přesvědčila na vlastní kůži u kamarádky – majitelky dvou koček. Místo mazlení s nimi jsem jako alergik dostala šplíchanec olivového oleje do dlaní, kam jsem přidala pár kapek levandulového esenciálního oleje. Směs jsem třením rozehřála a v klidu vdechovala. Po chvíli se nekompromisní nástup kašle a zahlenění uklidnil a konejšivá vůně mě přenesla do příjemné nálady.
kterym-napojum-dat-na-jare-zelenou.png

Kterým nápojům dát na jaře zelenou

27.03.2018Také milujete jaro? Všechno kvete a svět je najednou plný barev. Pokud bychom měli v tomto čase vybrat tu nejlepší, je to rozhodně zelená! Listy všech možných odstínů mixujte v nekonečných smoothie kombinacích. Čím vám zelené nápoje prospějí?