Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyOkurka – do limonády, salátu, na pleť, ale i proti únavě
okurka-do-limonady-salatu-na-plet-ale-i-proti-unave.jpg

Okurka – do limonády, salátu, na pleť, ale i proti únavě

Zveřejněno: 05.08.2016

Salátová okurka obsahuje zhruba 95 % vody, proto je v létě ideální na doplnění tekutin. Dá se použít k přípravě salátů nebo limonád, ale osvěžit nás může i zvenčí. Plátky okurky zvlhčí pleť a přinesou úlevu pokožce spálené sluncem. Jak dál nám může v létě prospět? Shrnuli jsme pro vás pár tipů. 

Salátová okurka obsahuje zhruba 95 % vody, proto je v létě ideální na doplnění tekutin. Dá se použít k přípravě salátů nebo limonád, ale osvěžit nás může i zvenčí. Plátky okurky zvlhčí pleť a přinesou úlevu pokožce spálené sluncem. Jak dál nám může v létě prospět?

Shrnuli jsme pro vás pár tipů. Kromě vysokého množství vody obsahuje okurka vitaminy C, B1 a B2. Z minerálních látek je významný především obsah draslíku, který příznivě působí na snížení krevního tlaku. Lidé trpící hypertenzí a ti, kdo rádi konzumují potraviny s vysokým obsahem sodíku (uzeniny, polotovary, paštiky, slané pečivo) by proto salátovou okurku měli do svého jídelníčku zařazovat pravidelně. Protože se významná část vitaminů vyskytuje v okurkové slupce, je pro zdraví lepší konzumovat okurky neoloupané. Pro maximální zachování látek prospěšných zdraví je lepší okurku nakrájet až těsně před konzumací.

Oblíbený okurkový salát můžete v létě prostřídat s okurkovou limonádou. Tu připravíte jednoduše tak, že omyté okurky i se slupkou rozmixujete, zalijete vodou nebo minerálkou a necháte vychladit. Před pitím můžete navíc přidat citronovou nebo limetkovou šťávu a trochu medu, třtinového cukru a také nasekanou mátu.

Kolečka okurky uleví nejen pokožce spálené od slunce, ale také očím oteklým po náročné noci. A ještě jeden tip. Díky vysokému obsahu vody a vitaminů skupiny B má okurka příznivý vliv na naši nervovou soustavu a pomáhá při pocitech únavy.

V letních dnech proto zkuste odpolední šálek kávy nahradit chroupáním salátové okurky, která dokáže povzbudit, a navíc hydratuje. Protože salátová okurka obsahuje jen minimum kalorií (přibližně 15 kalorií ve 100 gramech), je skvělou potravinou pro všechny ty, kdo snižují svou hmotnost. 

Doporučujeme


renatin-blog-6-tipu-pro-perfektni-piknik.png

Renatin blog: 6 tipů pro perfektní piknik

03.05.2018Podle mě se dá „rozbít deka“ téměř všude, kde je zeleň, dobrý výhled a čerstvý vzduch. S oblibou piknikuji klidně jen pár kroků od domu, nevadí mi ruch města, ale své kouzlo má i romantický zámecký park nebo louka v přírodě.
4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!