Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyNovoroční předsevzetí a jak to udělat, abyste ta svoje letos dodrželi?
novorocni-predsevzeti-a-jak-to-udelat-abyste-ta-svoje-letos-dodrzeli.jpg

Novoroční předsevzetí a jak to udělat, abyste ta svoje letos dodrželi?

Zveřejněno: 01.01.2016

Budu jíst zdravě, budu víc cvičit, shodím pár kilo, nebudu kouřit. Začátek roku si tradičně spojujeme s životními změnami k lepšímu. Jen málokdo ale svá novoroční předsevzetí dodrží. Přinášíme vám pár tipů, abyste letos byli s případnou změnou ve svém životě úspěšní. 

Budu jíst zdravě, budu víc cvičit, shodím pár kilo, nebudu kouřit. Začátek roku si tradičně spojujeme s životními změnami k lepšímu. Jen málokdo ale svá novoroční předsevzetí dodrží. Přinášíme vám pár tipů, abyste letos byli s případnou změnou ve svém životě úspěšní.

Základ úspěchu je dát si reálný a přesně specifikovaný cíl. Vágní formulace, že budete jíst zdravě nebo se budete víc hýbat, je k ničemu. Čím přesněji své předsevzetí zformulujete, tím větší naději máte, že ho dodržíte. Místo nekonkrétního slibu, že se budete víc hýbat, si dejte za úkol, že každý víkend půjdete plavat nebo si dvakrát za týden vyrazíte na dvě hodiny na procházku. Detailně si představte, čeho byste rádi splněním svého předsevzetí dosáhnout. Chcete se víc hýbat proto, abyste zhubli? Chcete se víc hýbat proto, abyste vyšli do pátého patra bez zadýchání nebo aby vás přestala bolet záda?

Rozhodli jste se jíst zdravěji proto, abyste se cítili méně unavení? Snažte se, aby mělo předsevzetí konkrétní výsledek, který si dokážete představit. Jasná představa cíle a odměny vás bude pohánět, abyste ve svém snažení vytrvali. Zamyslete se také nad tím, proč jste se změnou životního stylu nezačali už dřív a proč čekáte až na začátek nového roku. Není to tím, že se vám ve skutečnosti nic měnit nechce?

Pokud je tomu tak, začátek roku ve vašem vědomí žádnou zásadní změnu nezpůsobí a své předsevzetí nejspíš nedodržíte. Pokud vnitřně necítíte, že změnu zvládnete, zkuste ji do života vnést postupně. Pokud chcete jíst zdravěji, načtěte si nejdřív různé informace o zdravé výživě. Pak si do jídelníčku zařaďte aspoň jedno odpovídající jídlo denně. A pokud se díky tomu budete cítit líp, postupně přidávejte další pokrmy a spolu s tím vyřazujte potraviny nezdravé.

Každá cesta začíná prvním krůčkem – nikdo se v cíli neocitl díky jedinému obřímu skoku. Ten totiž může skončit spíš pádem. A právě tak je to s novoročními předsevzetími. 

Doporučujeme


soutez-ukaz-knir-o-5-phi-testu.jpg

Soutěž „Ukaž knír“ o 5 PHI testů

14.11.2018Listopad je již tradičně měsícem boje proti rakovině prostaty, kterou v České republice ročně onemocní téměř 8 000 mužů. U této příležitosti si pánové po celém světě pečlivě pěstují svůj knír, čímž dávají najevo, že jsou součástí hnutí, které se snaží změnit tvář mužského zdraví k lepšímu. SYNLAB tuto iniciativu podporuje, a proto vyhlašujeme soutěž o pět testů PHI, které slouží k určení indexu zdravé prostaty.
jak-se-chranit-pred-nemocemi-spinavych-rukou.png

Jak se chránit před nemocemi špinavých rukou

29.01.2018Vedli nás k tomu už od dětství: umyj si ruce před jídlem a po použití toalety. Pokud jste si tuto vštěpovanou radu vzali k srdci, dobře pro vás. Výrazně tím omezujete riziko řady vážných nemocí. Chřipka, žloutenka typu A, toxoplazmóza, listerióza, ale i běžnější rýma a nachlazení se vám můžou vyhnout, pokud věnujete pouhých 20 vteřin této základní hygieně.
v-pripade-chronickych-infekci-mohou-pomoci-autovakciny.jpg

V případě chronických infekcí mohou pomoci autovakcíny

16.11.2018Trpíte opakovanými záněty dýchacích cest nebo močového měchýře? Pokud jde o akutní zánětlivé onemocnění, určitě je na místě léčba antibiotiky. V poslední době ale často dochází k jejich nadužívání, čímž se zvyšuje odolnost bakterií a antibiotika tak přestávají být účinná. Jejich dlouhodobé užívání má navíc negativní dopad na vaši mikroflóru, kde ničí „dobré“ bakterie, a narušuje tak celý imunitní systém. Jestliže se vám některé infekce často vracejí, můžete si nechat připravit autovakcínu, která posiluje aktivitu imunitního systému proti konkrétnímu původci vašeho onemocnění. Její hlavní výhodou je, že na rozdíl od antibiotik neničí ostatní bakterie v těle.