Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyNovoroční předsevzetí a jak to udělat, abyste ta svoje letos dodrželi?
novorocni-predsevzeti-a-jak-to-udelat-abyste-ta-svoje-letos-dodrzeli.jpg

Novoroční předsevzetí a jak to udělat, abyste ta svoje letos dodrželi?

Zveřejněno: 01.01.2016

Budu jíst zdravě, budu víc cvičit, shodím pár kilo, nebudu kouřit. Začátek roku si tradičně spojujeme s životními změnami k lepšímu. Jen málokdo ale svá novoroční předsevzetí dodrží. Přinášíme vám pár tipů, abyste letos byli s případnou změnou ve svém životě úspěšní. 

Budu jíst zdravě, budu víc cvičit, shodím pár kilo, nebudu kouřit. Začátek roku si tradičně spojujeme s životními změnami k lepšímu. Jen málokdo ale svá novoroční předsevzetí dodrží. Přinášíme vám pár tipů, abyste letos byli s případnou změnou ve svém životě úspěšní.

Základ úspěchu je dát si reálný a přesně specifikovaný cíl. Vágní formulace, že budete jíst zdravě nebo se budete víc hýbat, je k ničemu. Čím přesněji své předsevzetí zformulujete, tím větší naději máte, že ho dodržíte. Místo nekonkrétního slibu, že se budete víc hýbat, si dejte za úkol, že každý víkend půjdete plavat nebo si dvakrát za týden vyrazíte na dvě hodiny na procházku. Detailně si představte, čeho byste rádi splněním svého předsevzetí dosáhnout. Chcete se víc hýbat proto, abyste zhubli? Chcete se víc hýbat proto, abyste vyšli do pátého patra bez zadýchání nebo aby vás přestala bolet záda?

Rozhodli jste se jíst zdravěji proto, abyste se cítili méně unavení? Snažte se, aby mělo předsevzetí konkrétní výsledek, který si dokážete představit. Jasná představa cíle a odměny vás bude pohánět, abyste ve svém snažení vytrvali. Zamyslete se také nad tím, proč jste se změnou životního stylu nezačali už dřív a proč čekáte až na začátek nového roku. Není to tím, že se vám ve skutečnosti nic měnit nechce?

Pokud je tomu tak, začátek roku ve vašem vědomí žádnou zásadní změnu nezpůsobí a své předsevzetí nejspíš nedodržíte. Pokud vnitřně necítíte, že změnu zvládnete, zkuste ji do života vnést postupně. Pokud chcete jíst zdravěji, načtěte si nejdřív různé informace o zdravé výživě. Pak si do jídelníčku zařaďte aspoň jedno odpovídající jídlo denně. A pokud se díky tomu budete cítit líp, postupně přidávejte další pokrmy a spolu s tím vyřazujte potraviny nezdravé.

Každá cesta začíná prvním krůčkem – nikdo se v cíli neocitl díky jedinému obřímu skoku. Ten totiž může skončit spíš pádem. A právě tak je to s novoročními předsevzetími. 

Doporučujeme


4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.
vymente-jarni-unavu-za-prival-energie.png

Vyměňte jarní únavu za příval energie!

13.03.2018Připadá vám jarní únava jen jako téma k postěžování si kamarádům u kafe? Nemyslete si, vyčerpání organismu po zimě může přepadnout i vás.
jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.