Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyNordic walking – jak správně zvládnout techniku chůze s holemi?
nordic-walking-jak-spravne-zvladnout-techniku-chuze-s-holemi.jpg

Nordic walking – jak správně zvládnout techniku chůze s holemi?

Zveřejněno: 19.06.2015

Leckdo se v létě věnuje pěší turistice se speciálními holemi. Nordic walking, česky severská chůze, si v posledních letech získala řadu příznivců. Lidi s holemi potkáte nejen v přírodě, ale i v městských parcích a na cyklostezkách. Jaká je historie této fyzické aktivity a co byste při severské chůzi měli dodržovat, abyste si neublížili? 

Nordic walking údajně vznikl koncem 80. let ve Finsku a to díky jednomu nepodařenému běžkařskému závodu. V roce 1988 prý napadlo tak málo sněhu, že závodníci na trať vyběhli bez lyží pouze s holemi. Ať už je to pravda, nebo ne, rychlá chůze s holemi se brzy rozšířila i do ostatních skandinávských zemích. Jako doplněk k tréninku ji v letních měsících začali používat právě běžkaři, ale vyznavačů severské chůze začalo přibývat i mezi širokou veřejností.

Ve srovnání s klasickou chůzí se při použití holí zapojuje mnohem větší množství svalů horní poloviny těla a správně zvolené hůlky navíc ulehčí kloubům. Při dodržení správné techniky je tak Nordic walking pro seniory a pro lidi s nadváhou vhodnější fyzická aktivita než klasická chůze.

Důležitá je v tomto ohledu správná výška holí. Zjednodušeně řečeno by ruka s hůlkou měla v lokti svírat pravý úhel. Pokud to ale s Nordic walkingem myslíte vážně, vyplatí se vám zajít do specializovaného obchodu a nechat si s výběrem holí poradit.

Klíčová je taky správná technika chůze. Nohy by při chůzi měly být od sebe na šířku pánve. Špičky chodidel by měly směřovat přímo vpřed a kroky by měly být delší než při normální chůzi. Délka kroku by měla být taková, aby bylo možné došlápnout na patu a poté přes celé chodidlo až k palci. Tělo byste měli držet zpříma nebo v mírném předklonu. Rozhodně ale pozor na záklon! Ten bývá u začátečníků častou chybou. K nácviku správné techniky a držení těla je ideální začít se severskou chůzí v mírném stoupání do kopce. 

Doporučujeme


renatin-blog-velikonoce-se-blizi-aneb-co-zaseju-to-sklizim.png

Renatin blog: Velikonoce se blíží aneb Co zaseju, to sklízím

23.03.2018Jasně že si můžete pořídit velikonoční výzdobu v obchodě. Ale není větší potěšení, když si vypěstujete a vyrobíte jarní dekorace po svém? Zvlášť s dětmi či vnoučaty pak můžete radost z vlastního díla znásobit. Já se tradičně pustím do těchto krás...
soutez-pro-deti-dovolena-s-panem-kapickou-je-tady.png

Soutěž pro děti DOVOLENÁ S PANEM KAPIČKOU je tady!

11.06.2019Soutěž pro děti DOVOLENÁ S KAPIČKOU je tady! Letní prázdniny se nezadržitelně blíží a všechny děti se už určitě těší na dva měsíce pohody, zábavy a dovádění. Než se ale rozběhnou k vodě, na chatu nebo tábor, stihnou si s námi ještě zasoutěžit! Na výherce čeká batůžek, omalovánky, tetovačky, náplasti a sportovní láhev, a ani rodiče nepřijdou zkrátka! Získají totiž balíček krevních testů na zjištění hladiny tuků a cukrů a celkové kondice jater a ledvin. Jak s námi soutěžit?
jak-se-chranit-pred-nemocemi-spinavych-rukou.png

Jak se chránit před nemocemi špinavých rukou

29.01.2018Vedli nás k tomu už od dětství: umyj si ruce před jídlem a po použití toalety. Pokud jste si tuto vštěpovanou radu vzali k srdci, dobře pro vás. Výrazně tím omezujete riziko řady vážných nemocí. Chřipka, žloutenka typu A, toxoplazmóza, listerióza, ale i běžnější rýma a nachlazení se vám můžou vyhnout, pokud věnujete pouhých 20 vteřin této základní hygieně.