Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyNemusíte hned běhat – začněte se svižnou chůzí a zdravotní přínosy vás neminou
nemusite-hned-behat-zacnete-se-sviznou-chuzi-a-zdravotni-prinosy-vas-neminou.jpg

Nemusíte hned běhat – začněte se svižnou chůzí a zdravotní přínosy vás neminou

Zveřejněno: 24.08.2016

Říkáte si, že byste měli začít cvičit? Máte kolem sebe lidi, kteří začali běhat, chodí plavat nebo do posilovny? Vás ale podobné sporty moc nelákají? Začněte chodit. Zní to banálně, ale zdravotní přínosy pravidelné svižné chůze jsou skutečně velké. Prospívá vašemu srdci, spaluje tuky, okysličuje tělo i mozek a v neposlední řadě udržuje vaše svaly a šlachy v kondici.

Říkáte si, že byste měli začít cvičit? Máte kolem sebe lidi, kteří začali běhat, chodí plavat nebo do posilovny? Vás ale podobné sporty moc nelákají?

Začněte chodit. Zní to banálně, ale zdravotní přínosy pravidelné svižné chůze jsou skutečně velké. Prospívá vašemu srdci, spaluje tuky, okysličuje tělo i mozek a v neposlední řadě udržuje vaše svaly a šlachy v kondici. Aby chůze prospívala našemu organismu, musí se jednat o pravidelnou aktivitu s dostatečnou intenzitou.

Co to znamená? Měli byste chodit tak rychle, abyste sice byli schopní konverzovat, ale měli byste se při tom lehce zadýchat. Jít byste měli minimálně půl hodiny bez zastavení, a to alespoň třikrát týdně. Kvůli ochraně kloubů je zejména pro lidi ve vyšším věku důležité si pro svižnou chůzi pořídit správně odpruženou obuv. Pokud je to možné, zkuste místo po asfaltu chodit po písčitých nebo lesních cestách, jejichž povrch tlumí nárazy. Důležitá je i správná technika chůze. Měli byste mít vzpřímenou hlavu a trup, neprohýbat se v bedrech, ani se nepředklánět. Kolena i špičky by při chůzi měly směřovat přímo vpřed, došlapovat byste měli mírně na paty a chodidla následně odvíjet směrem k prstům u nohy.

Klíčové je i pravidelné dýchání. Pokud vás chůze začne bavit, můžete si ke sledování výkonnosti pořídit krokoměr nebo si do mobilního telefonu stáhnout některou z aplikací, které vám budou měřit vzdálenost. Chcete-li při chůzí víc zapojit i horní část těla a zároveň trochu odlehčit dolním končetinám, pořiďte si sportovní hůlky na tzv. Nordic Walking.

Doporučujeme


proc-nepodcenovat-spalnicky.png

Proč nepodceňovat spalničky

10.05.2018Spalničky patří mezi nejvíce nakažlivé infekce. Dříve je lékaři považovali za téměř vymýcené, v současné době však dochází k návratu této nemoci.
renatin-blog-poznejte-me-overene-pecovatele-o-zdravou-pokozku.png

Renatin blog: Poznejte mé ověřené pečovatele o zdravou pokožku

08.04.2018Atopický ekzém, akné, lupénka... Pokud máte štěstí, o těchto kožních problémech jste možná jen slyšeli. Kdo je zažil na vlastní kůži, ví, jak jsou úporné. Omezují nejen fyzicky, ale i psychicky. Člověk se za ně jednoduše stydí.
rakytnik-je-zasobarna-vitaminu-a-posiluje-imunitu.png

Rakytník je zásobárna vitaminů a posiluje imunitu

11.09.2017Jeho latinský název Hippophae má původ ve staré řečtině a zjednodušeně znamená „třpytící se kůň“. Podle pověstí se prý koňům pasoucím se poblíž této dřeviny výborně dařilo a měli krásně lesklou srst. V Rusku mu přezdívají „sibiřský zázrak“ a v tradiční tibetské medicíně patří k oblíbeným prostředkům k regeneraci těla. Jeho plody si ale můžete natrhat i u nás.