Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyNemusíte hned běhat – začněte se svižnou chůzí a zdravotní přínosy vás neminou
nemusite-hned-behat-zacnete-se-sviznou-chuzi-a-zdravotni-prinosy-vas-neminou.jpg

Nemusíte hned běhat – začněte se svižnou chůzí a zdravotní přínosy vás neminou

Zveřejněno: 24.08.2016

Říkáte si, že byste měli začít cvičit? Máte kolem sebe lidi, kteří začali běhat, chodí plavat nebo do posilovny? Vás ale podobné sporty moc nelákají? Začněte chodit. Zní to banálně, ale zdravotní přínosy pravidelné svižné chůze jsou skutečně velké. Prospívá vašemu srdci, spaluje tuky, okysličuje tělo i mozek a v neposlední řadě udržuje vaše svaly a šlachy v kondici.

Říkáte si, že byste měli začít cvičit? Máte kolem sebe lidi, kteří začali běhat, chodí plavat nebo do posilovny? Vás ale podobné sporty moc nelákají?

Začněte chodit. Zní to banálně, ale zdravotní přínosy pravidelné svižné chůze jsou skutečně velké. Prospívá vašemu srdci, spaluje tuky, okysličuje tělo i mozek a v neposlední řadě udržuje vaše svaly a šlachy v kondici. Aby chůze prospívala našemu organismu, musí se jednat o pravidelnou aktivitu s dostatečnou intenzitou.

Co to znamená? Měli byste chodit tak rychle, abyste sice byli schopní konverzovat, ale měli byste se při tom lehce zadýchat. Jít byste měli minimálně půl hodiny bez zastavení, a to alespoň třikrát týdně. Kvůli ochraně kloubů je zejména pro lidi ve vyšším věku důležité si pro svižnou chůzi pořídit správně odpruženou obuv. Pokud je to možné, zkuste místo po asfaltu chodit po písčitých nebo lesních cestách, jejichž povrch tlumí nárazy. Důležitá je i správná technika chůze. Měli byste mít vzpřímenou hlavu a trup, neprohýbat se v bedrech, ani se nepředklánět. Kolena i špičky by při chůzi měly směřovat přímo vpřed, došlapovat byste měli mírně na paty a chodidla následně odvíjet směrem k prstům u nohy.

Klíčové je i pravidelné dýchání. Pokud vás chůze začne bavit, můžete si ke sledování výkonnosti pořídit krokoměr nebo si do mobilního telefonu stáhnout některou z aplikací, které vám budou měřit vzdálenost. Chcete-li při chůzí víc zapojit i horní část těla a zároveň trochu odlehčit dolním končetinám, pořiďte si sportovní hůlky na tzv. Nordic Walking.

Doporučujeme


zradne-zahranicni-nemoci-proti-kterym-neexistuje-ockovani.jpg

Zrádné zahraniční nemoci, proti kterým neexistuje očkování

10.09.2018Infekční nemoci jsou u cestovatelů v exotických zemích poměrně běžné. Proti některým z nich jako například žloutenka A nebo B, břišní tyfus nebo žlutá zimnice je možné se chránit včasným očkováním, proti řadě dalších závažných onemocnění ale bohužel zatím očkovací vakcína neexistuje. Nejspolehlivějším způsobem, jak se po návratu ze zahraničí ujistit o svém zdraví a vyhnout následkům nebezpečných nemocí, je preventivní rozbor krve. Člověk tak ochrání sebe i své okolí, některá onemocnění jsou totiž vysoce nakažlivá.
5-tipu-jak-mit-pocit-uzasne-proziteho-vikendu.png

5 tipů, jak mít pocit úžasně prožitého víkendu

16.06.2017Také vám někdy v pondělí připadá, jako by víkend snad ani nebyl? Klíčem k příjemně naplněnému času, který neuteče jako voda, je poznávání nových věcí a ukládání zajímavých vzpomínek. 
jake-bohatstvi-se-skryva-v-konopnem-seminku.png

Jaké bohatství se skrývá v konopném semínku

16.03.2018Konopí má možná pověst rostliny s omamnými účinky, ale nenechte se mýlit. V technickém konopí pro léčebné využití nenajdete prakticky žádné psychoaktivní THC. Oproti tomu obsahuje kanabidiol (CBD). Tato látka zpomaluje buněčné stárnutí, je vysoce protizánětlivá, působí na bolestivá onemocnění, například artritidu. Pomáhá také při epilepsii, problémech se spaním a depresích.