Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyNekalorická a zdravá příloha – růžičková kapusta
nekaloricka-a-zdrava-priloha-ruzickova-kapusta.png

Nekalorická a zdravá příloha – růžičková kapusta

Zveřejněno: 22.02.2017

Vybrat zdravou a zároveň energeticky málo vydatnou přílohu může být někdy pěkný oříšek. Většina má totiž poměrně vysoké kalorické hodnoty. Růžičková kapusta může tento problém vyřešit. Je chutná, hodí se k celé řadě pokrmů, a navíc je plná vitaminů a dalších zdravých látek. 

Vybrat zdravou a zároveň energeticky málo vydatnou přílohu může být někdy pěkný oříšek. Většina má totiž poměrně vysoké kalorické hodnoty.

Růžičková kapusta může tento problém vyřešit. Je chutná, hodí se k celé řadě pokrmů, a navíc je plná vitaminů a dalších zdravých látek. Růžičková kapusta, domácky kapustička, je košťálová zelenina, která je odolná proti slabším mrazíkům. Jako jedna z mála rostlin tak vydrží na záhonech i přes zimu.

Patří mezi zimní sezonní zeleninu, není tedy drahá a zároveň je ze zdravotního hlediska velmi přínosná. Většinou ji přidáváme do zeleninové polévky, ale hodí se i k masu – nejen na dochucení, ale i jako zdravá příloha. Pokud budete místo knedlíků jíst k masu růžičkovou kapustu, může vám mimo jiné pomoci při snižování hmotnosti. Na rozdíl od zmiňovaných knedlíků má totiž velmi nízkou kalorickou hodnotu.

Růžičková kapusta ale může posloužit i jako samostatný pokrm. Jak na to? Kapustičky povaříme pět minut a dáme je do zapékací misky vymazané olivovým olejem. Okořeníme je, zalijeme směsí nastrouhaného sýra a rozšlehaných vajec a za dvacet minut je hotovo.

Tato zelenina je bohatá na vitamin C, vlákninu a antioxidanty. Obsahuje větší množství draslíku, manganu a vitaminu B1. Díky vláknině působí blahodárně na trávicí trakt a pomáhá předcházet zácpě. Spolu s další zeleninou z čeledi brukvovitých obsahuje syrová růžičková kapusta isothiokyanáty, které působí jako prevence proti rakovině a kardiovaskulárním chorobám. Pokud jste růžičkové kapustě zatím nepřišli na chuť, dejte jí teď ještě šanci. Váš organismus se vám za to určitě odvděčí. 

Výživné fazole prospějí pokožce i trávení

Polévka zahřeje a prospěje zdraví

Doporučujeme


predstavujeme-nej-limonadu-letosniho-leta.png

Představujeme NEJ limonádu letošního léta!

22.06.2018Dulenka neboli levandule patří mezi oblíbené jedlé rostliny a poslední dobou čím dál častěji nachází své místo právě v kuchyni. Modrofialové květy se přidávají do dezertů, sušenek, marmelád, polévek nebo jako součást marinád k masu. Punc originality má levandulový drink z vlastnoručně vyrobeného sirupu, který potěší vaše smysly.
osvojte-si-lasku-k-jidlu-a-neplytvani.png

Osvojte si lásku k jídlu a neplýtvání

18.04.2018Životní styl „zero waste“ neboli život bez odpadu je poslední dobou na vzestupu. Jak název této filozofie napovídá, ideálem je nulový odpad. Snaha o prevenci a omezení plýtvání má za cíl ovlivnit vyčerpávání přírodních zdrojů a alarmující znečištění planety, které ohrožuje zdraví lidí, zvířat a rostlin. Základem je opětovné využívání všech možných zdrojů, s nimiž se v životě potkáváme. Co to znamená v praxi?
dokonala-dvojice-jahody-a-rebarbora.png

Dokonalá dvojice? Jahody a rebarbora!

25.05.2018Zhruba od poloviny května začíná sezóna rebarbory – zeleniny pro fajnšmekry. Zajímavá je tím, že i když chutná nakysle a zpracovává se jako ovoce, jedná se ve skutečnosti o zeleninu. A ne ledajakou.