Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyNekalorická a zdravá příloha – růžičková kapusta
nekaloricka-a-zdrava-priloha-ruzickova-kapusta.png

Nekalorická a zdravá příloha – růžičková kapusta

Zveřejněno: 22.02.2017

Vybrat zdravou a zároveň energeticky málo vydatnou přílohu může být někdy pěkný oříšek. Většina má totiž poměrně vysoké kalorické hodnoty. Růžičková kapusta může tento problém vyřešit. Je chutná, hodí se k celé řadě pokrmů, a navíc je plná vitaminů a dalších zdravých látek. 

Vybrat zdravou a zároveň energeticky málo vydatnou přílohu může být někdy pěkný oříšek. Většina má totiž poměrně vysoké kalorické hodnoty.

Růžičková kapusta může tento problém vyřešit. Je chutná, hodí se k celé řadě pokrmů, a navíc je plná vitaminů a dalších zdravých látek. Růžičková kapusta, domácky kapustička, je košťálová zelenina, která je odolná proti slabším mrazíkům. Jako jedna z mála rostlin tak vydrží na záhonech i přes zimu.

Patří mezi zimní sezonní zeleninu, není tedy drahá a zároveň je ze zdravotního hlediska velmi přínosná. Většinou ji přidáváme do zeleninové polévky, ale hodí se i k masu – nejen na dochucení, ale i jako zdravá příloha. Pokud budete místo knedlíků jíst k masu růžičkovou kapustu, může vám mimo jiné pomoci při snižování hmotnosti. Na rozdíl od zmiňovaných knedlíků má totiž velmi nízkou kalorickou hodnotu.

Růžičková kapusta ale může posloužit i jako samostatný pokrm. Jak na to? Kapustičky povaříme pět minut a dáme je do zapékací misky vymazané olivovým olejem. Okořeníme je, zalijeme směsí nastrouhaného sýra a rozšlehaných vajec a za dvacet minut je hotovo.

Tato zelenina je bohatá na vitamin C, vlákninu a antioxidanty. Obsahuje větší množství draslíku, manganu a vitaminu B1. Díky vláknině působí blahodárně na trávicí trakt a pomáhá předcházet zácpě. Spolu s další zeleninou z čeledi brukvovitých obsahuje syrová růžičková kapusta isothiokyanáty, které působí jako prevence proti rakovině a kardiovaskulárním chorobám. Pokud jste růžičkové kapustě zatím nepřišli na chuť, dejte jí teď ještě šanci. Váš organismus se vám za to určitě odvděčí. 

Výživné fazole prospějí pokožce i trávení

Polévka zahřeje a prospěje zdraví

Doporučujeme


renatin-blog-poznejte-me-overene-pecovatele-o-zdravou-pokozku.png

Renatin blog: Poznejte mé ověřené pečovatele o zdravou pokožku

08.04.2018Atopický ekzém, akné, lupénka... Pokud máte štěstí, o těchto kožních problémech jste možná jen slyšeli. Kdo je zažil na vlastní kůži, ví, jak jsou úporné. Omezují nejen fyzicky, ale i psychicky. Člověk se za ně jednoduše stydí.
personalizovana-medicina-jako-pomocnik-v-onkologii.png

Personalizovaná medicína jako pomocník v onkologii

20.11.2018Každý člověk je jedinečný, a tak se může stát, že různí pacienti se stejnou nemocí reagují na shodnou léčbu jinak. Účinky léčby totiž značně ovlivňují individuální charakteristiky jednotlivých lidí, jako jsou genetické dispozice nebo celkový zdravotní stav. Personalizovaná medicína je obor, který se cíleně zaměřuje na jednotlivce a snaží se upravit léčebné a diagnostické postupy tak, aby byly ušity na míru konkrétnímu pacientovi, a tím pádem byly účinnější. Výrazně pomáhá zejména v onkologické terapii.
je-mozne-zjistit-zda-nam-hrozi-skryte-riziko-infarktu-ci-mozkove-mrtvice.png

Je možné zjistit, zda nám hrozí skryté riziko infarktu či mozkové mrtvice?

15.05.2018U infarktu myokardu i mozkové mrtvice platí, že se lékaři v praxi bohužel setkávají se stále mladšími pacienty s ischemickou atakou a že i minuty do okamžiku, než se lidé dostanou k odborníkům do nemocniční péče, hrají důležitou roli. Vlastně tu nejdůležitější. Proto je lepší těmto stavům předcházet. Zde o to více platí, že prevence je klíčová. Jedná se především o změnu životního stylu, která může zahrnovat dietu, zvýšení fyzické aktivity, omezení stresu a zejména také zákaz kouření. Pomoci ale může i moderní laboratorní test.