Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyNekalorická a zdravá příloha – růžičková kapusta
nekaloricka-a-zdrava-priloha-ruzickova-kapusta.png

Nekalorická a zdravá příloha – růžičková kapusta

Zveřejněno: 22.02.2017

Vybrat zdravou a zároveň energeticky málo vydatnou přílohu může být někdy pěkný oříšek. Většina má totiž poměrně vysoké kalorické hodnoty. Růžičková kapusta může tento problém vyřešit. Je chutná, hodí se k celé řadě pokrmů, a navíc je plná vitaminů a dalších zdravých látek. 

Vybrat zdravou a zároveň energeticky málo vydatnou přílohu může být někdy pěkný oříšek. Většina má totiž poměrně vysoké kalorické hodnoty.

Růžičková kapusta může tento problém vyřešit. Je chutná, hodí se k celé řadě pokrmů, a navíc je plná vitaminů a dalších zdravých látek. Růžičková kapusta, domácky kapustička, je košťálová zelenina, která je odolná proti slabším mrazíkům. Jako jedna z mála rostlin tak vydrží na záhonech i přes zimu.

Patří mezi zimní sezonní zeleninu, není tedy drahá a zároveň je ze zdravotního hlediska velmi přínosná. Většinou ji přidáváme do zeleninové polévky, ale hodí se i k masu – nejen na dochucení, ale i jako zdravá příloha. Pokud budete místo knedlíků jíst k masu růžičkovou kapustu, může vám mimo jiné pomoci při snižování hmotnosti. Na rozdíl od zmiňovaných knedlíků má totiž velmi nízkou kalorickou hodnotu.

Růžičková kapusta ale může posloužit i jako samostatný pokrm. Jak na to? Kapustičky povaříme pět minut a dáme je do zapékací misky vymazané olivovým olejem. Okořeníme je, zalijeme směsí nastrouhaného sýra a rozšlehaných vajec a za dvacet minut je hotovo.

Tato zelenina je bohatá na vitamin C, vlákninu a antioxidanty. Obsahuje větší množství draslíku, manganu a vitaminu B1. Díky vláknině působí blahodárně na trávicí trakt a pomáhá předcházet zácpě. Spolu s další zeleninou z čeledi brukvovitých obsahuje syrová růžičková kapusta isothiokyanáty, které působí jako prevence proti rakovině a kardiovaskulárním chorobám. Pokud jste růžičkové kapustě zatím nepřišli na chuť, dejte jí teď ještě šanci. Váš organismus se vám za to určitě odvděčí. 

Výživné fazole prospějí pokožce i trávení

Polévka zahřeje a prospěje zdraví

Doporučujeme


jake-bohatstvi-se-skryva-v-konopnem-seminku.png

Jaké bohatství se skrývá v konopném semínku

16.03.2018Konopí má možná pověst rostliny s omamnými účinky, ale nenechte se mýlit. V technickém konopí pro léčebné využití nenajdete prakticky žádné psychoaktivní THC. Oproti tomu obsahuje kanabidiol (CBD). Tato látka zpomaluje buněčné stárnutí, je vysoce protizánětlivá, působí na bolestivá onemocnění, například artritidu. Pomáhá také při epilepsii, problémech se spaním a depresích.
osvojte-si-lasku-k-jidlu-a-neplytvani.png

Osvojte si lásku k jídlu a neplýtvání

18.04.2018Životní styl „zero waste“ neboli život bez odpadu je poslední dobou na vzestupu. Jak název této filozofie napovídá, ideálem je nulový odpad. Snaha o prevenci a omezení plýtvání má za cíl ovlivnit vyčerpávání přírodních zdrojů a alarmující znečištění planety, které ohrožuje zdraví lidí, zvířat a rostlin. Základem je opětovné využívání všech možných zdrojů, s nimiž se v životě potkáváme. Co to znamená v praxi?
jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.