Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyNejlepší novoroční předsevzetí? Pár tipů bychom měli
nejlepsi-novorocni-predsevzeti-par-tipu-bychom-meli.png

Nejlepší novoroční předsevzetí? Pár tipů bychom měli

Zveřejněno: 02.01.2017

Začátkem ledna se mnoho lidí rozhodne změnit v novém roce svůj život. Mnohem méně z nich si za pár měsíců vůbec vzpomene, jaké předsevzetí si vlastně v lednu dali. A jen mizivé procento svůj slib splní. Zkuste být v příštím roce lepší než ti ostatní. A jestli si s tím pravým předsevzetím nevíte rady, je tenhle článek přesně pro vás!

Začátkem ledna se mnoho lidí rozhodne změnit v novém roce svůj život. Mnohem méně z nich si za pár měsíců vůbec vzpomene, jaké předsevzetí si vlastně v lednu dali. A jen mizivé procento svůj slib splní. Zkuste být v příštím roce lepší než ti ostatní. A jestli si s tím pravým předsevzetím nevíte rady, je tenhle článek přesně pro vás!

Uvědomujeme si, že je těžké svým slibům dostát, když odezní nadšená silvestrovská nálada, ale určitě to není nemožné. Vyberte si pro rok 2017 jedno z následujících předsevzetí a zkuste ho naplnit. Skvělý pocit a dobré zdraví vám budou tou nejlepší odměnou.

Zhubněte

Už fakt, že právě tohle předsevzetí je dost možná to nejpopulárnější, ukazuje, že je zároveň i tím nejobtížnějším. Vy ale uspět můžete! …pokud nebudete čekat výsledek přes noc. Právě představa, že se výsledky dostaví rychle, často tohle předsevzetí odsoudí k záhubě. Nedávejte si nerealistické cíle, zkuste zhubnout třeba jedno či maximálně dvě kila za měsíc. Motivujte se tím, že chcete být zdravější a cítit se lépe, a ne že chcete vypadat jako vyretušované modelky z obálek časopisů, které v reálném životě mnohdy vypadají jinak. 

Vídejte se s přáteli

Máte pocit, že staří přátelé zapadli někam do hlubin minulosti? Možná vás to překvapí, ale pro vaše zdraví by bylo nejlepší je z té hloubky zase vyhrabat. Je totiž známo, že lidé s velkým množstvím přátel se obvykle těší lepšímu zdraví než ti, kdo se s nikým nevídají. V době, kdy jsme všichni fixovaní na sociální média, nebylo nikdy jednodušší zůstat s kamarády ve spojení (nebo je znovunavázat). Vidíte. Mít Facebook svým způsobem není tak úplně na škodu. 

Přestaňte kouřit

Ježíte se při čtení těchto řádků, protože si ihned vybavíte, kolikrát jste právě s tímhle předsevzetím neuspěli? Neberte to jako selhání, ale jako zkušenost. Aspoň zjistíte, z jakých důvodů se vám přestat nedaří a můžete se pokusit to příště zkusit jinak. Vyzkoušejte různé způsoby, abyste zjistili, co na vás funguje. A myslete na to množství peněz, které ušetříte! (Ty nesporné zdravotní výhody snad už ani nemusíme opakovat, ne?)

Přestaňte se stresovat …dlouhodobě.

Trocha stresu nikdy nikoho nezabila. Naopak, občasný tlak nás dokáže vybičovat k lepším výkonům. Pokud ale trpíte chronickým stresem, můžete brzy začít trpět také nespavostí, depresí, obezitou, nebo si dokonce přivodit infarkt.  Relax, dostatek spánku, přátelé, dovolená… Víme, že všechny tyhle věci pro šťastný život potřebujeme, dopřáváme si je ale čím dál tím méně.

Změňte to! Vraťte se do školy       

Nehledě na to, kolik vám je let. Přihlaste se třeba na nějaký kurz. Nesporné výhody to bude mít na váš kariérní růst, budete mít větší šanci najít nové přátele a zlepší se vám mozková aktivita!

Více spěte

Asi už jste si všimli, že dostatek spánku zlepšuje náladu i to, jak vypadáte. Spánek je ale pro vaše zdraví prospěšnější víc, než byste čekali. Dlouhodobý nedostatek spánku může vést k obezitě a cukrovce. Takže si ten poobědní šlofík vůbec nemusíte vyčítat!

Tak a je to. Utkvělo vám alespoň jedno předsevzetí v paměti? Chyťte se ho a nepusťte. Děláte to nejen pro sebe, ale i pro své zdraví.    

Doporučujeme


jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.
kocky-a-ledviny-proc-je-nutna-preventivni-pece.jpg

Kočky a ledviny – proč je nutná preventivní péče?

13.07.2018Kočky se nebojí žádné šarvátky a většinou z nich také vyváznou bez úhony, jako by doopravdy měly devět životů. Jednu neviditelnou slabinu ale sdílejí všechny z nich – ledviny, respektive závažné onemocnění ledvin, které může vyústit až v jejich kompletní selhání. Zákeřnost tohoto onemocnění spočívá v tom, že jeho příznaky jsou viditelné až ve chvíli, kdy už je pozdě. Spolehlivým způsobem, jak toto onemocnění včas odhalit, je laboratorní test krve nebo moči.
renatin-blog-velikonoce-se-blizi-aneb-co-zaseju-to-sklizim.png

Renatin blog: Velikonoce se blíží aneb Co zaseju, to sklízím

23.03.2018Jasně že si můžete pořídit velikonoční výzdobu v obchodě. Ale není větší potěšení, když si vypěstujete a vyrobíte jarní dekorace po svém? Zvlášť s dětmi či vnoučaty pak můžete radost z vlastního díla znásobit. Já se tradičně pustím do těchto krás...