Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyNadýmání – rady jak se ho zbavit (nejen) pro nastávající maminky
nadymani-rady-jak-se-ho-zbavit-nejen-pro-nastavajici-maminky.jpg

Nadýmání – rady jak se ho zbavit (nejen) pro nastávající maminky

Zveřejněno: 31.07.2015

Nastávající maminky trápí nadýmání poměrně často. Jednou za čas tenhle nepříjemný problém postihne i ostatní. Třeba po vydatném a mastném nedělním obědě. Pokud ale nespadáte do kategorie těhotných a nadýmání se u vás objevuje pravidelně nebo trvá několik týdnů, může jít i o vážný zdravotní problém, který byste měli určitě řešit s lékařem. 

Nastávající maminky trápí nadýmání poměrně často. Jednou za čas tenhle nepříjemný problém postihne i ostatní. Třeba po vydatném a mastném nedělním obědě. Pokud ale nespadáte do kategorie těhotných a nadýmání se u vás objevuje pravidelně nebo trvá několik týdnů, může jít i o vážný zdravotní problém, který byste měli určitě řešit s lékařem.

Za zvýšenou plynatostí nejčastěji stojí konzumace některých typů potravin. Těm by se nastávající maminky, které jsou k nadýmání náchylnější, měly raději vyhnout. Jedná se hlavně o luštěniny, čerstvé pečivo, některé druhy zeleniny (zelí, cibule, česnek, květák, brokolice), kynuté potraviny (knedlíky, buchty), tučné sýry, uzeniny, sycené nápoje a silně kořeněná jídla. Pokud vypozorujete, že máte problémy s nadýmáním jen po určitém typu jídla, třeba po požití mléčných výrobků nebo obilovin, může se jednat o alergii a je opět potřeba tento problém řešit s lékařem.

Co se vlastně v útrobách při nadýmání děje? Trávicí trubice se rozpíná, a to nejen střeva, ale i žaludek, nadměrným nahromaděním plynu. Ten se do těla dostává polykáním vzduchu při konzumaci jídla či pití, nebo vzniká jako vedlejší produkt při trávení. Za normálních okolností organismus tyto plyny zpracuje. Někdy už ale střevo není schopno množství plynů vstřebat a ty se kvůli tomu hromadí uvnitř trávicího traktu. Po požití nevhodné stravy se ve střevech mohou nashromáždit dokonce 2 litry plynů, které dokážou způsobit nesnesitelnou bodavou bolest.

Jednou z osvědčených metod proti nadýmání, která pomůže nejen těhotným, je pravidelný pohyb, který střeva zaktivizuje. Při akutních potížích pomáhá zázvorový nebo fenyklový čaj. Jako prevence proti nadýmání slouží také dostatek tekutin a jíst po menších porcích několikrát denně.    

Doporučujeme


predstavujeme-nej-limonadu-letosniho-leta.png

Představujeme NEJ limonádu letošního léta!

22.06.2018Dulenka neboli levandule patří mezi oblíbené jedlé rostliny a poslední dobou čím dál častěji nachází své místo právě v kuchyni. Modrofialové květy se přidávají do dezertů, sušenek, marmelád, polévek nebo jako součást marinád k masu. Punc originality má levandulový drink z vlastnoručně vyrobeného sirupu, který potěší vaše smysly.
jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.
renatin-blog-poznejte-me-overene-pecovatele-o-zdravou-pokozku.png

Renatin blog: Poznejte mé ověřené pečovatele o zdravou pokožku

08.04.2018Atopický ekzém, akné, lupénka... Pokud máte štěstí, o těchto kožních problémech jste možná jen slyšeli. Kdo je zažil na vlastní kůži, ví, jak jsou úporné. Omezují nejen fyzicky, ale i psychicky. Člověk se za ně jednoduše stydí.