Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyNadýmání – rady jak se ho zbavit (nejen) pro nastávající maminky
nadymani-rady-jak-se-ho-zbavit-nejen-pro-nastavajici-maminky.jpg

Nadýmání – rady jak se ho zbavit (nejen) pro nastávající maminky

Zveřejněno: 31.07.2015

Nastávající maminky trápí nadýmání poměrně často. Jednou za čas tenhle nepříjemný problém postihne i ostatní. Třeba po vydatném a mastném nedělním obědě. Pokud ale nespadáte do kategorie těhotných a nadýmání se u vás objevuje pravidelně nebo trvá několik týdnů, může jít i o vážný zdravotní problém, který byste měli určitě řešit s lékařem. 

Nastávající maminky trápí nadýmání poměrně často. Jednou za čas tenhle nepříjemný problém postihne i ostatní. Třeba po vydatném a mastném nedělním obědě. Pokud ale nespadáte do kategorie těhotných a nadýmání se u vás objevuje pravidelně nebo trvá několik týdnů, může jít i o vážný zdravotní problém, který byste měli určitě řešit s lékařem.

Za zvýšenou plynatostí nejčastěji stojí konzumace některých typů potravin. Těm by se nastávající maminky, které jsou k nadýmání náchylnější, měly raději vyhnout. Jedná se hlavně o luštěniny, čerstvé pečivo, některé druhy zeleniny (zelí, cibule, česnek, květák, brokolice), kynuté potraviny (knedlíky, buchty), tučné sýry, uzeniny, sycené nápoje a silně kořeněná jídla. Pokud vypozorujete, že máte problémy s nadýmáním jen po určitém typu jídla, třeba po požití mléčných výrobků nebo obilovin, může se jednat o alergii a je opět potřeba tento problém řešit s lékařem.

Co se vlastně v útrobách při nadýmání děje? Trávicí trubice se rozpíná, a to nejen střeva, ale i žaludek, nadměrným nahromaděním plynu. Ten se do těla dostává polykáním vzduchu při konzumaci jídla či pití, nebo vzniká jako vedlejší produkt při trávení. Za normálních okolností organismus tyto plyny zpracuje. Někdy už ale střevo není schopno množství plynů vstřebat a ty se kvůli tomu hromadí uvnitř trávicího traktu. Po požití nevhodné stravy se ve střevech mohou nashromáždit dokonce 2 litry plynů, které dokážou způsobit nesnesitelnou bodavou bolest.

Jednou z osvědčených metod proti nadýmání, která pomůže nejen těhotným, je pravidelný pohyb, který střeva zaktivizuje. Při akutních potížích pomáhá zázvorový nebo fenyklový čaj. Jako prevence proti nadýmání slouží také dostatek tekutin a jíst po menších porcích několikrát denně.    

Doporučujeme


jaka-je-skupina-vaseho-srdce.png

Jaká je skupina vašeho srdce?

10.04.2018Kolik znáte hudebních skupin? Desítky? Stovky? A znáte skupinu, která vám může zachránit život? Podle průzkumu nezná svou krevní skupinu téměř každý druhý Čech.
kterym-napojum-dat-na-jare-zelenou.png

Kterým nápojům dát na jaře zelenou

27.03.2018Také milujete jaro? Všechno kvete a svět je najednou plný barev. Pokud bychom měli v tomto čase vybrat tu nejlepší, je to rozhodně zelená! Listy všech možných odstínů mixujte v nekonečných smoothie kombinacích. Čím vám zelené nápoje prospějí?
podcenovany-supervitamin-d-nam-chybi-predevsim-v-zime.jpg

Podceňovaný supervitamín D nám chybí především v zimě

19.11.2018Podle výzkumu Státního zdravotního ústavu chybí vitamín D drtivé většině české populace. Přitom právě „déčko“ chrání naše tělo před infekcemi a běžnými i chronickými nemocemi. Dostatečné množství vitamínu D přispívá ke zdravé funkci srdce, mozku a k dobrému trávení. Nejnovější výzkumy navíc ukazují, že nízká hladina tohoto vitamínu může zvyšovat riziko infarktu a mít negativní vliv na plodnost.