Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyMýty o hubnutí: Existují negativní kalorie? Skutečně musíme ráno snídat, když chceme zhubnout?
myty-o-hubnuti-existuji-negativni-kalorie-skutecne-musime-rano-snidat-kdyz-chceme-zhubnout.jpg

Mýty o hubnutí: Existují negativní kalorie? Skutečně musíme ráno snídat, když chceme zhubnout?

Zveřejněno: 22.04.2015

Negativní kalorie. Určitě už jste také někdy slyšeli o potravinách, jejichž konzumací spálíte víc kalorií, než kolik jich přijmete. Pokud by takové potraviny skutečně existovaly, mohli byste se jimi každý den přecpávat, a ještě byste hubli. Nejčastěji se jako příklad takových zázračných potravin uvádí řapíkatý celer, citrusové plody nebo brokolice. Jak je to ale s kalorickou hodnotou takových potravin opravdu? 

Ve skutečnosti neexistují žádné vědecké důkazy, že by existovaly potraviny, jejichž metabolickým zpracováním bychom spálili více kalorií, než kolik bychom z nich přijali. Tělo potřebuje přibližně 5 až 10 % z celkového příjmu energie na zpracování a uchování živin, které zkonzumujeme v potravě. Takže pokud sníte tabulku čokolády, která má zhruba 500 kalorií, pak přibližně 50 kalorií vydáte na její strávení.

Když organismus tráví potravu, která obsahuje vyšší množství vlákniny, potřebuje k jejímu zpracování energie o něco více. I v případě řapíkatého celeru nebo brokolice ale metabolickým procesem tělo spálí asi 20 % energie, kterou konzumací zeleniny získá. Takže bohužel. Jíst a zároveň hubnout se vám nepodaří.

V případě snídaně se ale o mýtus nejedná. Výživoví odborníci se shodují, že během dne bychom měli jíst pravidelně a v několika porcích. Takže pokud si nedáte snídani ani svačinu, začnete až obědem a vše zakončíte večeří, váš metabolismus vám rozhodně nepoděkuje. Nedostatek potravy během dne často lidé kompenzují nárazově ve večerních hodinách, což je špatně. Zdravý den skutečně začíná zdravou snídaní. 

Doporučujeme


je-mozne-zjistit-zda-nam-hrozi-skryte-riziko-infarktu-ci-mozkove-mrtvice.png

Je možné zjistit, zda nám hrozí skryté riziko infarktu či mozkové mrtvice?

15.05.2018U infarktu myokardu i mozkové mrtvice platí, že se lékaři v praxi bohužel setkávají se stále mladšími pacienty s ischemickou atakou a že i minuty do okamžiku, než se lidé dostanou k odborníkům do nemocniční péče, hrají důležitou roli. Vlastně tu nejdůležitější. Proto je lepší těmto stavům předcházet. Zde o to více platí, že prevence je klíčová. Jedná se především o změnu životního stylu, která může zahrnovat dietu, zvýšení fyzické aktivity, omezení stresu a zejména také zákaz kouření. Pomoci ale může i moderní laboratorní test.
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!
5-tipu-jak-mit-pocit-uzasne-proziteho-vikendu.png

5 tipů, jak mít pocit úžasně prožitého víkendu

16.06.2017Také vám někdy v pondělí připadá, jako by víkend snad ani nebyl? Klíčem k příjemně naplněnému času, který neuteče jako voda, je poznávání nových věcí a ukládání zajímavých vzpomínek.