Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyMrkev prospívá očím a vařená se doporučuje při potížích se žlučníkem
mrkev-prospiva-ocim-a-varena-se-doporucuje-pri-potizich-se-zlucnikem.png

Mrkev prospívá očím a vařená se doporučuje při potížích se žlučníkem

Zveřejněno: 24.06.2016

Od dětství slýcháme, že mrkev je dobrá pro zdravý a ostrý zrak. Díky betakarotenu nás chrání před šeroslepostí a negativními účinky slunečního záření. Vitamin A, který si naše tělo vytváří z betakarotenu, navíc výrazně napomáhá při fungování našeho imunitního systému.

Od dětství slýcháme, že mrkev je dobrá pro zdravý a ostrý zrak. Díky betakarotenu nás chrání před šeroslepostí a negativními účinky slunečního záření. Vitamin A, který si naše tělo vytváří z betakarotenu, navíc výrazně napomáhá při fungování našeho imunitního systému.

Mrkev však není jen betakaroten. Obsahuje velké množství minerálů a dalších vitaminů. Tělu tato oranžová zelenina dodá mimo jiné draslík, vápník, hořčík, fosfor a v neposlední řadě také selen. Tento prvek je velmi důležitý v prevenci šedého zákalu a makulární degenerace. Je to tak další kamínek do mozaiky prospěšných účinků mrkve pro náš zrak.

Konzumací mrkve dostáváme do těla také vitaminy C, E, vitaminy skupiny B a vlákninu důležitou pro správně fungující trávicí soustavu. Mrkev tak pomáhá posilovat imunitu, hraje roli v prevenci nádorových onemocnění trávicí soustavy, ale má i pozitivní vliv na pokožku. Není proto na škodu konzumovat ji při obtížích s akné či hnisavými kožními záněty.

Vařená mrkev se doporučuje jako součást takzvané žlučníkové diety. Zdraví prospěšná je i nedoslazená a nepasterizovaná mrkvová šťáva. Nastrouhaná mrkev s jablkem má přírodní projímavé účinky, a šetrně tak dokáže pomoci všem, kdo mají potíže se zácpou. Vařená rozmixovaná s vařeným jablkem jsou pak vhodným příkrmem pro nejmenší děti. To ale neznamená, že si na nich nepochutnají i dospělí. 

Doporučujeme


kterym-napojum-dat-na-jare-zelenou.png

Kterým nápojům dát na jaře zelenou

27.03.2018Také milujete jaro? Všechno kvete a svět je najednou plný barev. Pokud bychom měli v tomto čase vybrat tu nejlepší, je to rozhodně zelená! Listy všech možných odstínů mixujte v nekonečných smoothie kombinacích. Čím vám zelené nápoje prospějí?
renatin-blog-6-tipu-pro-perfektni-piknik.png

Renatin blog: 6 tipů pro perfektní piknik

03.05.2018Podle mě se dá „rozbít deka“ téměř všude, kde je zeleň, dobrý výhled a čerstvý vzduch. S oblibou piknikuji klidně jen pár kroků od domu, nevadí mi ruch města, ale své kouzlo má i romantický zámecký park nebo louka v přírodě.
jak-se-chranit-pred-nemocemi-spinavych-rukou.png

Jak se chránit před nemocemi špinavých rukou

29.01.2018Vedli nás k tomu už od dětství: umyj si ruce před jídlem a po použití toalety. Pokud jste si tuto vštěpovanou radu vzali k srdci, dobře pro vás. Výrazně tím omezujete riziko řady vážných nemocí. Chřipka, žloutenka typu A, toxoplazmóza, listerióza, ale i běžnější rýma a nachlazení se vám můžou vyhnout, pokud věnujete pouhých 20 vteřin této základní hygieně.