Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyMrkev prospívá očím a vařená se doporučuje při potížích se žlučníkem
mrkev-prospiva-ocim-a-varena-se-doporucuje-pri-potizich-se-zlucnikem.png

Mrkev prospívá očím a vařená se doporučuje při potížích se žlučníkem

Zveřejněno: 24.06.2016

Od dětství slýcháme, že mrkev je dobrá pro zdravý a ostrý zrak. Díky betakarotenu nás chrání před šeroslepostí a negativními účinky slunečního záření. Vitamin A, který si naše tělo vytváří z betakarotenu, navíc výrazně napomáhá při fungování našeho imunitního systému.

Od dětství slýcháme, že mrkev je dobrá pro zdravý a ostrý zrak. Díky betakarotenu nás chrání před šeroslepostí a negativními účinky slunečního záření. Vitamin A, který si naše tělo vytváří z betakarotenu, navíc výrazně napomáhá při fungování našeho imunitního systému.

Mrkev však není jen betakaroten. Obsahuje velké množství minerálů a dalších vitaminů. Tělu tato oranžová zelenina dodá mimo jiné draslík, vápník, hořčík, fosfor a v neposlední řadě také selen. Tento prvek je velmi důležitý v prevenci šedého zákalu a makulární degenerace. Je to tak další kamínek do mozaiky prospěšných účinků mrkve pro náš zrak.

Konzumací mrkve dostáváme do těla také vitaminy C, E, vitaminy skupiny B a vlákninu důležitou pro správně fungující trávicí soustavu. Mrkev tak pomáhá posilovat imunitu, hraje roli v prevenci nádorových onemocnění trávicí soustavy, ale má i pozitivní vliv na pokožku. Není proto na škodu konzumovat ji při obtížích s akné či hnisavými kožními záněty.

Vařená mrkev se doporučuje jako součást takzvané žlučníkové diety. Zdraví prospěšná je i nedoslazená a nepasterizovaná mrkvová šťáva. Nastrouhaná mrkev s jablkem má přírodní projímavé účinky, a šetrně tak dokáže pomoci všem, kdo mají potíže se zácpou. Vařená rozmixovaná s vařeným jablkem jsou pak vhodným příkrmem pro nejmenší děti. To ale neznamená, že si na nich nepochutnají i dospělí. 

Doporučujeme


nedostatkem-testosteronu-trpi-krome-padesatniku-i-cim-dal-vice-mladych-muzu.jpg

Nedostatkem testosteronu trpí kromě padesátníků i čím dál více mladých mužů

22.01.2019Syndrom nedostatku testosteronu neboli mužský „přechod“ je v mnohém podobný ženskému klimakteriu. K jeho nástupu dochází zpravidla mezi 45. a 60. rokem věku, kdy hladina tohoto hormonu může klesnout až o 70 %. Stále častěji však jeho nedostatkem trpí i mladší muži. Kromě přirozeného procesu stárnutí má na výši hladiny testosteronu v krvi vliv také řada externích faktorů, například stres nebo špatná strava. Právě zdravá životospráva je tak základní cestou, jak mohou muži množství tohoto hormonu pozitivně ovlivnit a snížit tím související zdravotní rizika, mezi která vedle pocitu únavy, ztráty síly či sklonům k přibírání v oblasti břicha patří i závažná onemocnění jako cukrovka či onemocnění srdce.
4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.
kocky-a-ledviny-proc-je-nutna-preventivni-pece.jpg

Kočky a ledviny – proč je nutná preventivní péče?

13.07.2018Kočky se nebojí žádné šarvátky a většinou z nich také vyváznou bez úhony, jako by doopravdy měly devět životů. Jednu neviditelnou slabinu ale sdílejí všechny z nich – ledviny, respektive závažné onemocnění ledvin, které může vyústit až v jejich kompletní selhání. Zákeřnost tohoto onemocnění spočívá v tom, že jeho příznaky jsou viditelné až ve chvíli, kdy už je pozdě. Spolehlivým způsobem, jak toto onemocnění včas odhalit, je laboratorní test krve nebo moči.