Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyMalá chia semínka v sobě skrývají velký potenciál
mala-chia-seminka-v-sobe-skryvaji-velky-potencial.jpg

Malá chia semínka v sobě skrývají velký potenciál

Zveřejněno: 31.08.2015

Semena šalvěje hispánské neboli chia semínka jsou oblíbený potravinový doplněk běžců. Oceníte je ale i během náročného pracovního dne v kanceláři, na delším výletě nebo prostě kdykoliv se cítíte vyčerpaní – a to jak fyzicky, tak psychicky. Chia semínka příznivě ovlivňují hladinu krevního cukru, energie z přijaté potravy se díky tomu uvolňuje postupně a tělo ji dokáže lépe využít. Kromě toho jsou nabitá prvky prospěšnými zdraví. 

Semena šalvěje hispánské neboli chia semínka jsou oblíbený potravinový doplněk běžců. Oceníte je ale i během náročného pracovního dne v kanceláři, na delším výletě nebo prostě kdykoliv se cítíte vyčerpaní – a to jak fyzicky, tak psychicky.

Chia semínka příznivě ovlivňují hladinu krevního cukru, energie z přijaté potravy se díky tomu uvolňuje postupně a tělo ji dokáže lépe využít. Kromě toho jsou nabitá prvky prospěšnými zdraví. Šalvěj hispánská pochází z Latinské Ameriky a její semena údajně kdysi tvořila důležitou součást jídelníčku bájných Aztéků a Mayů. Používali je jako zdroj energie na dlouhých cestách a při boji.

Právě pro jejich vysokou nutriční hodnotu si chia semínka oblíbili vrcholoví, ale i rekreační sportovci. Tato semena jsou bohatá na kvalitní proteiny a sacharidy, a proto jsou už v malém množství schopna poskytnout tělu velké množství energie. Kromě toho obsahují velké množství omega3-mastných kyselin, které jsou důležité pro správnou funkci kardiovaskulárního systému.

Drobná semínka navíc mají nezvykle vysoký podíl fosforu, manganu, železa, vápníku a obsahují dostatek vlákniny. Kromě příznivého vlivu na kardiovaskulární systém, dokážou stabilizovat hladinu krevního cukru, a proto jsou vhodná i pro diabetiky. A jak tenhle potravinový doplněk užívat? Doporučená denní dávka jsou dvě lžičky pro dospělého. Semínka můžete zamíchat třeba do ovocného džusu, mléka, jogurtu nebo salátu, ale někdo je konzumuje i samotná. Některým připadají téměř bez chuti, jiným vzdáleně připomínají chuť oříšků.

Doporučujeme


rakovina-prostaty-neviditelna-hrozba-kterou-odhali-test-krve.jpg

Rakovina prostaty – neviditelná hrozba, kterou odhalí test krve

05.11.2018Karcinom prostaty je nejčastějším typem rakoviny u mužů hned po karcinomu tlustého střeva a konečníku a rakovině plic. Bez speciálního testu je onemocnění jen obtížně odhalitelné, vnější příznaky se totiž projevují se zpožděním a jsou snadno zaměnitelné za jiné zdravotní problémy. Moderní možnosti léčby společně s včasnou diagnózou výrazně zvyšují šanci na přežití. Nejčastěji rakovinu prostaty odhalí testy krve, konkrétně test PSA a PHI.
renatin-blog-poznejte-me-overene-pecovatele-o-zdravou-pokozku.png

Renatin blog: Poznejte mé ověřené pečovatele o zdravou pokožku

08.04.2018Atopický ekzém, akné, lupénka... Pokud máte štěstí, o těchto kožních problémech jste možná jen slyšeli. Kdo je zažil na vlastní kůži, ví, jak jsou úporné. Omezují nejen fyzicky, ale i psychicky. Člověk se za ně jednoduše stydí.
vymente-jarni-unavu-za-prival-energie.png

Vyměňte jarní únavu za příval energie!

13.03.2018Připadá vám jarní únava jen jako téma k postěžování si kamarádům u kafe? Nemyslete si, vyčerpání organismu po zimě může přepadnout i vás.