Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyLepší dělat jednu věc naplno než tříštit pozornost
lepsi-delat-jednu-vec-naplno-nez-tristit-pozornost.png

Lepší dělat jednu věc naplno než tříštit pozornost

Zveřejněno: 28.06.2017

Traduje se, že ženy oproti mužům umí zvládat víc věcí najednou. Jde ale spíš o zažitý stereotyp. Podle neuropsychologů se téměř nikdo nedokáže věnovat jednotlivým akcím současně a zároveň naplno. Myslíte, že jste mezi tou hrstkou vyvolených (údajně je to 2,5 % lidí), kterým to jde? Zkuste se zamyslet, jestli stíháním všeho najednou spíš jen rychle nepřeskakujete z jednoho úkonu na druhý.  

Traduje se, že ženy oproti mužům umí zvládat víc věcí najednou. Jde ale spíš o zažitý stereotyp. Podle neuropsychologů se téměř nikdo nedokáže věnovat jednotlivým akcím současně a zároveň naplno.

Myslíte, že jste mezi tou hrstkou vyvolených (údajně je to 2,5 % lidí), kterým to jde? Zkuste se zamyslet, jestli stíháním všeho najednou spíš jen rychle nepřeskakujete z jednoho úkonu na druhý. Jestliže zrovna vaříte a přitom sledujete televizi, nejspíš vás nečeká nic horšího než spálená cibulka. Mnohem nebezpečnější je například používání telefonu během řízení auta. Taková situace může dokonce ohrozit váš život.

Pozornost

Pro telefonování v autě je určeno handsfree zařízení, které uvolní ruce. Nicméně vědecké výzkumy naznačují, že sníženou aktivitu mozku a horší výkon za jízdy způsobuje i samotný hovor při řízení. Zkuste si tedy telefonní hovory vyřídit předtím, než usednete za volant. Ve Francii či Řecku jsou handsfree sady do ucha pro řidiče dokonce zakázány. 

Schopnost učení

Rozptylování se psaním zpráv, sledováním e-mailů či poslechem hudby narušuje hluboké soustředění potřebné k učení a uchování informací. Čím více chcete dohromady stihnout, tím méně zachytíte v hlavě. Možná se vám zdá, že hudba nebo puštěná televize jsou podkres, který vaši soustředěnost nenarušuje, zkuste to ale bez této kulisy a možná budete výsledkem příjemně překvapeni.

Zkuste žít v přítomnosti

Pokud například vaříte či pracujete na zahrádce, zkuste se plně soustředit jen na činnost, kterou právě děláte. Nepřemýšlejte o tom, co budete dělat, až bude jídlo hotové, nebo co musíte jít ještě nakoupit k večeři, až skončíte s pletím záhonků. Některé psychologické studie naznačují, že právě schopnost žít přítomným okamžikem přináší pocit naplnění a štěstí. 

5 způsobů, jak si udržet klidnou mysl, i když jste pod tlakem

Antistresové omalovánky pro dospělé – jen móda, nebo skutečně mohou pomoci od stresu?

Doporučujeme


dokonala-dvojice-jahody-a-rebarbora.png

Dokonalá dvojice? Jahody a rebarbora!

25.05.2018Zhruba od poloviny května začíná sezóna rebarbory – zeleniny pro fajnšmekry. Zajímavá je tím, že i když chutná nakysle a zpracovává se jako ovoce, jedná se ve skutečnosti o zeleninu. A ne ledajakou.
4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.
renatin-blog-6-tipu-pro-perfektni-piknik.png

Renatin blog: 6 tipů pro perfektní piknik

03.05.2018Podle mě se dá „rozbít deka“ téměř všude, kde je zeleň, dobrý výhled a čerstvý vzduch. S oblibou piknikuji klidně jen pár kroků od domu, nevadí mi ruch města, ale své kouzlo má i romantický zámecký park nebo louka v přírodě.